Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S7edge intern geheuhen vol (32gb)

(Onderwerp aangemaakt op: 30-07-2018 03:30 PM)
4213 Weergaven
Melaniehajee
Journeyman
Opties

Hallo allemaal.

 

Ik heb sinds een paar maanden een probleem qua opslag op mijn telefoon.

 

Ik heb een s7edge met 32 gb intern geheugen en een 128gb sd kaart en 1tb cloud opslag.

 

Nu loopt op de één of andere manier de 32 gb intern geheugen vol en ik kan niet vinden waardoor. 

 

Alle foto, muziek en dergelijke staan op de sd kaart. Met de app mannager zijn bijna alle app installaties ook naar de sd kaart verplaatst. Via instellingen / opslag zijn alle download en tijdelijke bestanden verwijderd en als ik in de bestanden browser vraag hoeveel alle bestanden in het interne geheugen qua ruimte in beslag nemen geeft deze aan dat alles bij elkaar 9.6gb groot is.

Maar de ook geeft de app aan dat het interne geheugen 31.7 gb van de 32 gb gebruikt / vol is.

 

Ik kan dus nergens vinden waar de 20 gb gebruikt wordt en hoe ik dit opgeschoond krijg. 

 

Een vreemde was wel dat er in de camera map /dcim/temp twee bestanden van bij elkaar 11gb stonden. Deze heb ik verwijderd en ik zie ze ook niet meer staan, Maar dit gaf geen extra ruimte wat natuurlijk heel raar is.

 

Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen zoeken om dit probleem op te lossen want ondanks mijn zoektocht heb ik niks kunnen vinden

0 Likes
11 Antwoorden
Talí
Helping Hand
Opties
Hi Melanie,

Maak je toevallig gebruik van een navigatie app? Of iets wat offline kaarten moet downloaden?. Dit soort bestanden worden vaak niet herkend door het toestel maar gebruiken wel veel geheugen.

Verder kunnen het ook bestanden zijn die niet zichtbaar zijn in je mappen. Die kan je weer zichtbaar maken door naar je bestanden browser te gaan > rechtobven op 3 puntjes te drukken > Instellingen > Verborgen bestanden tonen aanzetten.

Probeer ook eens het toetel in veillige modus op te starten en daarna nogmaals via bestanden browser te zoeken naar de 2x 11gb bestanden.

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
Melaniehajee
Journeyman
Opties

Hoi Tali-k

 

Bedankt voor je ideeën. 

De verborgen bestanden had ik al aan gezet en Google Maps gebruikt inderdaad 1.8 gb aan opslag. Dat werd zichtbaar door jouw tip van de veilige modus.

 

Dan wordt er 12gb opslag gebruikt in plaats van de 9.6 die die in gewone modus weer geeft. Is wel flink maar nog niet de 20gb die ik dus zoek.

 

Ik heb ondertussen ook gezocht of er een verborgen app of iets dergelijks draait maar kan met drie app scanners niet echt iets vinden.

0 Likes
Talí
Helping Hand
Opties

Hi Melanie,

Je zou ook je toestel aan de PC kunnen hangen om via daar te kijken welke bestanden het grootst zijn.

Mocht je er niet uitkomen heb je ook altijd de mogelijkheid om een Samsung helpdesk medewerker mee te laten kijken in je toestel. Hiervoor dien je een meekijk afspraak te maken via het contact nummer van de Helpdesk.


---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
0 Likes
Melaniehajee
Journeyman
Opties

Aan de pc kom ik niets tegen.

 

Er lijkt dus ergens een verborgen bestand te staan wat op geen enkele manier te zien is.

 

Ik ga maar is contact met de helpdesk opnemen.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Als je gaat naar Instellingen > Opslag > 3 cirkels rechtsboven > Opslaginstellingen. Zie je hier dan wel iets wat het kan vullen? 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Melaniehajee
Journeyman
Opties

Kijk die plek kende ik nog niet in de instellingen. 

 

Wordt er wel iets wijzer maar roept ook weer vragen op.

 

Er staat:

Systeemgeheugen 7.4 gb

muziek 5.8 gb

Games 2.8 gb

Andere apps 15.6 gb

Plus nog wat kleine dingen.

 

Daar wordt ik iets wijzer van. Maar roept ook gelijk vraagtekens op.

 

De muziek is waarschijnlijk de offline data van spotify. Enkel staat deze ingesteld op de sd kaart en zou dit niet op het interne geheugen opgeslagen moeten zijn. Kan de bestanden in de map browser ook niet vinden.

 

Maar dan de ruim 15 gb overige apps. Ik heb via appmng III bij het eerste ruimte gebrek zo veel mogelijk apps verplaatst naar de sd kaart. Zou dat dan een façade zijn ondanks dat dit in eerste instantie wel leek te helpen.

 

Zou het zo zijn dat deze appmgr III de apps enkel kopieerde en de bestanden op het interne geheugen enkel verbergt en niet verwijderd.

 

Dit lijkt voor zo ver ik nu kan zien wel precies de hoeveelheid opslagruimte te zijn die ik mis in het interne geheugen. 

 

Wel vraag ik me af waar en vooral hoe die bestanden dan verborgen zijn. Want ik zie ze nergens staan en of het  verplaatsen van de apps wel zin heeft ondanks dat ik het idee heb / had van wel.

 

Ik ga nu eerst wat overbodige apps verwijderen en kijken of alle verplaatste apps terug naar het interne geheugen kunnen worden gezet. Daarna de appmgr verwijderen en kijken of alles weer wil updaten, want door het ruimte gebrek staan er nu al 86 updates on hold.

 

Nou heb ik wel het vermoeden dat dat niet gaat lukken, maar dat post ik nog wel of het wel of niet is gelukt.

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Laat sowieso maar weten. Verplaatsen naar de SD kaart is iets dat wij in principe niet ondersteunen. Nu zijn er apps die dit wél doen, maar vaak na een update van de app wordt deze automatisch teruggezet of soms zelfs gekopieerd. Ik zou het dus niet adviseren.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Melaniehajee
Journeyman
Opties

Nou maanden later

En ik heb een oplossing gevonden.

Namelijk de s10+ 1TB

Ik heb in de s7 nog maanden gezocht maar steeds weer hetzelfde probleem.

 

Dus conclusie! Ik heb het probleem niet weten op te lossen of te doorgronden waar de data vandaan kwam of ging zitten. 

0 Likes
MoBizih
First Poster
Opties
Hoi Melanie, heb je oorzaak al achterhaald?
Ik had dat ook.
Ik heb me gek gezocht naar de oorzaak.
Ik heb toen wat apps verwijderd.
Ik had toen gelijk 12 gb ruimte over.

Mvg
0 Likes