Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SmartThingsblijft blijft actief op meldingenscherm

(Onderwerp aangemaakt op: 16-06-2021 08:37 PM)
1180 Weergaven
Fifagek
Explorer
Opties

Gisteravond heb ik in de Google Play Store de app van SmartThings geüpdatet. 
Sinds dat moment (daarvoor niet!) blijft SmartThings op de achtergrond draaien (of in ieder geval in het meldingsschema zoals ook Omroep Gelderland en de Gelderlander) staan.
Ik heb al geprobeerd deze daar weg te krijgen door hem aan te klikken, maar dan leidt hij me wel naar de app maar gaat het tekentje niet weg. En ook via 'Gedwongen Stoppen' heb ik het geprobeerd. Ook meldingen toestaan of juist niet in de instellingen maakt geen verschil.
Uiteindelijk heb ik de app verwijderd en dan gaat de melding weg. Echter bij het opnieuw installeren komt hij net zo hard weer terug.
Ik kan (denk ik) niet zonder deze app omdat o.a. mijn auto (Opel) hierop gekoppeld is voor bellen en navigatie (Intellilink).
Weten jullie wellicht nog een andere manier om hem weg te krijgen?

SmartThings.jpg


Na het deinstalleren en opnieuw installeren zijn natuurlijk ook automatisch alle 'App-machtigingen' vergeten via Apps en dan de SmartThings app.
Voor de auto (Opel) is het denk ik belangrijk dat contacten, microfoon en Telefoon  het schuifje op groen hebben staan.
Camera, Locatie en Opslag mogen grijs (uit) blijven lijkt mij; of zie ik dat verkeerd en moet er van de eerste 3 er juist 1 uit of moet er van de laatste 3 juist 1 aan?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Fifagek
Explorer
Opties

Allen,

Het lijkt erop dat ik de oplossing gevonden heb. Een hulp op afstand sessie plannen bleek niet nodig. Ik ben er de afgelopen tijd mee bezig geweest en heb het ook pas vandaag opgelost. 
Als ik de foto in de openingspost even aanhoudt, dan zie je daar rechts 2 punaises staan. 1 met het ronde bolletje naar rechts en 1 met het ronde bolletje naar links. Toen ik hierop klikte kwam ik op onderstaande scherm terecht. 

Smartthings opgelost.jpg

Sinds ik het onderste balkje van rechts (blauw) naar links (grijs) had geschoven  is Smartthings weg in het meldingenvenster. 
Zoals gezegd gebruik ik Smartthings alleen voor de auto met telefoon/navigatie. Voor televisie gebruik ik nog een ouderwetse afstandsbediening en ook de lampen gaan nog met de aan/uit knop in de muur.
We gaan kijken hoe het verder gaat.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedemorgen,

Heb je al geprobeerd de meldingen uit te zetten van deze app?

Ik zou persoonlijk even in plaats van gedwongen stoppen bij opslag > gegevens wissen en dan alles standaard laten. Dus alle machtigingen aan.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Fifagek,

 

Op welk toestel gebruik je de Smart Things app? Laat even weten of het is gelukt met de hulp van Patrick? 👍

rsz-846676
Fifagek
Explorer
Opties

Goedenavond,

Mijn telefoon betreft een Samsung Galaxy S7.
Ik heb via Instellingen, Apps, SmartThings, meldingen inderdaad al geprobeerd met het schuifje op 'Uit' of dat dat werkte. Helaas werkte dat niet!
Opslag heb ik bij Apparaatonderhoud zitten en dan kan ik daaronder uit 5 keuzes kiezen (Batterij, Prestatiestand, Opslag, Geheugen en Apparaatbeveiliging). Als ik dan kies voor 'Opslag' dan krijg ik niet gegevens wissen te zien. Ik krijg dan onderstaande te zien, ook achter de puntjes zit niet gegevens wissen.

Tevens heb ik in de openingspost de foto gewijzigd. Ik was daar niet tevreden over.

SmartThings opslag.jpg

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Telefoon instellingen > apps > SmartThings > opslag > Gegevens wissen. Dus niet via apparaatonderhoud..
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

Bovenstaande route gevonden en uitgeprobeerd. Helaas blijft hij nog steeds in het meldingenscherm staan.
Nadat dat (gegevens wissen) gebeurd is staat er bij 'Machtigingen' Geen bevoegdheden en alles uit. Als ik het goed begrijp moet ik nu handmatig alles aanzetten (schuifjes van grijs naar groen schuiven)?
Direct geprobeerd en ook dan blijft hij in het meldingenscherm staan.

Ik hoop dat ik ook even een zijsprongetje mag maken die er wellicht mee te maken heeft (maar waarschijnlijk ook helemaal niet). In de Play Store klikte ik voorheen mijn voorletter rechtsboven altijd aan en dan kreeg ik bovenaan altijd 'Mijn apps en games' te zien in een rijtje met ook o.a. Bibliotheek, Play Pass en Instellingen. Sinds gisteren zo een beetje is deze veranderd in 'Apps en apparaat beheren'. Vandaag de telefoon van iemand anders mogen bekijken  en die heeft hetzelfde. Wellicht een wijziging in de app van Google Play Store? Ik vond 'mijn apps en games' altijd prettiger omdat je dan kon zien welke apps je recent (tot max 72 uur ervoor) gewijzigd had.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

De indeling van de Google Play Store is inderdaad ietwat veranderd.

 

Je kunt eventueel een Hulp op Afstand sessie inplannen, dan loopt een van mijn collega's op afstand de instellingen met je na: https://bit.ly/2OhhbuU

 

Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
0 Likes
Fifagek
Explorer
Opties

Hi @Bruce,

Bedankt voor uw reactie. 
Afgelopen week is helaas wat anders gelopen dan gepland en een hulp op Afstand sessie plannen is er dan helaas ook nog niet van gekomen. Komende week (weken) gaan gepland wat anders verlopen dan gewoonlijk. Ik houdt de hulp op afstand sessie plannen nog even in het achterhoofd voor als de rust weer wat wedergekeerd is.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Spreken we dat af. Take care 👍

 

 

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Fifagek
Explorer
Opties

Allen,

Het lijkt erop dat ik de oplossing gevonden heb. Een hulp op afstand sessie plannen bleek niet nodig. Ik ben er de afgelopen tijd mee bezig geweest en heb het ook pas vandaag opgelost. 
Als ik de foto in de openingspost even aanhoudt, dan zie je daar rechts 2 punaises staan. 1 met het ronde bolletje naar rechts en 1 met het ronde bolletje naar links. Toen ik hierop klikte kwam ik op onderstaande scherm terecht. 

Smartthings opgelost.jpg

Sinds ik het onderste balkje van rechts (blauw) naar links (grijs) had geschoven  is Smartthings weg in het meldingenvenster. 
Zoals gezegd gebruik ik Smartthings alleen voor de auto met telefoon/navigatie. Voor televisie gebruik ik nog een ouderwetse afstandsbediening en ook de lampen gaan nog met de aan/uit knop in de muur.
We gaan kijken hoe het verder gaat.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!