Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung cloud uitzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 07-05-2018 03:27 PM)
46533 Weergaven
Joshua55
First Poster
Opties

Hoe zet ik Samsung cloud uit of verwijderen deze uit de apps. Gebruik allleen Google Drive naar volle tevredenheid en heb me nooit voor Samsung cloud aangemeld.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Ronald,

Instellingen >> Cloud en Accounts >> Samsung Cloud. Tik op de gemaakte back-up(s) en kies voor "back-up verwijderen". Tik vervolgens rechtsboven op de drie puntjes en zet daar het synchroniseren uit. Er wordt nu geen back-up meer gemaakt en alle bestaande back-ups zijn definitief verwijderd.

Bij het instellen van mijn telefoon heb ik overigens toestemming moeten geven voor het maken van back-ups. Dat lijkt me dus conform de AVG. :winking-face:

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Joshua,

Instellingen >> Cloud en Account >> Samsung Cloud >> Instellingen kun je de afzonderlijke onderdelen van Samsung Cloud allemaal uitschakelen. Samsung Cloud gaat verder dan Google Drive, daar Samsung Cloud ook Systeemonderdelen back-upt en een goede back-up is heel belangrijk, dus ik raad je aan Samsung Cloud ingeschakeld te laten (het icoontje kun je wel onder deze instellingen verwijderen), maar dat is uiteraard je eigen afweging.

kevin-sig
0 Likes
RonaldJ
First Poster
Opties

Ook hier heeft Samsung ongevraagd een backup van persoonsgegevens gemaakt, alsof de AVG voor hun niet bestaat.

Weet je ook hoe je ervoor kan zorgen dat de gegevens worden verwijderd van de Samsung Cloud?

De Samsung backup voegt voor mij niets toe, is niet belangrijk en zeer ongewenst.

Groet, Ronald

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Ronald,

Instellingen >> Cloud en Accounts >> Samsung Cloud. Tik op de gemaakte back-up(s) en kies voor "back-up verwijderen". Tik vervolgens rechtsboven op de drie puntjes en zet daar het synchroniseren uit. Er wordt nu geen back-up meer gemaakt en alle bestaande back-ups zijn definitief verwijderd.

Bij het instellen van mijn telefoon heb ik overigens toestemming moeten geven voor het maken van back-ups. Dat lijkt me dus conform de AVG. :winking-face:

kevin-sig
0 Likes
RonaldJ
First Poster
Opties

Het is gelukt! Wat bleek is dat de theme het "Verwijderen" knopje onzichtbaar had gemaakt.

Er staan overigens nog wel 8 notities opgeslagen, die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen. 

Akkoord gaan met het maken van een backup kan ik me niet heugen. Zal wel via een koppeling met een andere dienst vereist zijn geweest. 

Dat soort afhankelijkheden zijn niet te achterhalen, houden ze graag onder de radar. 

0 Likes
Pietro1955
First Poster
Opties

Ik quel niet hebruiken

0 Likes
asplas
First Poster
Opties
Hoe is 't gelukt dan @KevinW ik heb nergens staan backups verwijderen
0 Likes