Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy a3 2017 : Saldo van prepaid tegoed wordt minder ondanks instellingen

(Onderwerp aangemaakt op: 22-12-2019 05:31 PM)
413 Weergaven
Harry25
Pioneer
Opties

Ik heb een  Samsung Galaxy a3 uit 2017. Gebruik in huis via eigen Wifi , instellingen : overschakelen naar mobiele gegevens staat uit , WIFI automatisch inschakelen op plaatsen waar u WIFI vaak gebruikt staat ook uit, roming staat uit, Play store staat apps niet automatisch updaten ( wellicht moet ik dat laatste wel op : alleen via wifi zetten op update men toch buiten huis ten koste van mijn prepaid tegoed ?)
De laatste tijd merk ik dat buiten ook in een andere stad er toch een app binnenkomt zonder dat ik een WIFI lokaal heb ingeschakeld. Dan check ik mijn pre paid saldo en is er toch wat aan eurocenten weg. Ook thuis merk ik dat er dagelijks eurocenten afgaan, terwijl ik met mijn eigen WIFI ( Ziggo) ben verbonden. Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is en ik toch nog een instelling moet wijzigen ?

0 Likes
3 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Harry,

Om te voorkomen dat er gebruik wordt gemaakt van gegevens waardoor er iets van je bundel afgaat, zul je mobiele gegevens helemaal uit moeten zetten. Dit kan door twee keer vanaf je notificatiebalk naar beneden te vegen en tussen alle bolletjes van de snelle instellingen "Mobiele gegevens" uit te zetten. Alleen dan wordt er helemaal niets meer verbruikt en gaat er dus ook niets van je bundel af. 

kevin-sig
0 Likes
Harry25
Pioneer
Opties

Hoi Kevin,

Dank voor je super snelle reactie. Ik heb het ingesteld zoals je vertelde. Kijken of het werkt !! Mal eigenlijk dat de eerdere instelling via het hoofdmenu "overschakelen naar mobiele gegevens staat uit" dan toch niet volledig werkt ??

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Die instelling is er alleen om te voorkomen dat wanneer je WiFi verbinding instabiel wordt, je telefoon automatisch overschakelt op mobiele gegevens. Maar als de optie mobiele gegevens zelf wel aan staat, zal hij nog wel hierop overschakelen wanneer er helemaal geen WiFi netwerk in de buurt is om verbinding mee te maken, zelfs als dit thuis gebeurt (wat nog wel eens wilt gebeuren met de WiFi van de modem van Ziggo zelf, kan ik je uit ervaring zeggen).

Dus nu je dit zo hebt ingesteld, zal het niet meer mogen gebeuren dat er centen zomaar verdwijnen uit je bundel. 

kevin-sig