op 05-06-2017 12:12 PM - laatst bewerkt op 02-08-2017 02:51 PM door BruceH
Dag,
mijn nieuwe xcover 4 reageert slecht op aanraken scherm. Telefoon is voorzien van gehard beschermglas protector. Had ik bij mijn xcover 3 ook, daar gaf dat geen enkel probleem.
Ik heb de gevoeligheid al aangepast bij geavanceerde functies, maar het helpt niet.
Wat kan ik nog meer doen?? protectorglas is 0.3mm dik.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-06-2017 07:00 PM
Dag,
ik heb goed nieuws, een maand lang was het zeer irritant zo slecht het scherm presteerde op aanrakingen
maar sinds vandaag doet mijn scherm het goed.
Alles reageert weer normaal, ik kan weer knippen en plakken in de teksten, gewoon super zoals het nu gaat.
Hopelijk blijft het ook zo want ik heb niets gewijzigd in de menu's.
op 05-06-2017 02:24 PM
Hallo @RSlager,
Ik vraag me af of het scherm wel goed reageert op aanrakingen zonder de screenprotector. In dat geval zou het aan de protector liggen. Touchscreens kunnen op verschillende manieren werken. Sommige maken gebruik van de elektrische lading op je huid en anderen registreren druk. Als een screenprotector wel de druk doorgeeft maar amper de lading, of vice versa, kan het zijn dat hij het op de ene telefoon wel doet en op de andere niet.
op 13-06-2017 08:53 AM
Goedendag,
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook zonder screenprotector. Met handschoenen aan is het al helemaal niet te doen, erg slecht als je hier dan wel mee adverteert, tevens is de camera lens ook al gebarsten terwijl ik het toestel nog maar 2 weken heb.
Heb al meer meldingen gelezen van mensen die zeggen dat het scherm erg slecht reageerde!!
En als je bij geavanceerd opties de gevoeligheid hoger zet, lijkt die nog slechter te reageren.
Valt me erg tegen dit toestel was nu toch liever voor een a3 2017 gegaan. Is er nog een mogelijkheid om dit toestel te ruilen?
op 13-06-2017 07:00 PM
Dag,
ik heb goed nieuws, een maand lang was het zeer irritant zo slecht het scherm presteerde op aanrakingen
maar sinds vandaag doet mijn scherm het goed.
Alles reageert weer normaal, ik kan weer knippen en plakken in de teksten, gewoon super zoals het nu gaat.
Hopelijk blijft het ook zo want ik heb niets gewijzigd in de menu's.
op 14-06-2017 10:58 AM
op 14-06-2017 11:24 AM
Ben er al bij winkelier geweest, die gaf toe dat ook hij merkte dat het scherm slecht reageerd maar kon hier verder niks aan doen en zei dat ik hierover contact met samsung moest opnemen, heb gistr met samsung gebeld en ook hun kunnen hier verder niks aan doen heb nog 1 mogelijkheid en dat is naar een samsung service center tegaan hopelijk helpen ze me hier wel verder.
Waardoor de camera is gebarsten is mij ook onduidelijk,ik denk dat ik ergenst tegen aan geleund heb met camera in me zak en het toen is gebeurt. Heb er verder geen gekke dingen mee gedaan, niet gevallen of bij sleutels in me zak. Ik vind persoonlijk als je een telefoon aanbied dat die tegen een stootje kan en er gebeurt dan zoiets dat dan minimaal onder de garantie mag vallen net als waterschade(wat bij sony geloof ik wel is).
Daar zeg je ook iets, handschoenen met een speciaal tipje, dat is niet waar ze mee adverteren. Er zit een speciale instelling op die de gevoeligheid van je scherm zou verhogen zodat het ook met "normale" handschoenen zou werken. Dit werkt dus absoluut niet erger nog met deze optie geactiveerd reageerd het scherm nog slechter dan normaal.
Het is een combinatie van deze punten die voor mij erg tegenvallen en hoop dat samsung met een passende oplossing komt want dit valt me erg tegen.
op 14-06-2017 11:56 AM
op 14-06-2017 12:06 PM
14-06-2017 03:08 PM - bewerkt 14-06-2017 03:17 PM
De winkelier is in dit geval ritel, heb het toestel los gekocht zonder abo.
Ik ben na ongeveer drie weken na aanschaf terug gegaan, winkel is namelijk niet echt om de hoek bij mij.
Er werd mij verteld dat ze niks kunnen doen aan het slechtr reageren van het scherm en het barsten van de lens en dat ik contact met samsung moest maken hiervoor.
Het is niet alleen met handschoenen maar ook zonder handschoenen reageerd het scherm slecht.
Ik snap dat alles kapot kan maar als je een telefoon koopt die word geadverteert als zijnde extra stevig mag je hier dan toch ookwel wat meer van verwachten?
Het is ten eerste al vreemd dat de camera lens uitsteekt en is er niet een harder soort glas waarmee ze de lens haden kunnen maken?
op 19-06-2017 08:18 PM
Dag,
helaas was de opleving van het het scherm van korte duur.
na een paar dagen goed te hebben gewerkt was het afgelopen weekend weer waardeloos.
Ik heb ook andere mensen laten proberen, maar die hadden hetzelfde probleem, het ligt dus ook niet aan mijn
vingers. (je weet maar nooit met werkhanden)
Soms doet het scherm het eventjes goed, maar meestal is het 10x niks. Bij het toetsen van letters moet dit met enig kracht gebeuren, soms wel 3, 4x voordat er iets verschijnt.
Erg vreemd dat het een paar dagen wel goed heeft gefunctioneerd.
Wat kan de oplossing zijn???