Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

SD-kaart niet ondersteund

(Onderwerp aangemaakt op: 26-04-2020 07:39 PM)
3595 Weergaven
Leendesloovere
First Poster
Opties

Ik heb een Galaxy S7 en heb een nieuwe SD-kaart gekocht, 1 van 16GB SDHC 10, maar zodra ik die in mijn telefoon steek, geeft die de melding dat "niet ondersteunde SD-kaart. Dit apparaat ondersteunt deze SD-kaart. Tik om een ondersteunende indeling in te stellen". Wanneer ik hierop klik, vraagt hij om te formateren, maar dan geeft hij de foutmelding "samsung command '8 volume partition disk: 179,0 public failed '400 8 command failed" Het eerste getal verandert soms in de foutmelding. Ik heb al mijn gsm heropgestart, gereset, de SD-kaart proper gemaakt, via mijn computer geformateerd op 2 verschillende manieren. Ik heb een programma gedownload om te formateren, maar ook dat helpt niet. Als ik de kaart in de Huawai telefoon van mijn vriend plaats, wordt die wel ondersteund en geformateerd. Daarod dat ik twijfel of het aan de SD-kaart ligt. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? 

0 Likes
3 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Leen,

Kun je hem eens proberen via de computer te formatteren, en ervoor te zorgen dat hij wordt geformatteerd als FAT32? In je PC kun je op de schijf rechtsklikken, en daar kiezen voor 'Formatteren'. Hier hoef je dus geen programma's voor te downloaden, want die maken de kans alleen maar groter dat de SD kaart dan voor je telefoon onbruikbaar wordt.

De meest voorkomende oorzaak is namelijk een fout op de SD kaart waardoor deze niet leesbaar is voor de telefoon. Dit kan nog steeds het geval zijn, omdat het aan de Android-versie ligt of sommige fouten genegeerd kunnen worden of niet. Als de Huawei dus een recentere versie draait, dan kan het zomaar nog steeds aan de SD-kaart liggen.

Echter, in zeldzame gevallen kan het ook zo zijn dat de telefoon überhaupt geen SD-kaarten kan lezen door een hardwarefout in de telefoon. Ben je daarom in de gelegenheid om ook een andere SD-kaart in je telefoon te testen?

kevin-sig
0 Likes
Leendesloovere
First Poster
Opties

Ik heb hem al geformateerd op FAT32. Al op 3 verschillende manieren, maar foutmelding blijft komen. Ik heb een SD-kaart van 2GB en die werkt wel. Ik kan beter dan de SD-kaart retourneren en een andere kopen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je hem al hebt geformatteerd, raad ik je aan om nog eens een andere SD-kaart te proberen. Als het dan nog niet goed werkt, lijkt het aan je toestel te liggen, zoals Kevin aangeeft.

rsz-846676
0 Likes