op 27-05-2017 11:14 AM
Na de update van Android werkt het snel laden niet meer.
volgens mij zat er in de vorige versie een optie snelladen in het batterij menu, maar die zit er ook niet meer in.. ?
Zie ik iets over het hoofd, of is de snellaad optie gewoon verdwenen in 7.0 ?
gaat om een S6 trouwens.
Mike
op 11-10-2017 08:47 AM
Ik heb hetzelfde probleem met en s6 en s7 beiden na de update. Op de s7 fabrieksinstellingen teruggezet maar helaas... de update heeft kennelijk de snellaadfunctie definitief de nek omgedraaid... (voor de duidelijkheid, ik gebruik originele laders + kabels, en heb getest met lader van iemand die niet aan updates doet en nog wel kan snellere, werkte op dat toestel prima).
op 11-10-2017 08:49 AM
op 12-10-2017 09:34 AM
op 12-10-2017 11:02 AM
Als het dan nog langzamer gaat dan kan ik mijn telefoon wel weggooien, s7 heeft de hele nacht aan de lader gehangen en was vanmorgen nog maar op 92%.... maargoed, ik zal het proberen.
op 15-10-2017 01:20 PM
Ook bij mij werkt het snelladen niet meer op mijn Galaxy S6. En ook ik heb inderdaad een update gehad naar Nougat. Inmiddels al een nieuwe kabel aangeschaft en andere laders geprobeerd. Het cache geheugen al gewist en er zitten zelfs een nieuwe accu en laad-poort in. Maar dit alles lost niks op. Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik zie overal op internet dat dat niet helpt. Enige optie lijkt mij dus nog te zijn dat er een foutje in Nougat zit.
Kan dit op een of andere manier opgost worden?
Bij voorbaat dank
op 15-10-2017 06:57 PM
snelladen uitgezet, en dan laadt ie wel weer op tot 100%, dus dat ie halverwege stopt met opladen is dan wel opgelost, maar verder gaat het naar mijn beleving niet sneller dan wanneer ik snel laden heb aan staan.
op 16-10-2017 12:32 PM
op 10-12-2017 10:52 PM
Hier idem, snelladen werkt niet meer tot voorheen wel na laatste update van Android niet meer. Gebruik de originele lader en wanneer ik het snelladen uit zet doet hij er net zo lang over om op te laden.... Niet handig. Duurt nu echt uren voor de batterij is opgeladen en hij is ook nog een veel sneller sneller leeg dan voorheen, S7 edge hier.....
op 11-12-2017 02:56 PM
Hoi @Illyria1982,
welkom op de Community!
Heb je de mogelijkheid dit met een andere lader te testen en ervaar je dit ook in de veilige modus? Ik hoor 't graag!
op 12-12-2017 11:18 PM
Hi BruceH ik heb maar een fast charger dus ik kan dit niet met een andere charger proberen en in de veilige modus duurt het laden net zo lang.....