op 15-01-2020 10:13 AM
Sinds zeer recent eigenaar van de Galaxy A51.
Kan het toestel natuurlijk nog niet echt beoordelen, maar loop wel al tegen een paar ergernissen aan.
1) Ik zou graag zien dat ik het opdringerige Bixby (even vervelend als de Google Assistent) helemaal zou kunnen uitschakelen. Dat schijnt niet meer te kunnen in Android 10.
2) Als ik het scherm uit wil zetten door de aan/ uit knop kort in te drukken gaat het scherm niet uit maar wordt een screenshot gemaakt.
Doe ik iets fout of kan dit niet anders?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-01-2020 04:14 PM
Probleem opgelost: door de wat stijve zijkant van de flipcas werd bij het kort indrukken van de aan/uitknop onbedoeld automatisch ook (een deel van) de volumeknop ingedrukt met een screenshot als gevolg.
op 16-01-2020 10:45 AM
op 16-01-2020 07:24 PM
Dank. Via de link lijkt het alsof ik van Bixby verlost ben.
Het fenomeen dat via kort op aan/uit drukken alleen een screenshot wordt gemaakt blijft echter.
Lang indrukken geen opties om a) uitschakelen, b) opnieuw opstarten of 3) alarmstand in te schakelen.
Bovendien een voor mij onduidelijke optie "instellingen zijtoets" die keuze geeft tussen a) Bixby activeren óf b) Menu uitschakelen. Ik heb de laatste optie aangevinkt staan.
Merkwaardig: er lijkt een verband te bestaan tussen deze zaken en het via de volumeknop uitgeschakeld staan van het geluid. Daardoor worden opties soms wel of niet in/uitschakelbaar.
Ik heb in het verleden altijd Motorola gehad met weinig poes/pas omdat ik Samsung vreesde wegens veel extra's die zaken voor mij gecompliceerd maken.
Ik heb nu al een beetje spijt ondanks de fantastische camera op de A51.
op 17-01-2020 04:14 PM
Probleem opgelost: door de wat stijve zijkant van de flipcas werd bij het kort indrukken van de aan/uitknop onbedoeld automatisch ook (een deel van) de volumeknop ingedrukt met een screenshot als gevolg.
op 14-04-2021 11:35 PM