op 05-10-2017 03:59 PM
Hallo, ik heb een probleem met mijn Samsung Galaxy J7 2016. Het scherm reageert niet meer op mijn vinger. Het scherm doet het zelf nog wel en alle andere knoppen ook. Ik ben vanochtend 30 minuten door de regen gefietst met de telefoon in mijn zak en daardoor is mijn broek vrij doorweekt geworden. Ik vermoed dat het daarom niet meer werkt (ookal heb ik dit probleem zo nooit eerder gehad). Ook merkte ik nadat ik hem uitzette door de batterij eruit te halen dat de telefoon er vrij lang over deed om op te starten. Toen ik hem na het fietsen uit mijn zak haalde werkte hij wel nog gewoon, het was pas na anderhalf uur dat het scherm niet meer reageerde op wat ik deed met mijn vinger. Momenteel heb ik hem nu in de rijst liggen en hoop ik dat dat misschien enig resultaat heeft. Weten jullie ofdat het misschien andere oorzaken en/of oplossingen heeft?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-10-2017 05:41 PM
Hoi Mark,
Dat klinkt inderdaad als problemen die kunnen ontstaan bij blootstelling aan water. Helaas is de J7 (2016) verder niet waterdicht, en kunnen deze problemen al optreden als het toestel niet goed is opgeborgen in bijvoorbeeld een regenbui.
Een dag in de rijst of siliciumzakjes leggen kan inderdaad helpen mits je er op tijd bij bent. Ik duim voor je dat het helpt.
op 05-10-2017 05:41 PM
Hoi Mark,
Dat klinkt inderdaad als problemen die kunnen ontstaan bij blootstelling aan water. Helaas is de J7 (2016) verder niet waterdicht, en kunnen deze problemen al optreden als het toestel niet goed is opgeborgen in bijvoorbeeld een regenbui.
Een dag in de rijst of siliciumzakjes leggen kan inderdaad helpen mits je er op tijd bij bent. Ik duim voor je dat het helpt.
op 15-11-2018 09:29 PM
Beste Mark37,
Als "doe-het-zelver" zou ik het volgende suggereren;
koop zo'n potje vochtabsorber in de supermarkt open dat zoals aangegeven op de verpakking, steek het samen met je smsung in een plastiekzak en sluit goed af.
Na een par dagen zou het vocht in je toestel verwijderd moeten zijn.
Zelf nog nooit geprobeerd maar zou best wel kunnen helpen denk ik. (let wel dat je het potje steeds rechtop houdt bij het manipuleren)
Succes