Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S8 batterij van 30% -> 0 in enkele minuten

(Onderwerp aangemaakt op: 17-02-2019 01:53 PM)
2136 Weergaven
ElioV
Explorer
Opties

Hallo, 

De laatste paar maanden valt de batterij van mijn S8 (een jaar oud) van 30% naar 0 in +- 10 minuten.  Over het algemeen mag ik zeker niet klagen over de batterijduur boven 30%, ik haal namelijk een screen on time van ongeveer 5 uur of soms zelfs meer. Ik heb reeds een volledige factory reset uitgevoerd maar dat blijkt niet te helpen. Wat me ook opvalt is dat wanneer ik mijn gsm volledig uitzet op 40% en hem de volgende dag weer opzet, de batterij op 40% staat maar van zodra ik hem in slaapstand zet hij gewoon uitvalt met 0%. Precies alsof mijn gsm enorm veel batterij vebruikt wanneer hij uit staat.

Ik draag enorm veel zorg voor mijn gsm aangezien ik enkel om de 4-5 jaar een nieuwe gsm koop. Daarom laad ik mijn batterij bijna nooit meer op dan 85% en is er nog geen krasje te bespeuren. Ik vind het dus erg jammer dat dit gebeurt. Hopelijk weten jullie een oplossing!

Alvast bedankt!

 

Elio

0 Likes
17 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Hoi Elio,

Je hebt eigenlijk alles wat je zelf kunt proberen al gedaan. Zeker omdat er helemaal geen schade is en je toestel nog geen twee jaar oud is, kun je het beste een servicepunt bezoeken. Een servicemedewerker zal dan kijken wat het probleem is. Dit klinkt als een probleem met de batterij zelf, maar ik heb het toestel natuurlijk niet onderzicht. Zoals je de omstandigheden beschreven hebt kan dit probleem onder de garantie voor je verholpen worden. Voor meer info kun je deze pagina raadplegen: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa...

kevin-sig
ElioV
Explorer
Opties

Het vreemde is dat ik uit mijn batterij wel een bovengemiddelde screen-on-time krijg. Ik vermoed dus eigenlijk dat er iets mis is met de controller die de batterij bestuurd. Namelijk het incorrect weergeven van het effectieve batterijpercentage en dat mijn batterij op 30% eigenlijk al zo goed als leeg is. Ik heb ook al gemerkt dat als ik uitzonderlijk mijn gsm eens oplaad tot 100%, ik nog een half uur moet wachten totdat mijn indicatielampje op groen springt. Dit geeft me dan weer een vermoeden dat er met de controller iets mis is. Ik ben dus bang dat de vervaninging van de batterij niet veel zal uithalen. 

0 Likes
ElioV
Explorer
Opties

Het vreemde is dat ik uit mijn batterij wel een bovengemiddelde screen-on-time krijg. Ik vermoed dus eigenlijk dat er iets mis is met de controller die de batterij bestuurd. Namelijk het incorrect weergeven van het effectieve batterijpercentage en dat mijn batterij op 30% eigenlijk al zo goed als leeg is. Ik heb ook al gemerkt dat als ik uitzonderlijk mijn gsm eens oplaad tot 100%, ik nog een half uur moet wachten totdat mijn indicatielampje op groen springt. Dit geeft me dan weer een vermoeden dat er met de controller iets mis is. Ik ben dus bang dat de vervaninging van de batterij niet veel zal uithalen.

 

PS: Ik merk dat ik niet op "beantwoorden" heb geklikt met als gevolg dat je misschien geen melding hebt ontvangen van mijn nieuw bericht (een week geleden). Vandaar dat ik het bericht twee keer stuur. :smiling-face:

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ze kijken bij een reparatie niet alleen naar de batterij, maar zullen het gehele toestel nakijken op defecten of gebreken. Je kunt eventueel je eigen bevindingen in de aanvullende opmerkingen plaatsen.

rsz-846676
0 Likes
ElioV
Explorer
Opties

Oke super!

Ze komen mijn gsm 4 April ophalen voor herstelling. 

Waar kan ik echter alle info vinden dat ik een herstelling ga laten uitvoeren? Ik vind er namelijk nergens iets van terug en heb ook geen mail ontvangen dat het in orde is.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hoe heb je hem precies ter reparatie aangeboden?

rsz-846676
0 Likes
ElioV
Explorer
Opties

Via ophaalservice

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan zou je een reparatienummer moeten hebben gekregen per mail (iRMA), daarmee kun je de reparatie opvolgen via deze link

rsz-846676
0 Likes
ElioV
Explorer
Opties

Ik heb geen mail ontvangen, ook niet in spam, promoties of sociaal (gmail).

Zou dit misschien kunnen omdat ik mijn gsm pas binnen een maand en een half laat ophalen en ik een ander mailadres dan mijn samsung mail heb opgegeven?

0 Likes