op 17-05-2017 03:43 PM
Goedemiddag,
Ik heb een Samsung externe harde schijf PORTABLE 3.
Hier staan backups op. De reden was dat ik WINDOWS10 opnieuw ging installeren op mijn laptop.
Na het installeren wilde ik de backups terugzetten op mijn laptop, dat moest ik met een safety key bevestigen en die weet ik niet meer. Ik had als tip opgegeven "Naam", maar dat werkte niet. Ik weet niet hoe ik dat op moeten lossen?
Ik zou het zeer waarderen wanneer u mij helpt met dit op te lossen.
Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten.
M. Faas
op 17-05-2017 11:50 PM
Hoi Martin,
De SafetyKey is het wachtwoord dat je via de Samsung Drive Manager hebt ingesteld om je backups te beveiligen. Het wachtwoord moet tussen de 6 en 15 tekens lang zijn. Zoals het waarschuwingsvenster aangaf toen je dit instelde, moet je ervoor zorgen dat je je SafetyKey goed onthoudt, want je kunt hem niet terughalen of veranderen als je hem vergeten bent.
Omdat je hint 'naam' was, heb je misschien je eigen naam, die van een dierbare of een combinatie van namen ingevoerd?
De enige mogelijkheid om hem terug te halen is door alle mogelijke combinaties die je toen ingevoerd zou kunnen hebben te proberen.
op 19-05-2017 01:39 PM
op 19-05-2017 01:56 PM
Nee Tim het is niet gelukt. Er is toch wel een andere manier om dit te omzeilen?
op 19-05-2017 02:17 PM
Ah da's balen 😞 Ik ga je aanraden om contact op te nemen met onze telefonische helpdesk. In het belmenu mag je in eerste instantie kiezen voor optie 1 en vervolgens optie 6. Je zult dan terecht komen bij de afdeling die jou verder kan helpen met de harde schijf. Hopelijk kom je daarmee tot een oplossing! Je kunt ze bereiken via 088-9090100.