Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

SAMSUNG S8 teleurstellend....

(Onderwerp aangemaakt op: 23-11-2017 09:10 PM)
519 Weergaven
Kevin1980
Apprentice
Opties

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van het Samsung vlaggenschip; de S8. Ik was al gewaarschuwd dat er een wenperiode nodig is als je een IPhone bent gewend, maar ik kan gewoon niet wennen..... wat zou ik graag teruggaan. 

Laten we beginnen met iets positiefs. Het beeldscherm is prachtig, foto's maakt die als de beste en mijn dochtertje is gek op het spelletje Running Tom. Daarnaast is de VR bril indrukwekkend. Bij aanschaf ook meteen de Samsung Gear S3 classic gekocht, want Samsung maakt wel degelijk de mooiste smartwatches. 

Echter..... Ik word gek van Bixby en dan met name het knopje aan de zijkant. Je drukt er 10x per dag op, per ongeluk.... En je kunt geen commando' s geven, want Nederlands snapt die niet. Touchscreen is minder gevoelig als van de IPhone. De vingerscan hapert. De Irisscan werkt niet altijd mee. Ik blijf updates voor apps krijgen. Bij Smartswitch was ik alles van Whatsapp kwijt en hij nam maar 300 van de 1600 foto's over. Ook lopen apps verdacht vaker vast dan bij een Iphone. In mijn Audi kan ik opeens alleen nog nummers skippen, niet doorspoelen.... maar waar ik het meest tegenaan loopt, is de accuduur. Dit was na een hoger geheugen  de voornaamste reden dat ik over ging. Die accu ging zo lang mee en nog langer dan bij de S7. Nu ligt het misschien aan mij, maar mijn IPhone 6 van 2 jaar oud ging langer mee. Nu zit ik vaak in de auto dus opladen geen probleem denk je dan! Fout! 2 originele stekkers, een service bezoek aan de Audi van ruim €100,00 lichter om de USB ingang na te kijken en een sigarettenoplader later blijkt dat die gewoon harder leeg gaat dan dat die oplaad! Zeker bij het bellen. Als de accu nou gelijk bleef, maar helaas. Dit was wel het geval bij de IPhone.... Kan iemand mij vertellen wat je hier tegen kunt doen? 

Die accu is echt irritatie nummer 1! 

 

Groet, Kevin 

0 Likes
10 Antwoorden
IliasBosman
First Poster
Opties

Always on screen , uitzetten?

Helderheid minder hoog?

Locatie altijd aan , uitzetten ?

 

Ik noem maar wat hoor, heb er zelf geen last van. 

 

Groetjes, I.Bosman

0 Likes
Kevin1980
Apprentice
Opties
Always on screen staat uit, het scherm staat al half gedimd, alleen locatie voorziening staat wel aan, dat zou dus nog een mogelijkheid zijn. Wat mij frustreert is het leeg raken tijdens het bellen wanneer die in de auto aan het opladen is, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
0 Likes
IliasBosman
First Poster
Opties
Nee, dat klopt niet, is normaal gesproken niet zo hoor.
Groetjes, I.Bosman
0 Likes
106
First Poster
Opties

Op vliegtuigstand zetten. Mobiele gegevens, locatie, wifi deze modules zijn als een razende verbindingen aan het maken met alle masten.

 

0 Likes
106
First Poster
Opties
Vooral id auto
0 Likes
Kevin1980
Apprentice
Opties

Maar laten we eerlijk zijn, dit zou toch niet het probleem moeten zijn? Met mijn IPhone had ik het nooit en ben niet opeens meer met mijn telefoon gaan doen..... Ik kan wel alles uitzetten, maar daar heb ik hem niet voor gekocht...

8Note8
Helping Hand
Opties

Ik nen het met je eens dat alles uitzetten niet de bedoeling kan zijn.  

 

Iemand die in de auto zijn toestel kan opladen zou in principe geen problemen met batterijduur moeten hebben, zou je zeggen. Alhoewel het misschien niet zo veel uitmaakt vraag ik me wel af of je een lader van Samsung gebruikt.

Fast Charging zou wel eens het antwoord kunnen zijn.

 

Je zou eens wanneer de batterij van vol naar min of meer leeg - 15% - is gegaan even via 'Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Batterijverbruik' kunnen bekijken welke zaken het meeste aanspraak maken op je batterij. Wellicht dat er iets ongewoons tussenzit.

 

0 Likes
Kevin1980
Apprentice
Opties

Hoi, 

 

Ik heb hem al geregeld via instellingen geoptimaliseerd en zie geen abnormale zaken in de apps.... 

Ik zal nog eens goed kijken naar de auto oplader, maar toch zou die minstens gelijk moeten blijven. Is mijn mening dan..... kan fast chargen wel in de auto? Thuis gaat het opladen prima.

Wellicht is de keuze voor Samsung gewoon niet de juiste geweest. Ik werd overtuigd door de mensen in de winkel en de reclames, het leek de perfecte oplossing voor zaken die niet goed zijn bij Apple, maar helaas matcht het niet met de werkelijkheid, of zijn het zaken die niet opwegen tegen de nadelen die ik nu ervaar. 

 

Groet, Kevin 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Hey naamgenoot Kevin,

Sommige opladers geven minder stroom af dan dat er verbruikt wordt. De telefoon loopt dan, weliswaar iets langzamer dan gebruik zonder oplader, leeg. In sommige andere gevallen ontrekken opladers zelfs stroom. In beide gevalen gaat het dan vaak om een niet originele oplader. In het eerste geval kan het ook nog aan een geïnstalleerde app liggen. Zo was laatst in het nieuws dat sommige (populaire) apps een stukje software mee installeren dat actief wordt bij het opladen en op de achtergrond intensieve processen gaat uitvoeren - zogeheten miners. Dit kan er voor zorgen dat er veel meer stroom wordt verbruikt waardoor het toestel ook tijdens het opladen leegloopt.

Je kunt heel eenvoudig testen of het aan een geïnstalleerde app ligt door te testen of het toestel ook leegloopt tijdens het opladen in de Veilige Modus. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten: 
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden. 
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt. 
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar. 
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

Verder is het inderdaad niet de bedoeling dat je het toestel in de vliegtuigstand of iets dergelijks moet gaan zetten om er onderweg normaal gebruik van te kunnen maken. Dat neemt het hele principe van een mobiele telefoon wel weg.

Een reactie op je andere punten:
Maak je wel gebruik van de Bixbyknop? Anders kun je op het tandwieltje op het Bixbyscherm drukken om de knop uit te schakelen. Via de Bixby- en startscherminstellingen kun je Bixby zelfs geheel uitschakelen.

Apps worden verder inderdaad regelmatig van updates voorzien. In de Apple App Store worden updates actiever gecontroleerd, bij de Google Play Store gaat dit proces automatisch. Hierdoor kunnen nieuwe functies of bugfixes sneller en dus ook frequenter worden uitgerold op Android dan op iOS. Voor beide systemen zijn overigens goede argumenten te bedenken.

Vervelend dat je gegevens van WhatsApp bent kwijtgeraakt ondanks het overzetten. Was je back-upbestand van WhatsApp wel up-to-date? WhatsApp maakt zelf automatisch een back-up, maar in sommige gevallen is de back-up verouderd.

Hopelijk lukt het om deze valse start om te zetten in iets positiefs.

kevin-sig
0 Likes