Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen na laatste update (A5 2017)

(Onderwerp aangemaakt op: 10-07-2018 10:13 AM)
913 Weergaven
SasLuit
Student
Opties

Na de laatste update zijn er nogal wat apps die niet meer goed werken. Zo kan ik bij het spelletje Wordfeud niet meer chatten. Wel gewoon spelen, maar zodra ik een gesprek open vslt de app uit. Email hetzelfde, zodra ik een mailtje open valt het email programma uit. Kan dus geen email meer lezen en verzenden. Ze komen nog wel binnen, maar kan er niks mee. Heb Wordfeud verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich aan houden. Help! Screenshot_20180710-095717_Software update.jpg

Hierbij een screenshot van de laatste update.

0 Likes
6 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @SasLuit,

Wat vervelend om te horen dat je problemen ervaart na de laatste update! Omdat de problemen bij meerdere apps voorkomen en na een update is ontstaan, kun je het beste een back-up van je persoonlijke gegevens maken en een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoeren.

Wacht vervolgens even met het terugzetten van de back-up tot je zeker weet dat er geen problemen meer zijn na de reset.

Zie hier voor instructies: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-voer-ik-een-reset-of-fabriekinstellingen-uit-o...

Laat je weten of het gelukt is?

kevin-sig
0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

@SasLuit heb je de reactie van @KevinW nog gezien? Is het inmiddels opgelost?

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Mieke13
First Poster
Opties

Mijn ouders hebben 1/1/2018 een update gedaan met hun samsung a5 2007. Ze zijn momenteel in Tenerife en kunnen niet op het internet. Kan dit iets te maken hebben met de update?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Mieke,

Werkte het internet in Tenerife voor de update wel goed? Of als de update is uitgevoerd voordat ze in Tenerife waren: werkte het internet thuis wel goed? Zo ja, dan is de kans groter dat er een instelling verkeerd staat. Gaat het om mobiel internet, om WiFi of om allebei? In het geval van mobiel internet, hebben ze een lokale simkaart of een simkaart van thuis?

@Mieke13

kevin-sig
0 Likes
Mieke13
First Poster
Opties
De update is gedaan voordat ze vertrokken.
Daarvoor hebben ze steeds goed internet gehad ook in het buitenland.
Het gaat over het mobiele netwerk dat niet werkt en ze hebben een sim kaart uit België . De WiFi werkt goed als ze bv in hun hotel zijn.
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ik vermoed dat de Roaming instellingen het mobiele internet blokkeren. Via Instellingen >> Verbindingen >> Mobiele netwerken kan Roaming aangezet worden. Dit kan wel hoge kosten met zich meebrengen, vandaar dat dit standaard uit staat.

Verder is het mogelijk dat er aan de kant van de provider nog het een en ander geblokkeerd wordt. Vaak kun je zelf de instellingen nalopen via het klantenportaal van de provider, anders kunnen je ouders contact leggen met de klantenservice van de provider.

Maar ik zou eerst de roaming instellingen op de telefoon laten controleren. Een update zet in uitzonderlijke gevallen bepaalde instellingen terug naar hun standaardwaarden, dus het zou best hiermee te maken kunnen hebben.

kevin-sig
0 Likes