op 18-02-2017 08:44 AM
Hij blijft maar de fout code 43 aan geven, Microsoft stuurt me naar Samsung en weer andersom, ik word daar een beetje moedeloos van.
Microsoft heeft mijn Windows opnieuw geinstalleerd en ik heb maar naar Samsung geluisterd en mijn telefoon gerest naar de fabrieksinstellingen en nog steeds niets!
Iemand een idee??
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-02-2019 04:53 PM
Problemen met connectie J5 Windows 10 opgelost als volgt:
Installeer eerst:
-Media Feature Pack for N versions of Windows 10. Er is een keuze uit 3 versies. Let op of U 32-bit of 64 bit Windows heeft.Zelf even uitproberen welke werkt.
Daarna PC opnieuw opstarten.
Installer dan Samsung Smart Switch voor Windows op de Desktop. Start opnieuw op. Sluit m.b.v. kabel Samsung J5 aan en het werkt. Uitgetest op 2 Samsungs J5.
18-02-2017 09:45 AM - bewerkt 18-02-2017 09:50 AM
Hoi Teo,
Code 43 is een Windowsfoutcode en dit betekent dat er 'een fout' is opgetreden en Windows daarom het apparaat heeft afgesloten. Dit is natuurlijk een heel vage omschrijving en het is daarom altijd een beetje gissen met het achterhalen wat de fout precies inhoudt. Het kan echt aan van alles liggen.
Kun je eerst proberen om de stuurprogramma's van je Galaxy S7 opnieuw te installeren. Dit kun je doen via Smart Switch? Download en installeer, indien je dit nog niet gedaan hebt, Smart Switch.
Op de Nederlandse pagina is het een beetje lastig om Smart Switch te vinden.
Je kan ook naar de Amerikaanse versie van de Samsungsite gaan, daar staan beide versies aan de rechterkant van de pagina. http://www.samsung.com/us/support/smart-switch-support/#!/ In beide gevallen download je de meest recente versie van Smart Switch.
Als Smart Switch eenmaal is geïnstalleerd, druk je rechtsboven op Meer en kies je voor Apparaatstuurprogramma's opnieuw installeren.
Wordt hij nu weer herkend? Zo ja, kun je de volgende stappen overslaan. Anders gaan we kijken naar de stuurprogramma's van de USB poorten zelf.
1. Ontkoppel alle USB apparaten.
2. Klik op Start, type devmgmt.msc en druk op enter. Je opent nu het apparaatbeheer.
3. Dubbelklik op Universal Serial Bus-controllers. Rechtsklik op de Host Controller. De volledige naam is waarschijnlijk iets langer, zie de screenshot hieronder waaraan je kunt herkennen dat het de Host Controller is. Kies voor Installatie ongedaan maken.
4. Herhaal stap 3 voor de overige apparaten onder Universal Serial Bus-controller.
5. Start je computer opnieuw op. Windows Update zoekt en installeert nu automatisch de nieuwste versie van de USB stuurprogramma's.
6. Koppel je USB apparaten weer aan.
Is het probleem nu opgelost? Dit zijn de twee meest voorkomende oplossingen voor het probleem. Als het probleem nog niet is opgelost, kijken we verder. Laat je het even weten?
op 18-02-2017 10:59 AM
Hij moet eerst mijn telefoon herkennen voordat ik uberhaupt smart switch kan gebruiken, dat met de USB poorten opnieuw installeren werkt ook niet, dat hebben ze bij van de Microsoft Customer support ook geprobeerd.
Hij blijft de code maar aan geven, en gek genoeg herkend hij mijn oude S5 wel, dus aan mijn laptop of Windows ligt het zeker niet..
En met de antwoorden van Samsung kan ik ook niet echt veel. Word er echt moedeloos van, en ik weet niet of ik hierna nog een Samsung telefoon ga aanschaffen.
Je betaalt toch een fors bedrag voor zo'n telefoon, dan verwacht je toch dat hij gewoon moet functioneren.
op 20-02-2017 12:02 PM
Hey Theo,
Jammer dat het met de stappen en duidelijke uitleg van Kevin niet is gelukt om het werkend te krijgen! Wat wellicht een oplossing kan bieden is om een meekijkafspraak in te plannen, zodat we op afstand met je mee kunnen kijken op je laptop/toestel. We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 en 6-9. Als je mij een privebericht kan sturen met welke datum en tijd jouw uitkomt kan ik een afspraak voor je inplannen.
Ook wil ik je vragen om alvast de applicatie 'Smart Tutor for Samsung Mobile' te installeren vanuit de Play Store, hiermee krijgen we eenmalig toegang tot je toestel door middel van een code.
op 21-03-2017 02:53 PM
HELP!
Plotseling worden beide Samsungs J5 niet meer herkend door mijn laptop (Windows 10). Ik heb al wat zaken geprobeerd zoals u aangeeft (downloaden smartswitch lukt niet - USB poorten uitschakelen helpt niet - firewall uitzetten helpt niet) kortom het werkt geen van alle.
Ik wordt er nu een beetje gek van en het is toch ook niet de bedoeling dat dit een dagtaak gaat worden lijkt mij.
Wie gaat mij helpen?
op 23-03-2017 10:01 AM
Hoi Rob, wat gek dat beide toestellen niet herkend worden! Worden andere modellen of andere USB koppelingen wel gevonden? Heb je al een andere USB kabel geprobeerd?
op 23-03-2017 02:33 PM
Dag Jaimy, Inderdaad gek dat dit zo is. Andere aangesloten apparatuur herkent hij wel, ook bij loos- en weer aankoppelen.
Als ik de (samsung) USB kabel aansluit geeft hij wel een toon dat er een verbinding wordt gemaakt, zowel op het toestel als op de laptop, maar zien doen we hem niet.
Nu sluit ik niet zo vaak de telefoon op de computer aan, maar de laatste keer hiervoor weklrte alles nog naar behoren.
op 24-03-2017 08:37 AM
Hmm, en begrijp ik goed dat je Smart Switch niet kunt downloaden? Er waren eerst namelijk wat problemen mee op Windows 10, maar dat zou nu opgelost moeten zijn. Je kunt het downloaden via: http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/
op 24-03-2017 12:32 PM
Hallo Jaimy,
Ik heb nog eens geprobeerd om Smart Switch te downloaden maar deze geeft nog steeds een foutmelding – wacht tot ik een bericht ontvang dat het probleem is opgelost (?).
op 24-03-2017 01:11 PM
Kun je eens bellen naar *#0808# zodat je in de USB settings komt? Deze moet op AP staan en onder de USB settings kun je instellen op MTP+ADB.
Hoe gaat het daarna?