26-09-2017 12:53 AM - bewerkt 26-09-2017 10:18 AM
Hallo,
Zoals sommigen al hebben mogen ervaren heeft de Note8 een handige toevoeging waarbij je notities kan weergeven op het Always On Display.
Hieromtrent heb ik een paar suggesties.
Suggestie 1:
Wanneer je een notitie op het Always On Display wil weergeven, kan je voor zover ik weet deze notitie enkel maken terwijl het scherm uit is. Daarvoor haal je de S-Pen los, waardoor je automatisch begint met schrijven - daarover straks meer - of klik je op het knopje op de S-Pen terwijl je de stylus boven het uitgeschakelde scherm houdt. Ik zou graag zien dat je ook via Samsung Notes een notitie kan maken die je vast kunt maken op het Always On Display. Wellicht moet er dan in Samsung Notes een aparte sectie komen waarbij je 'gebonden bent aan de regels van notities geschikt voor het Always On Display'.
Waarom zou ik dit willen? Wie weet lijdt ik wel aan de ziekte van Alzheimer, maar als ik soms nauwkeurige informatie moet schrijven die ik later dus snel wil zien op het Always On Display, kan ik in de huidige situatie niet tegelijk die informatie zien en verwerken in een notitie voor het Always On Display, waar ik dus af en toe moeite mee heb. Ik moet eerst die informatie onthouden waarna ik dus het scherm moet uitschakelen en dan pas die notitie kan maken.
Wanneer je in Samsung Notes een notitie voor het Always On Display zou kunnen maken, zou je heel gemakkelijk, zoals haast met elke andere applicatie, gebruik kunnen maken van Multi Window (gesplitste schermweergave) of zelfs Glance!
Suggestie 2:
Ik gaf net al aan dat wanneer de S-Pen wordt losgehaald terwijl het scherm uitstaat, je automatisch begint met het schrijven van een notitie. Kan dit niet worden omgezet naar een optie? Misschien ligt het aan mij, maar aangezien een Note8 sterk gepaard gaat met de S-Pen, begin ik haast altijd met het loshalen van de S-Pen wanneer ik het toestel wil gebruiken. Maar niet altijd wil ik een notitie schrijven wanneer ik de S-Pen loshaal! Nu moet ik mij dus aanleren eerst op de vergrendelknop te klikken alvorens ik de S-Pen loshaal, terwijl juist het loshalen van de S-Pen het beginpunt zou moeten zijn van een Note-gebruiker! :smileyhappy: Momenteel moet je dus eerst het schrijven van een notitie annuleren voordat ik bijvoorbeeld kan dubbelklikken op iconen op het Always On Display. In principe heb je via het vergrendelscherm, waar je kan komen via de knop Start die je ook te zien krijgt bij het schrijven van een notitie op het Always On Display, ook 'een route' naar dezelfde informatie, alleen vind ik die niet zo snel en intuïtief vergeleken met het dubbelklikken op een icoon op het Always On Display.
Nu kan ik niet ontkennen dat het bijzonder handig is dat je gelijk een notitie kunt schrijven wanneer je de S-Pen loshaalt, maar af en toe kan dit dus ook irritant zijn. Wanneer je de optie 'loshalen > notitie schrijven' - deze optie bestaat dus min of meer wel in de vorm van 'S Pen > Notitie scherm uit' - zou kunnen uitschakelen maar tóch een notitie zou kunnen schrijven door op het knopje op de S-Pen te klikken terwijl je de stylus boven het uitgeschakelde scherm houdt - wat nu dus niet kan (!!!) - heb je denk ik het beste van twee werelden. De stylus moet je namelijk hoe dan ook vasthouden.
Suggestie 3:
Wanneer je dan toch een notitie voor het Always On Display maakt zoals dat nu kan, krijg je telkens een soort van 'controle' of je die notitie ook daadwerkelijk op het Always On Display wil vastzetten. Wie weet stoor ik me aan alles en nog wat - met al mijn gezever in dit topic zou je dat waarschijnlijk wel kunnen zeggen :smileytongue: - maar als ik op het symbool klik voor het vastmaken van een notitie, doe ik dat zeer bewust. Het symbool is namelijk niet eens zo heel groot. (Hieronder omcirkeld).
Daarna moet ik dus iedere keer jammer genoeg via de knop 'Vast aan Always On Display' bevestigen dat ik mijn notitie wil vastzetten. Flink overbodig als je het mij vraagt. De kans dat je per ongeluk een notitie maakt en op het icoon voor vastzetten klikt is volgens mij in de buurt van nul. De eerste keer dat je een notitie maakt en vast wil zetten kan ik begrijpen dat je deze 'waarschuwing' - foto hieronder - krijgt, maar in de keren daarna is het iets wat in mijn ervaring enkel een irritante obstakel is.
Ook wanneer je iets wijzigt aan een notitie dat al vast zit aan het Always On Display, moet je naast dat kleine knopje weer klikken op 'Vast aan Always On Display'.
Dat Samsung hier - hier had een link naar de officiele Note8 S-Pen promotie-pagina moeten komen, alleen dan wordt mijn bericht afgewezen - onder de GIF bij het 'Screen off memo'-gedeelte "*Steps removed and sequence shortened" neerzet zegt natuurlijk meer dan genoeg! Waarom hou je die optie dan ook aan als je het enigszins begrijpelijk bewust 'verbergt' bij je promoties?
Suggestie 4:
Nu is het zo dat je notitie voor een maximum van 10 minuten op het Always On Display weergeven wordt, waarna de notitie tot een icoon wordt geminimaliseerd (waarop je kunt dubbelklikken om de notitie weer 10 minuten te weergeven op het Always On Display). Kunnen we dit niet vertalen naar opties? 10 minuten, 20, 30, wacht.. permanent?!?!?!? (totdat je op verwijderen klikt uiteraard :smileytongue:). Je kan voor zover ik weet zelfs een afbeelding in kleur permanent weergeven op het Always On Display.. waarom niet een notitie in slechts één kleur? Ik weet niet of ik die optie zelf ooit heb ingeschakeld, maar eenmaal in m'n broekzak schakelt het scherm zichzelf toch volledig (inclusief Always On Display) uit.
Zo, dat was het weer vandaag. Het mail-verkeer Nederland - Korea moet wel actief blijven jongens :smileyvery-happy:
Kort samengevat:
- Via Samsung Notes notities kunnen schrijven die je vast kunt maken op het Always On Display
- De optie dat het loshalen van de S-Pen niet gelijk een nieuwe notitie start bij het Always On Display, terwijl je bij het Always on Display wel een nieuwe notitie kunt maken aan de hand van een klik op de knop van de S-Pen
- Geen bevestiging wanneer je via het Always On Display een notitie wil vastmaken
- Opties tot langere duur, zelfs permanent, vastblijven van notities op Always On Display
Groet
28-09-2017 09:35 AM - bewerkt 28-09-2017 09:36 AM
28-09-2017 09:51 AM - bewerkt 28-09-2017 09:55 AM
Thanks, mate. Goed begin van de dag 👍
Je hebt niet moeten vertalen naar het Koreaans hoop ik :smileyvery-happy:
op 28-09-2017 10:38 AM
op 26-12-2017 09:22 AM
Beste @BruceH,
Is er ondertussen iets bekend over 'suggestie 4', het wat langer/permanent kunnen weergeven van een 'scherm uit-notitie'?
Groet