op 07-05-2018 03:27 PM
Hoe zet ik Samsung cloud uit of verwijderen deze uit de apps. Gebruik allleen Google Drive naar volle tevredenheid en heb me nooit voor Samsung cloud aangemeld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-08-2018 09:23 AM
Hoi Ronald,
Instellingen >> Cloud en Accounts >> Samsung Cloud. Tik op de gemaakte back-up(s) en kies voor "back-up verwijderen". Tik vervolgens rechtsboven op de drie puntjes en zet daar het synchroniseren uit. Er wordt nu geen back-up meer gemaakt en alle bestaande back-ups zijn definitief verwijderd.
Bij het instellen van mijn telefoon heb ik overigens toestemming moeten geven voor het maken van back-ups. Dat lijkt me dus conform de AVG.
op 07-05-2018 03:38 PM
op 17-08-2018 09:15 AM
Ook hier heeft Samsung ongevraagd een backup van persoonsgegevens gemaakt, alsof de AVG voor hun niet bestaat.
Weet je ook hoe je ervoor kan zorgen dat de gegevens worden verwijderd van de Samsung Cloud?
De Samsung backup voegt voor mij niets toe, is niet belangrijk en zeer ongewenst.
Groet, Ronald
op 17-08-2018 09:23 AM
Hoi Ronald,
Instellingen >> Cloud en Accounts >> Samsung Cloud. Tik op de gemaakte back-up(s) en kies voor "back-up verwijderen". Tik vervolgens rechtsboven op de drie puntjes en zet daar het synchroniseren uit. Er wordt nu geen back-up meer gemaakt en alle bestaande back-ups zijn definitief verwijderd.
Bij het instellen van mijn telefoon heb ik overigens toestemming moeten geven voor het maken van back-ups. Dat lijkt me dus conform de AVG.
op 17-08-2018 11:55 AM
Het is gelukt! Wat bleek is dat de theme het "Verwijderen" knopje onzichtbaar had gemaakt.
Er staan overigens nog wel 8 notities opgeslagen, die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen.
Akkoord gaan met het maken van een backup kan ik me niet heugen. Zal wel via een koppeling met een andere dienst vereist zijn geweest.
Dat soort afhankelijkheden zijn niet te achterhalen, houden ze graag onder de radar.
op 06-04-2020 06:51 PM
Ik quel niet hebruiken
op 13-01-2025 08:49 PM