op 01-08-2018 01:36 PM
Hallo allemaal,
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik de S8. Nu ben ik op vakantie in de eu, en kan ik niet meer bellen, gebeld worden, sms sturen en ontvangen. Internet (3G) werkt wel. Dacht dat het eerst aan de simkaart lag, maar dit is niet het geval. De simkaart heb ik uitgeprobeerd in een andere telefoon en toen werkte alles prima.
Heeft dit met de instellingen te maken? Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
op 02-08-2018 07:40 AM
Hoi @Fan3,
Staat onder Telefoon >> Instellingen >> Meer instellingen >> Oproepen blokkeren >> Spraakoproep >> Internationale oproepen en Alle inkomende oproepen bij roaming wellicht aan?
op 02-08-2018 09:56 AM
Nee, die staan niet aan.
Als ik echter naar de 'meer instellingen' ga, krijg ik de volgende melding:
De simkaart zit er goed in, is trouwens niets mis mee. Werkt in andere telefoon zoals het hoort. Zit ook op de goede manier in de telefoon.
Netwerk is prima, internet werkt immers wel.
op 22-07-2019 10:19 AM
Beste ik heb dit probleem ook met mijn samsung galaxy s8 ik kan niet bellen of sms'en vanuit buitenland zelfs niet als ik in Nederland zit ik ben ook al naar mijn telefoon instellingen geweest en spraakoproepen en dan naar internationale landen die staan niet aangevinkt bij mij als ik dat wil moet ik een code invullen en die weet ik namelijk niet omdat ik deze gsm een jaar geleden heb over genomen van een ex.
op 22-07-2019 01:48 PM
op 15-06-2020 04:13 PM
ik heb een Samsung Galaxy S9 en kan ook niks versturen, noch ontvangen in het buitenland. Ik wil het netwerk invullen en opslaan bij APN maar wordt echter niet opgeslagen? Volgens mijn operator ligt het niet aan hen. Graag had ik antwoord verkregen hoe ik dit kan aanpassen.
Dank bij voorbaat
op 16-06-2020 01:13 PM
op 16-06-2020 08:19 PM
Mijn roaming stond aan, ik was in Noord Frankrijk, een 60 tal km verwijderd van bij mij.
op 17-06-2020 11:12 AM
op 17-06-2020 01:10 PM
Beste,
Zoals u kunt lezen op mijn eerste vraag om deze te activeren, heb ik gemeld dat de APN is ingesteld zoals mijn provider me heeft medegedeeld, maar dat ik deze niet kan opslaan.
Als ik op opslaan klik, wordt deze NIET opgeslagen.
Dank voor begrip. Blijkbaar weet hier niemand een oplossing op, maar voor mij een groot probleem.
Groeten