Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Niet kunnen bellen buitenland S8

(Onderwerp aangemaakt op: 01-08-2018 01:36 PM)
7534 Weergaven
Fan3
Student
Opties

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 2 maanden heb ik de S8. Nu ben ik op vakantie in de eu, en kan ik niet meer bellen, gebeld worden, sms sturen en ontvangen. Internet (3G) werkt wel. Dacht dat het eerst aan de simkaart lag, maar dit is niet het geval. De simkaart heb ik uitgeprobeerd in een andere telefoon en toen werkte alles prima. 

Heeft dit met de instellingen te maken? Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

0 Likes
16 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Fan3,

Staat onder Telefoon >> Instellingen >> Meer instellingen >> Oproepen blokkeren >> Spraakoproep >> Internationale oproepen en Alle inkomende oproepen bij roaming wellicht aan? 

kevin-sig
0 Likes
Fan3
Student
Opties

Nee, die staan niet aan.

Als ik echter naar de 'meer instellingen' ga, krijg ik de volgende melding:

Screenshot_20180802-095439_Phone.jpg

De simkaart zit er goed in, is trouwens niets mis mee. Werkt in andere telefoon zoals het hoort. Zit ook op de goede manier in de telefoon.

Netwerk is prima, internet werkt immers wel.

0 Likes
Kyana
First Poster
Opties

Beste ik heb dit probleem ook met mijn samsung galaxy s8 ik kan niet bellen of sms'en vanuit buitenland zelfs niet als ik in Nederland zit ik ben ook al naar mijn telefoon instellingen geweest en spraakoproepen en dan naar internationale landen die staan niet aangevinkt bij mij als ik dat wil moet ik een code invullen en die weet ik namelijk niet omdat ik deze gsm een jaar geleden heb over genomen van een ex.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Kyana

Als ik het goed begrijp kun je überhaupt niet bellen of SMS-en, ook niet in Nederland?

rsz-846676
0 Likes
Christelme
First Poster
Opties

ik heb een Samsung Galaxy S9 en kan ook niks versturen, noch ontvangen in het buitenland. Ik wil het netwerk invullen en opslaan bij APN maar wordt echter niet opgeslagen? Volgens mijn operator ligt het niet aan hen. Graag had ik antwoord verkregen hoe ik dit kan aanpassen. 

Dank bij voorbaat

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Christelme,

Staat roaming wel aan op je toestel? En waar ben je precies?

rsz-846676
0 Likes
Christelme
First Poster
Opties

Mijn roaming stond aan, ik was in Noord Frankrijk, een 60 tal km verwijderd van bij mij. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan zou je in het vervolg de APN instellingen van je provider moeten invoeren. Kijk daarvoor op de website van je provider.

Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten. Hier moet je de gegevens invullen.

rsz-846676
0 Likes
Christelme
First Poster
Opties

Beste,

Zoals u kunt lezen op mijn eerste vraag om deze te activeren, heb ik gemeld dat de APN is ingesteld zoals mijn provider me heeft medegedeeld, maar dat ik deze niet kan opslaan.

Als ik op opslaan klik, wordt deze NIET opgeslagen.

Dank voor begrip. Blijkbaar weet hier niemand een oplossing op, maar voor mij een groot probleem.

Groeten

0 Likes