op 03-01-2018 06:27 PM
Beste,
Momenteel ben ik op vakantie/familie bezoek in zuid amerika en voor familie heb ik een Samsung Galaxy J3 (2016) meegenomen. Toen we de lokale simkaart erin deden, kregen we deze melding:
Volgens mij heb ik al 3x iets verkeerds gedaan en nu vraagt ie ook om een PUK code??
De pincode op de simkaart zelf is UITGESCHAKELD, de simkaart werkt wel in ander toestel.
In het forum heb ik al gelezen van soortgelijke problemen en dat er codes zijn om die regiolock eruit te halen.
Zouden jullie me a.u.b. kunnen helpen met dit probleem? even terug naar nederland en dan weer hierheen met die telefoon gaat niet zomaar lukken.
ik kan IMEI + serienummer + aankoopbon sturen indien nodig.
met vriendelijke groeten,
Alex
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-01-2018 05:11 PM
Hi Alex,
kun je jouw contactgegevens via een privébericht sturen, en daarbij het IMEI-en serienummer en de aankoopdatum. Ook heb ik een (kopie) van de aankoopbon nodig. Zodra ik de gegevens heb, kan ik een unlock code aanvragen.
op 04-01-2018 12:15 PM
Iemand anders had blijkbaar hetzelfde probleem:
https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Galaxy-S8-SIM-locked-buiten-Europa/td-p/216139
Als iemand van Samsung kan reageren dan zou dat fijn zijn
Mvg
op 05-01-2018 09:47 AM
op 05-01-2018 12:24 PM
Hoi nick,
Dank je voor je reactie.
Ik heb nu een andere simkaart geprobeerd waarbij de pincode is uitgeschakeld. Hetzelfde probleem helaas ;-(
De twee simkaarten die niet in de Samsung werken, doen het wel in een andere, oudere telefoon.
Een andere gebruiker had precies hetzelfde probleem en daar wers het probleem opgelost met een unlock code.
de thread dateert van een paar maanden terug :
https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Galaxy-S8-SIM-locked-buiten-Europa/td-p/216139
Ik dacht eerst ook dat het iets te maken had met de pincode van de simkaart maar dat bleek niet zo te zijn.
Mvg
Alex
op 05-01-2018 12:34 PM
op 05-01-2018 12:42 PM
Voor vertrek naar het buitenland heb ik hem getest en hij werkte toen wel.
Met een buitenlandse simkaart (Venezuela) heb ik deze issue.
op 05-01-2018 12:47 PM
op 05-01-2018 12:51 PM
ga ik proberen, ik meld zo direct het resultaat terug.
op 05-01-2018 01:01 PM
Nick,
ik heb zojuist mijn *Telfort sim* erin gezet en na het opstarten kwam de Samsung *NIET* met de melding
"PINCODE SIM-NETWERK GEBLOKKEERD. Voer PUK van SIM-NETWERK IN"
Ik heb ook geprobeerd te bellen met mijn Telfort sim maar het lijkt erop dat Telfort hier geen roaming overeenkomst heeft met de lokale GSM provider (MOVILNET). Alleen noodoproepen zijn mogelijk maar dat zal ik maar niet doen.
op 05-01-2018 01:03 PM
Ter aanvulling: in Nederland kon ik er wel mee bellen.