op 16-10-2017 02:57 PM
Hoi,
Ik heb mijn telefoon s'nachts geprobeerd op te laden. Toen ik s'ochtends naar mn telefoon keek zag ik dat de micro usb aansluiting is verbrand met een gat aan de onderkant van de micro usb aansluiting, waardoor mijn oplaad concector ook is verbrand. Opladen met een andere lader werkt dus ook niet. De telefoon kan ook niet meer op starten, maar de ik kon wel naar de Download.. do not turn off target scherm, onderstussen niet meer want de baterij is leeg. Samsung zegt dat dit buiten de garantie valt om dat er barsten op de achterkant zitten en claimen waterschade voor de reden van kortsluiting. Wat niet klopt want mn telefoon was de afgelopen minimaal 2 weken droog geweest, dsu van waterschade is geen sprake. Iemand een idee?
op 16-10-2017 05:37 PM
Hoi Fady,
Jeetje, dat is schrikken!
Het vervelende aan water is dat het op zichzelf niet zo schadelijk is, maar op den duur wel een oxidatiereactie aan kan gaan met het moederbord. Geleidende roest, dus. En dat is een proces dat geleidelijk aan verloopt. Hierdoor kunnen, als er een scheur in je toestel zit en het toestel komt in aanraking met water, makkelijk pas na een maand problemen optreden - afhankelijk van de luchtvochtigheid.
Zoals je het zo vertelt - scheur in toestel, twee weken geleden in aanraking geweest met water en nu kortsluiting - klinkt het wel als het gevolg van zo'n oxidatiereactie. Waterschade dus.
op 16-10-2017 05:59 PM
Ja dat kan ik ook zeker begrijpen dat op den duur er een reactie plaats kan vinden, de 2 weken was ook een voorbeeld zou geen idee hebben wanneer de toetsel in aanraking is geweest met water. Is het dan vanzelf sprekend dat (gelukkig) dan alleen het micro usb gedeelte verbrandde? Ik heb liever geen stroom in mijn huis, dan een verbrande telefoon (of erger). Misschien een idee voor veiligheid in de volgende toestellen.