Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A40 valt willekeurig uit

(Onderwerp aangemaakt op: 21-02-2020 03:07 PM)
9610 Weergaven
Johan34
First Poster
Opties

Hallo,

Mijn samsung A40 valt op willekeurige momenten gewoon uit. Dan moet ik deze heropstarten. voor de rest doet hij het prima. Iemand een suggestie?

Mvg,

Johan

0 Likes
3 Antwoorden
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Hi Johan,

Dit klinkt wel gek. Zou je kunnen aangeven:

- Heb je recent een (firmware) update uitgevoerd?

- Word je telefoon eventueel heel heet?

- Gebeurd dat als je je telefoon actief gebruikt, als in heel veel apps hebt open staan?

Als je het probleem zelf wilt proberen op te lossen, probeer dan je cacheopslag even te wissen (wipe cache). Dit heeft geen nadelige gevolgen verder, en je behoudt al je instellingen, gegevens en bestanden, alleen wat tijdelijk opgeslagen informatie/bestanden worden verwijderd, die je niet echt nodig hebt. Dit wilt wel eens helpen. Indien je hier geen ervaring mee hebt, kun je de volgende stappen doorlopen. Volg wel alle stappen nauwkeurig. Doe je dit liever niet zelf, dan zou ik even naar de winkel lopen waar je de telefoon hebt aangeschaft, of eventueel een Samsung Service Center. Hun service is heel goed.

1. Turn off the device.
  2. Press and hold the Volume Up key and the Bixby key, then press and hold the Power key.
  3. When the Galaxy A40 logo shows, release all three keys.
  4. Your Galaxy A40 will continue to boot up into the Recovery Mode. Once you see a black screen with blue and yellow texts, proceed to the next step. 
  5. Press the Volume down key several times to highlight wipe cache partition.
  6. Press Power key to select.
  7. Press the Volume down key to highlight yes, them and press the Power key to select.
  8. When the wipe cache partition is complete, Reboot system now is highlighted.
  9. Press the Power key to restart the device.

Als het wissen van je cache niet lukt, en je bent bij een service center geweest en het probleem bestaat nog steeds, dan kun j nog eventueel proberen om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Denk er wel aan om een back up te maken van al je gegevens en eventueel bestanden omdat al deze verloren gaan. Mocht dat ook niet baten, dan zou ik toch nadenken om een retour of reparatie. 

Veel succes!

Gr,

Deny

0 Likes
Jowie
Explorer
Opties

Hoi Johan,

Dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn raad ik je aan contact op te nemen met de verkoper. Zij kunnen het toestel dan meestal omruilen voor een nieuwe. Waarschijnlijk zit er namelijk iets niet helemaal goed in jouw toestel en ben je met een nieuwe A40 geholpen.

Als alternatief kun je het toestel aan Samsung aanbieden ter reparatie, maar via de verkoper is het, aangezien je hem zo kort hebt, vaak sneller geregeld.

Als dit antwoord helpte laat dan een ✔️ Achter! Fijne dag!
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Johan34,

Dat kan zoals @Jowie aangeeft inderdaad niet de bedoeling zijn. Je kan eerst testen of het in de veilige modus ook gebeurd: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/. Het zou zonde van je tijd zijn om een inruiltraject in te gaan als blijkt dat het niet aan je toestel ligt, maar aan een app.

kevin-sig