Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smartphone wordt niet herkent op pc met niet-orginel USB kabel

(Onderwerp aangemaakt op: 26-11-2018 10:49 PM)
2065 Weergaven
jvz190
Navigator
Opties

Ik heb twee extra usb kabels voor mijn Samsun Galaxy grand prime gekocht (alweer een paar jaar terug) aangezien mijn andere usb kabel een breuk kreeg bij het punt waar je hem in de telefoon steekt. Dit heb ik vastgemaakt met plakband en hij werkt voor de rest nog wel.

Nu speelt het volgende merkwaardige probleem. De nieuwe USB kabel (ziet er iets anders uit dan de originele Samsung-oplader) kan geen verbinding maken met het de Smartphone in de pc, althans hij laad wel op maar kan geen bestanden zoals foto's openen. Bij apparaatbeheer op de pc komt er dan een stuurprogramma fout te staan. Dit probleem speelt zich alleen af op de pc. Wanneer het apparaat soms bij apparaten en stations verschijnt op deze computer en je het opent komen er altijd pictogrammen in beeld van een harde schijf.  Ook via Samsung switch wordt het apparaat niet herkent.

Op mijn laptop die ik dit jaar heb gekocht en waar ik als eerste de nieuwe (niet de meegeleverde van Samsung) USB kabel heb gebruikt  speelt dit probleem niet.  Op mijn laptop pakt hij zowel de oude als de nieuwe USB kabel. Ook op een laptop van iemand anders die ik geleend had hetzelfde. Ik dacht eerst nog dat het misschien aan de USB poorten lag, maar andere apparaten zoals de smartphone van mijn moeder, die ze dit jaar heeft gekocht, pakt hij ook gewoon. 

Kort samengevat:

Op mijn pc kan hij de bestanden op mijn telefoon niet openen als ik de niet-originele USB kabel gebruik. Met de oude originele kabel lukt dit wel. Heb als oplossing het stuurprogramma geüpdatet en verwijderd. Bij apparaatbeheer staat een uitroepteken. Het gaat om een stuurprogramma fout.

Ook Samsung switch herkent mijn smartphone niet zonder de originele USB kabel.

Het gaat om deze USB kabels die ik toen heb gekocht

https://www.bol.com/nl/p/samsung-micro-usb-datakabel-wit-ep-dg925uwe/9200000043042590/

0 Likes
3 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Probeer de usb drivers even te updaten?
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
jvz190
Navigator
Opties

Allemaal al gedaan via apparaatbeheer.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je dient inderdaad een originele kabel te gebruiken, anders kan dit simpelweg voor dit soort issues zorgen.

rsz-846676
0 Likes