op 04-05-2018 09:05 AM
Zojuist gebeld naar klantenservice, die persoon verweest naar facebook messenger voor hulp... heel apart. Ik heb geen behoefte om een facebook aan te maken en kan ook niks naar samsung emailen want er is geen adres waartoe ik het kan opsturen. Dus hopelijk via deze weg.
Mijn zus(sen) heeft een note 8, gekocht bij de mediamarkt in januari, dus inmiddels langer dan de 5 min gebeld om het toestel te unlocken. Echter hij is "gelockt". Beide zijn op vakantie in Marokko.
Toestel geeft aan "Pincode sim-netwerk geblokkeerd. Voer Puk van sim-netwerk in".
De Marokkaanse simcard werkt wel bij de note 8 van mijn andere zus. Dus met de Marokkaanse simcard is niks mis mee, enkel de Note 8 gekocht bij de mediamarkt werkt die niet.
Op korte termijn, zal zij de note 8 waarschijnlijk niet kunnen gebruiken. Maar voor toekomstige reizen zou het wel prettig zijn.
Bij wie moet ik de note 8 gegevens (serienr, aankoopbon etc.) opsturen om een unlockcode te krijgen?
op 04-05-2018 10:14 AM
op 04-05-2018 10:30 AM
op 07-05-2018 09:59 AM
op 12-08-2018 12:25 AM
Jammer dat er geen vervolg van deze post want ik heb ongeveer dezelfde probleem. Ongeveer 8 maanden geleden (los) note 8 gekocht bij ti-84 shop en meteen daarna Vodafone sim kaart gebruikt. Minder dan 5 minuten bellen is dus geen sprake. Ik zit nu in Malaysia en probeerde lokale sim kaart te gebruiken, zonder succes (ook niet Thaise sim kaart btw). Ik heb gemaild naar de verkoper, en die zei dat hij geen idee heeft waarom dat zo is, en het toestel zou wel werken in Europe en VS (leuk maar dat heb ik niks aan). Ook geprobeerd via Messenger samsung te bereiken. Eerst kreeg ik wel (op eerste instantie) een behulpzaam reacties, maar helaas stopte de conversaties in het midden en reageer ze niet meer op mijn posten.
Kan iemand mij met deze probleem helpen? Het gaat inderdaad om dual sim note 8.
op 13-08-2018 02:43 PM
op 13-08-2018 03:06 PM
We conversatie was in heel vroeg stadium beëindigd. Ze vroeg mij wat voor melding kreeg ik als ik een lokale (Maleisische) simkaart gebruikt, en na mijn "Sim network unlock pin" antwoord hoorde ik niks meer van haar.
Maar ik heb mijn zelf al verholpen. Na een zoektocht op internet heb ik gewaagd om 5 minuten mijn mailbox te bellen. Het heeft mij een roaming kosten gekost maar het was wel de moeite waard: mijn telefoon is nu unlocked! Ik kan een buitenlandse simkaart gebruiken. Hoewel ik snap nog steeds niet waarom moet ik in Godsnaam vanuit het buitenland moet bellen om de 5 minuten 'unlock voorwaarde' te voldoen, terwijl ik de telefoon met dezelfde Vodafone simkaart voor 8 maanden lang in Nederland regelmatig heb gebruikt.
op 17-08-2018 09:24 AM
op 18-08-2018 11:15 PM
Een korte update over de Note 8. Unlock code ontvangen maar niet gebruikt. Op vakantie in Vietnam een buitenlandse sim in gedaan en hij deed het. Waarom de note 8 het niet deed in Marokko en Spanje blijft een raadsel.
Wel enorm fijn dat het in Vietnam werkt!
4G simkaart voor 10 euro waarbij je 60gb in een maand kan verbruiken, lekker goedkoop.
op 20-08-2018 12:57 PM