Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A5 leest SD kaart niet meer na update android 6

(Onderwerp aangemaakt op: 08-04-2017 08:20 PM)
17681 Weergaven
Sanne8
Apprentice
Opties

Mijn Samsung Galaxy A5 (2015) is voor reparatie opgestuurd en kwam terug met de geupadate android 6 (inmiddels andoid 6.0.1) maar hij leest mijn SD kaart niet meer. Hij geeft nu af en toe een melding dat de SD kaart onverwachts is verwijderd of plaats nieuwe SD kaart etc. 

Ik heb de SD kaart al een keer geformateerd op advies maar heeft helaas niet geholpen, iemand enig idee of ervaring om dit op te lossen?

Groetjes Sanne!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lot
Big Cheese
Opties

Ok, je zou even naar de winkel of één van onze Servicepunten kunnen gaan, zodat ze het voor je kunnen nakijken. Als dat niet handig is kun je hem ook aanmelden voor de Ophaalservice. Hopelijk kunnen ze het euvel vinden Sanne!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hey Sanne,

Leuk dat je je op de Community hebt aangemeld!

Wat irritant dat je steeds deze melding krijgt. Welke klasse heeft jouw sd-kaartje? Wordt hij door een pc wel gelezen? Heb je een ander sd-kaartje in de omgeving die je even in jouw A5 kunt testen?

---------
Signature-Note10
0 Likes
Sanne8
Apprentice
Opties

Een andere SD kaart lijkt niet te helpen, sterker nog volgens mij probeert hij hem niet eens te lezen?

😞

0 Likes
Sanne8
Apprentice
Opties

Ohja de SD kaart is class10 en wordt inderdaad wel gewoon door de pc gelezen

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Wat gek zeg! Kun je eens de volgende stappen volgen:

1. Jouw A5 uitschakelen

2. Het sd-kaartje verwijderen

3. Het toestel opnieuw opstarten (zonder sd-kaartje). Als je het toestel nu aansluit aan de pc, zie je dan alleen het interne geheugen?

4. Ontkoppel het toestel en schakel hem weer uit

6. Plaats het sd-kaartje weer in de A5

7. Start het toestel nu op met het kaartje erin. Hoe gaat het nu?

---------
Signature-Note10
0 Likes
Sanne8
Apprentice
Opties

Na het verwijderen van de SD kaart, en weer aandoen zie ik inderdaad alleen het interne geheugen op de PC. Daarna heb ik dat herhaald met de SD kaart er weer in en  ook dan zie ik alleen het interne geheugen...

In het begin kreeg ik ook meldingen zoals: "bezig met SD kaart te verwijderen", of "SD kaart wordt niet ondersteunt", of "SD kaart is onverwachts verwijderd" en heel zelden kon ik een paar seconden op de SD kaart bestanden bekijken, nu kreeg ik geen eens een melding.

Als ik deze meldingen kreeg deed ik niks met de telefoon, en het kan ook niet perongeluk aangezien je de SD kaart alleen kan verwijderen met zo'n sleuteltje. 

Ik vind het echt apart en heel verveldend want mijn interne geheugen zit bomvol...

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Zijn de bestanden dan ook niet te zien onder een andere naam wanneer je het toestel inclusief sd-kaart aan de pc verbindt? Is de data die op het kaartje staat veilig gesteld op de pc?

Zou je dan eens naar Instellingen > Applicatiebeheer > Meer > Systeem-apps weergeven > Externe opslag > Opslag en hier kiezen voor cache legen en gegevens wissen? Doe hetzelfde bij Media opslag.

Herstart dan het toestel en verbind hem na 10 minuten aan de pc om de opslag te checken. Ik hoor graag hoe het gaat!

---------
Signature-Note10
0 Likes
Sanne8
Apprentice
Opties

Nee ik zie echt alleen maar het interne geheugen, ik zal even mij SD kaart gegevens back-uppen en dat proberen, ik laat even weten hoe dat afloopt!

0 Likes
Sanne8
Apprentice
Opties

Na dat allemaal gedaan te hebben zie ik nog steeds alleen "phone", en ook op de telefoon zelf geen teken van een SD kaart...

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hmm ok, dank voor het testen. Heb je een leeg (nieuw) sd-kaartje in de omgeving waarmee je het nog even kan proberen? Als ook dat niet werkt vrees ik dat jouw toestel weer terug moet naar een reparateur!

---------
Signature-Note10
0 Likes