Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Schermvergrendeling A51

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2020 10:13 AM)
21614 Weergaven
JG50
Journeyman
Opties

Sinds zeer recent eigenaar van de Galaxy A51.

Kan het toestel natuurlijk nog niet echt beoordelen, maar loop wel al tegen een paar ergernissen aan.

1) Ik zou graag zien dat ik het opdringerige Bixby (even vervelend als de Google Assistent)  helemaal zou kunnen uitschakelen. Dat schijnt niet meer te kunnen in Android 10.

2) Als ik het scherm uit wil zetten door de aan/ uit knop kort in te drukken gaat het scherm niet uit maar wordt een screenshot gemaakt. 

Doe ik iets fout of kan dit niet anders?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JG50
Journeyman
Opties

Probleem opgelost: door de wat stijve zijkant van de flipcas werd bij het kort indrukken van de aan/uitknop onbedoeld automatisch ook (een deel van) de volumeknop ingedrukt met een screenshot als gevolg.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
1. https://www.samsung.com/au/support/mobile-devices/how-to-enable-disable-the-bixby-home-feature-on-th...
die kan je zo uitzetten.
In de normale instellingen kun je het knopje toewijzen aan een andere functie ( weet niet of je een knopje hebt voor bixby?)
2. De aan/uit knop gewoon 1x drukken zonder ingedrukt te houden moet het scherm gewoon uitzetten. Geen combinatie van knoppen gebruiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
JG50
Journeyman
Opties

Dank. Via de link lijkt het alsof ik van Bixby verlost ben.

Het fenomeen dat via kort op aan/uit drukken alleen een screenshot wordt gemaakt blijft echter.

Lang indrukken geen opties om a) uitschakelen, b) opnieuw opstarten of 3) alarmstand in te schakelen. 

Bovendien een voor mij onduidelijke optie "instellingen zijtoets" die keuze geeft tussen a) Bixby activeren óf b) Menu uitschakelen. Ik heb de laatste optie aangevinkt staan.

Merkwaardig: er lijkt een verband te bestaan tussen deze zaken en het via de volumeknop uitgeschakeld staan van het geluid. Daardoor worden opties soms wel of niet in/uitschakelbaar.

Ik heb in het verleden altijd Motorola gehad met weinig poes/pas omdat ik Samsung vreesde wegens veel extra's die zaken voor mij gecompliceerd maken.

Ik heb nu al een beetje spijt ondanks de fantastische camera op de A51.

0 Likes
Oplossing
JG50
Journeyman
Opties

Probleem opgelost: door de wat stijve zijkant van de flipcas werd bij het kort indrukken van de aan/uitknop onbedoeld automatisch ook (een deel van) de volumeknop ingedrukt met een screenshot als gevolg.

0 Likes
TjeerdScholte
First Poster
Opties
Bullshit bixby blijft aanwezig en schakelt zich te pas en onpas weer in
0 Likes