op 02-04-2019 04:50 PM
Ik heb een nieuwe batterij in mijn s6 laten zetten, maar deze is nog steeds na een uur schermtijd leeg. Dat lijkt me niet normaal. Hoe lang zou een nieuwe batterij mee moeten gaan bij normaal gebruik?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-04-2019 12:48 PM
Ik heb de Samsung helpdesk laten meekijken op mijn telefoon en ik deed inderdaad niks bijzonders en had niks bijzonders draaien. Wel vonden zij het ook absurt hoe snel mijn batterij werd leeggetrokken. Zij adviseerde mij ook de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat heb ik nu gedaan en het probleem is inderdaad opgelost. Wat ik me dan nog afvraag is of het wel zin heeft om in een telefoon van 3 jaar oud een nieuwe accu te zetten, wellicht was een factory reset ook wel de oplossing geweest van de oude accu.
op 02-04-2019 05:49 PM
Hoi @Koning30,
Dat ligt eraan hoe je S6 gebruikt wordt en of de nieuwe batterij een originele is. Je zou eens onder Instellingen >> Apparaatonderhoud >> Batterij >> Batterijverbruik kunnen kijken wat er precies verbruikt wordt, want als je een nieuwe, originele batterij hebt laten plaatsen, ligt het niet aan de batterij zelf.
op 02-04-2019 06:52 PM
02-04-2019 07:01 PM - bewerkt 02-04-2019 07:02 PM
Je zou eens kunnen proberen het toestel te resetten. Vaak lost dit batterij- en andere problemen wel op. https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-voer-ik-een-reset-of-fabriekinstellingen-uit-o...
Zonder de verbruiksgegevens kan ik in elk geval niet verder diagnosticeren.
op 03-04-2019 08:56 AM
Ik vraag me dus af of er wel een nieuwe batterij is ingezet...
op 03-04-2019 09:29 AM
Ik neem aan dat je dit bij een erkende reparateur hebt laten doen. Als het reparatiecentrum of het servicepunt aangeeft dat er een nieuwe batterij is ingezet, dan is dat gebeurd. Als ze aangeven dat dit niet is gebeurd, dan niet.
Ik vraag me dus af of je andere oorzaken wel hebt uitgesloten, want een snel leeglopende batterij ligt vaker niet dan wel aan de batterij, zeker bij een nieuwe batterij. Heb je de reset al geprobeerd? Heb je al gekeken naar het verbruik onder bovenstaande instellingen?
op 11-04-2019 12:48 PM
Ik heb de Samsung helpdesk laten meekijken op mijn telefoon en ik deed inderdaad niks bijzonders en had niks bijzonders draaien. Wel vonden zij het ook absurt hoe snel mijn batterij werd leeggetrokken. Zij adviseerde mij ook de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat heb ik nu gedaan en het probleem is inderdaad opgelost. Wat ik me dan nog afvraag is of het wel zin heeft om in een telefoon van 3 jaar oud een nieuwe accu te zetten, wellicht was een factory reset ook wel de oplossing geweest van de oude accu.