op 09-05-2018 11:05 PM
8 april jl is mijn s7 tijdens het hardlopen nat geworden in mijn broekzak ( garantie tot 11 maart...)Ik werd overvallen door een flinke bui en was drijfnat. NFC werkt nu niet meer, het knopje volume harder werkt niet meer en de batterij haalt het einde van de dag niet meer. Nu vermoed ik dat er toch water is binnengedrongen daar waar de simkaart en geheugenkaart geplaatst kunnen worden. De eerste melding was nml dat er geen simkaart gevonden was. Een paar uur later was dit ineens verdwenen. Verder was er constant het volume balkje in het scherm die als je hem helemaal laag schoof zelf weer op zn hardst ging. Ook dat is na verloop van tijd weg gegaan. Nog geen maand uit de garantie, IP68 wat kan ik hier mee?
op 10-05-2018 10:30 AM
Hoi Maurice,
Wat balen dat je toestel last heeft van waterschade 😞
De S7 is inderdaad IP-68 gecertificeerd, wat inhoudt dat je toestel onder normale omstandigheden tegen water kan - tot 30 minuten in 1,5m water. Als die omstandigheden veranderen, vervalt ook de waterdichtheid. Als het toestel niet goed is afgesloten bij de sim- en sd-kaartlezer bijvoorbeeld, of ooit is gerepareerd buiten Samsung om. Of als er schade aan het toestel is waardoor er water naar binnen kan. Of als de druk te hoog is (bewegen in water, niet originele accessoires gebruiken)...
Wat er precies gebeurd is met je S7 kan ik niet voorspellen, maar helaas is waterschade altijd een uitsluiting van de garantievoorwaarden. Je zou het toestel kunnen later repareren, maar hier zullen dan kosten aan verbonden zijn.
op 10-05-2018 10:55 AM
Blijft toch vreemd voor een ip68 toestel. Hij kan een half uur stilliggen onder water tot 1.50 meter. Maar in mijn korte broek tijdens het hardlopen door een flinke bui wordt hij van binnen nat naar mijn beleving via het slot waar je geheugen en simkaart in moet. Die is 1 keer open geweest bij in gebruikmaken van het toestel om de sim en geheugenkaart er in te doen. Vervalt daardoor de garantie? De waterschade had helemaal niet moeten kunnen ontstaan aangezien hij niet een half uur onderwater heeft gelegen maar nat is geworden in mijn broekzak. Als ik hem in de douche zou gebruiken of in de regen en er daardoor spetters op komen of 1 spetter boven op de telefoon waar de sim in gaat dan vervalt de garantie? Vreemd
op 10-05-2018 11:11 AM
Door het openmaken van het simkaartslot vervalt uiteraard de garantie niet. Ook is het simkaartslot even waterdicht als de rest van het toestel - volgens IP68-normen. Water erbovenop kan dus geen kwaad. Ik denk niet dat het simkaartslot het probleem is; dat daar een foutmelding ontstond betekent niet dat daar ook echt het water in het toestel kwam.
Het blijft speculeren zonder dat het toestel onderzocht is... Zit er wellicht een beschadiging aan het toestel?
op 10-05-2018 11:32 AM
Geen schades aan het toestel en ik ben al bij een smartphone repair point geweest en die zegt aan de hand van wat er gebeurd is en de defecten aan het toestel dat er sprake is van interne waterschade en dat repareren meer kost dan het toestel waard is. Dus totalloss voor een toestel dat 4 weken voorbij de 24 maanden garantie is...
op 10-05-2018 11:38 AM