Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A3 wordt hersteld naar fabrieksinstellingen

(Onderwerp aangemaakt op: 16-02-2017 03:52 PM)
929 Weergaven
Wouter123
Apprentice
Opties

Mijn Samsung A3 wordt met regelmaat volledig gereset. Er komt dan in beeld dat de telefoon wordt hersteld naar fabrieksinstellingen. Erg onhandig. Ik moet dan de backup weer terug zetten. De telefoon is een paar maanden oud en doet dit sinds het begin. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat ik in mijn broekzak het verkeerde wachtwoord intik, maar het lijkt ook te gebeuren als de telefoon bijvoorbeeld gewoon op tafel ligt.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Dank

0 Likes
9 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Wouter,

Dat lijkt me niet de bedoeling. Het is inderdaad mogelijk dat, als je 15 keer een fout wachtwoord intypt, de telefoon wordt gereset naar de fabrieksinstellingen. Kun je bevestigen of die optie onder de Systeeminstellingen --> Schermvergrendeling en Beveiliging --> Instellingen veilige vergrendeling --> Automatische reset fabrieksinstellingen aan staat?

Screenshot_20170216-163949.jpg

Ik wacht je terugkoppeling af.

kevin-sig
0 Likes
Wouter123
Apprentice
Opties

Hoi Kevin,

dank voor je reactie. Deze optie staat uit. Het scherm ziet er precies zo uit als in jouw post.

gr Wouter

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hi Wouter,

Dan ligt het inderdaad niet aan het invoeren van een fout wachtwoord. Een willekeurige reset wilt wel eens voorkomen als er iets catastrofaal mis gaat in het systeem, maar je zou het zeker niet vaker moeten krijgen.

Met welke regelmaat zet de telefoon zich terug naar de fabrieksinstellingen? Als het heel regelmatig voorkomt, kun je proberen of hij het ook doet in de Veilige Modus. Alle geïnstalleerde apps worden dan uitgeschakeld om uit te sluiten dat het probleem met een geïnstalleerde app te maken heeft.

Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

Als het niet heel frequent voorkomt heeft dit natuurlijk niet veel zin. Ik raad je dan eigenlijk aan om een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren, wat natuurlijk een vreemd advies lijkt om automatische resets op te lossen. Na de reset, raad ik je aan enige tijd te wachten met het terugzetten van zoveel mogelijk instellingen en geïnstalleerde apps, en alleen de apps te installeren die je echt nodig hebt. Als hij het dan niet doet, is een probleem met een app die geïnstalleerd was waarschijnlijk, en is het een kwestie van Trial and Error om uit te vinden welke app dit probleem veroorzaakt. Zie hier de instructies voor een reset naar de fabrieksinstellingen: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068714.

Als hij, ondanks de Veilige Modus of de schone fabrieksreset toch door blijft gaan met resetten, vermoed ik een defect in de hardware - waarschijnlijk het geheugen. Ik raad je dan aan om hem te laten repareren onder de fabrieksgarantie. Zie hier voor meer informatie: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/How-To-Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-....

Ik hoop dat dit probleem snel is opgelost zodat je snel weer kunt genieten van je Galaxy A3!

kevin-sig
Wouter123
Apprentice
Opties

Beste Kevin, Helaas blijkt de uitwerking van je instructie buitengewoon teleurstellend en klantonvriendelijk. Als eerste heb ik netjes je suggesties opgevolgd voor een fabrieksreset, verwijderen van apps en opstarten in safe mode. Helaas was het probleem hiermee niet verholpen. Ik heb daarom het toestel op laten halen, zoals je voorstelt. In het reperatieverzoek heb ik duidelijk vermeld wat het probleem is. Tevens heb ik vermeld dat de barst die in het display zit niet gerepareerd hoeft te worden. Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een betaalverzoek toegestuurd met een hogere prijs dan de aanschafwaarde van het toestel om het hardwareprobleem op te lossen. Bij telefonische navraag wordt aangegeven dat geen enkel mankement aan het toestel gerepareerd wordt omdat er een barst in het display zit. Behalve dat het buitengewoon klantonvriendelijk is om een klant op deze wijze te dwingen kosten te betalen voor een schade die onder de fabrieksgarantie valt, is het ook niet conform wat in jullie voorwaarden staat: “De garantie geldt niet voor schade die is ontstaan door vallen, stoten en overige van buitenaf komende oorzaken, waaronder zand- en vochtschade.” De barst in het scherm valt overduidelijk in deze categorie, dus deze is logischerwijs uitgesloten. Indien Samsung van mening is dat de besproken hardwarefout ook het resultaat is van valschade, dan is het in het in de Nederlandse wet zo geregeld dat de bewijsplicht hiervoor bij de fabrikant ligt en niet bij de consument.

Ik verzoek je dus vriendelijk doch dringend om er zorg voor te dragen dat het besproken mankement kosteloos wordt gerepareerd onder fabrieksgarantie. Ik zal anders overgaan tot het inschakelen van mijn rechtsbijstandsverzekering en maak deze onbeschofte klantbehandeling van Samsung openbaar bij onder andere het Klachtenkompas, de Consumentenbond en Kassa.

0 Likes
Marcuzz44
Pioneer
Opties
Kevin werkt niet voor Samsung, dus de reden dat je hem aanvalt vind ik redelijk merkwaardig. Hij gaf enkel tips om het probleem op te lossen.
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ik vind het oprecht vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over de afhandeling van de reparatie. Ik wil je er wel even op wijzen dat, zoals @Marcuzz44 ook al aangaf, ik geen medewerker van Samsung ben, maar slechts een klant die andere klanten zo goed als ik kan probeer te helpen, en ik je dus moet aanraden om je klacht bij bijvoorbeeld de klantenservice aan te melden of te wachten tot iemand van Samsung deze thread oppakt. Medewerkers van Samsung herken je aan de [Mod] tag achter hun naam.

Ik geloof dat ik verder niet veel constructiefs kan toevoegen, behalve misschien dat je de verkoper en fabrikant door elkaar haalt en de termijn van zes maanden weglaat uit je verwijzing naar de Nederlandse wet (artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek). Ik zal dan ook verder niets toevoegen. Sterkte.

kevin-sig
0 Likes
Wouter123
Apprentice
Opties

Hoi Kevin, ik was inderdaad in de veronderstelling dat jij bij Samsung werkt :-). Dank voor de opheldering, dan kijk ik even hoe hiermee verder!

0 Likes
Wouter123
Apprentice
Opties
En excuus natuurlijk; uiteraard niet de bedoeling om een hulpvaardige medemens met goede intentie "aan te vallen"!
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Wouter,

KevinW & Marcuzz44 zijn inderdaad hulpvaardige Communityleden! 

Ik begrijp dat de reparatie van jouw toestel niet kosteloos is omdat er gebruiksschade is geconstateerd. Wanneer een toestel schade heeft opgelopen door bijvoorbeeld vallen of stoten, kan dit ook effect hebben op de binnenkant van jouw A3. Vaak is dit niet meteen te merken, maar pas na langere tijd, waardoor het niets met elkaar te maken lijkt te hebben.

Om deze reden zal een reparatie buiten de garantie vallen en heb je een prijsopgave gekregen 😞

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes