op 27-09-2017 09:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
ik zit te denken aan de aanschaf van de samsung a5 2017 , ben vandaag eens wezen neuzen bij vodafone daar hadden ze alleen een met 16 gb geheugen , na vragen hoeveel gehuegen er over was kon ik zien nog 1 gb , normaliter is de 2017 a5 toch 32 GB , wat hou ik dan over aan opslagruimte ? verkoper zei ongeveer 3 gb , met mijn huidige telefoons heb ik normaliter ongeveer 19 GB over van de 32 GB . wie kan me hierover een eerlijk antwoord geven , en het feit dat ik veel lees dat de telefoon vlug heet wordt en uitvalt en slechte wifi verbinding .
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Tags:
- 2017
- A5
- aanschaffen
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 28-09-2017 02:10 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Qua opslag is het geheel een persoonlijke afweging. Hoeveel gebruik je, wat gebruik je etc. etc., daar kan ik geen invulling voor geven.
Systeem geheugen op mijn S7 met Android 7 is 7,14GB. Dat is dus minder dan dat ze aangeven op de website voor de a5 met Android 6. Ik ga er niet vanuit dat Samsung er opeens 10gb bovenop gooit bij de a5.
Wat betreft wifi: als de familieleden wel thuis maar niet bij jou op het wifi netwerk kunnen komen dan ligt dat waarschijnlijk aan de kanaal waarop je wifi zit(kan je aanpassen in je modem).

Mvg,
T.K.
op 28-09-2017 10:03 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Eerst moet er even onderscheid gemaakt worden tussen RAM geheugen en OPSLAG geheugen. Het OPSLAG geheugen van de a5 2017 is (zover ik kan zie op de Samsung website) 32GB. Wat zij jou daar in de winkel hebben aangeboden is waarschijnlijk (ik wil niemand te min doen hiermee) een a5 2016 en niet 2017.
Bij de a5 2017 is het NETTO geheugen (dus na afterk van capaciteit voor het laten draaien van het toestel): 23.1GB. Dus ga ervan uit dat je van de 32gb > 23.1gb daadwerkelijk kan gebruiken. Maar het OPSLAG geheugen is uitbreidbaar met een micro SD kaart dus ik zou me om OPSLAG geheugen geen zorgen maken.
Het RAM geheugen is 3GB waarvan ongeveer 1.5 aan het besturing systeem opgaat dus 1.5 over (is ruim voldoende, ik heb zelf dagelijks 1.5gb ram over op mijn s7 en kan alles tegelijk doen).
Wat betreft de kwaliteit ben je met een A5 aan het goede adres qua prijs/kwaliteit verhouding. Een stap terug zou J5 of J7 zijn (maar persoonlijk zou ik deze modellen niet adviseren als je in staat bent een a5 aan te schaffen).
Het is en blijft een computer gepropt in een klein formaat, elke toestel wordt wel een beetje warm als die hard aan het werk is. Waar je gerust van kan zijn is dat als het toestel geen wifi of slecht wifi bereik heeft en dat ook constant is, je aanspraak kan maken op je garantie. Daarnaast mocht het toestel zo warm worden dat je het niet kan vasthouden (buiten specificaties) kan je ook aanspraak maken op de garantie. Maar deze problemen die kan je ook krijgen met het duurste van het duurste, en kans om nooit tegen te komen op het goedkoopste model (onvoorspelbaar dus).
Succes met je keuze!

Mvg,
T.K.
op 28-09-2017 12:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
uw bevindingen vn de netto opslag is gebaseerd op de android 6.0 en niet op de android 7.0 ? die nu voorhanden is ? ik hoor wel vaak dat een wifi netwerk niet gevonden wordt , mijn nicht en vader hebben beide de s 6 , als zze hier zijn dan ziet het toestel mijn netwerk niet, deze komt dan ook niet voor in de lijst van beschikbare netwerken, gebruikers van de a5 2017 in reviews geven dit ook aan dat netwerken niet gevonden worden , de netto opslag wordt die niet veel minder met de 7.0 omdat dit toch een behoorlijke patch is , samsung zelf zegt minimaal 3 gb dan zou er dus 19-20 gb overblijven, wat op zich natuurlijk wel te doen is, wil alleen niet het risoco lopen dat het echt vele malen minder zou worden . en opslag geheugen gebruik je alleen maaar voor foto,s ed , de meeste apps kan je niet op de sd zetten .
op 28-09-2017 02:10 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Qua opslag is het geheel een persoonlijke afweging. Hoeveel gebruik je, wat gebruik je etc. etc., daar kan ik geen invulling voor geven.
Systeem geheugen op mijn S7 met Android 7 is 7,14GB. Dat is dus minder dan dat ze aangeven op de website voor de a5 met Android 6. Ik ga er niet vanuit dat Samsung er opeens 10gb bovenop gooit bij de a5.
Wat betreft wifi: als de familieleden wel thuis maar niet bij jou op het wifi netwerk kunnen komen dan ligt dat waarschijnlijk aan de kanaal waarop je wifi zit(kan je aanpassen in je modem).

Mvg,
T.K.