Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mijn nieuwe Xcover 4 heeft een scherm dat slecht reageert op aanrakingen.

(Onderwerp aangemaakt op: 05-06-2017 12:12 PM)
5423 Weergaven
RSlager
Apprentice
Opties

Dag,

mijn nieuwe xcover 4 reageert slecht op aanraken scherm. Telefoon is voorzien van gehard beschermglas protector. Had ik bij mijn xcover 3 ook, daar gaf dat geen enkel probleem.

Ik heb de gevoeligheid al aangepast bij geavanceerde functies, maar het helpt  niet.

Wat kan ik nog meer doen??  protectorglas is 0.3mm dik.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
RSlager
Apprentice
Opties

Dag,

ik heb goed nieuws, een maand lang was het zeer irritant zo slecht het scherm presteerde op aanrakingen

maar sinds vandaag doet mijn scherm het goed.

Alles reageert weer normaal, ik kan weer knippen en plakken in de teksten, gewoon super zoals het nu gaat.

Hopelijk blijft het ook zo want ik heb niets gewijzigd in de menu's.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
27 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hallo @RSlager,

Ik vraag me af of het scherm wel goed reageert op aanrakingen zonder de screenprotector. In dat geval zou het aan de protector liggen. Touchscreens kunnen op verschillende manieren werken. Sommige maken gebruik van de elektrische lading op je huid en anderen registreren druk. Als een screenprotector wel de druk doorgeeft maar amper de lading, of vice versa, kan het zijn dat hij het op de ene telefoon wel doet en op de andere niet.

kevin-sig
0 Likes
Jankeesderoo
First Poster
Opties

Goedendag,

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook zonder screenprotector. Met handschoenen aan is het al helemaal niet te doen, erg slecht als je hier dan wel mee adverteert, tevens is de camera lens ook al gebarsten terwijl ik het toestel nog maar 2 weken heb. 

Heb al meer meldingen gelezen van mensen die zeggen dat het scherm erg slecht reageerde!!

En als je bij geavanceerd opties de gevoeligheid hoger zet, lijkt die nog slechter te reageren.

Valt me erg tegen dit toestel was nu toch liever voor een a3 2017 gegaan. Is er nog een mogelijkheid om dit toestel te ruilen?

0 Likes
Oplossing
RSlager
Apprentice
Opties

Dag,

ik heb goed nieuws, een maand lang was het zeer irritant zo slecht het scherm presteerde op aanrakingen

maar sinds vandaag doet mijn scherm het goed.

Alles reageert weer normaal, ik kan weer knippen en plakken in de teksten, gewoon super zoals het nu gaat.

Hopelijk blijft het ook zo want ik heb niets gewijzigd in de menu's.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dan zou ik terug gaan naar de winkelier als je er problemen mee hebt.. Handschoenen moeten wel geleidend zijn, dan werkt het! Met mijn Nike handschoenen met een speciaal tipje werk het namelijk perfect! Camera lens barst niet zomaar natuurlijk.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Jankeesderoo
First Poster
Opties

Ben er al bij winkelier geweest, die gaf toe dat ook hij merkte dat het scherm slecht reageerd maar kon hier verder niks aan doen en zei dat ik hierover contact met samsung moest opnemen, heb gistr met samsung gebeld en ook hun kunnen hier verder niks aan doen heb nog 1 mogelijkheid en dat is naar een samsung service center tegaan hopelijk helpen ze me hier wel verder.

Waardoor de camera is gebarsten is mij ook onduidelijk,ik denk dat ik ergenst tegen aan geleund heb met camera in me zak en het toen is gebeurt. Heb er verder geen gekke dingen mee gedaan, niet gevallen of bij sleutels in me zak. Ik vind persoonlijk als je een telefoon aanbied dat die tegen een stootje kan en er gebeurt dan zoiets dat dan minimaal onder de garantie mag vallen net als waterschade(wat bij sony geloof ik wel is).

Daar zeg je ook iets, handschoenen met een speciaal tipje, dat is niet waar ze mee adverteren. Er zit een speciale instelling op die de gevoeligheid van je scherm zou verhogen zodat het ook met "normale" handschoenen zou werken. Dit werkt dus absoluut niet erger nog met deze optie geactiveerd reageerd het scherm nog slechter dan normaal.

Het is een combinatie van deze punten die voor mij erg tegenvallen en hoop dat samsung met een passende oplossing komt want dit valt me erg tegen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ten 1e de winkelier wie is dat? Die moest jou vanaf dag 1 al helpen hierbij. Na hoeveel dagen ben jij daar langs geweest nadat je jou telefoon had gekocht?

een ongelukje zit vaak in een klein hoekje zegge ze :winking-face: misschien onbewust tegen een hoekje van een tafel aangekomen ofzo alles kan en meestal merk je zelf er niks van en ga je gewoon door met je leven tot je telefoon pakt en dan ziet dat hij gebarsten is helaas ongelukkig voor jou nu.
Probleem is dat de fabrikant niet kan nagaan hoe het nu gebeurd is, heb je hem hard ergens tegenaan gedrukt of juist heel zachtjes, kapot is kapot vandaar dat ze er dus moeilijk garantie op kunnen geven. Bijvoorbeeld je voorruit van je auto, als daar een steentje tegen aan vliegt krijg je een putje of een sterretje dit valt ook niet onder je garantie als je een auto koopt, het blijft glas en dat is nou eenmaal zwakker als sommige andere materialen...

Ik weet niet precies waar ze mee adverteren, maar handschoenen die niet geleidend zijn gaan nooit werken. Touchscreen tegenwoordig werken alleen maar met geleidende vingers.

"Bij een capacitief scherm staat er een hele lichte elektrische lading op het scherm. Het menselijk lichaam geleidt die lading, dus door met een vinger het scherm aan te raken ‘lekt’ er elektriciteit. Dit lek kan worden geregistreerd door het toestel, waardoor de aanraking geregistreerd wordt door de software."

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
De winkelier zou je inderdaad gewoon moeten helpen. Niet met het cameraglas - dit valt inderdaad niet onder de garantie, maar is schade door gebruik, - maar handschoenen zouden gewoon moeten werken!

"Verbeterde touch-herkenning
Houd je handen warm en droog tijdens gebruik. De Galaxy Xcover4 heeft een slim, intuïtief display waardoor je zelfs met handschoenen aan je telefoon kunt gebruiken. Ga dus lekker de buitenlucht in!"

Als dat niet werkt is het product niet zoals geadverteerd en moet de winkelier je hier verder mee helpen om reparatie of vervanging te regelen.

kevin-sig
0 Likes
Jankeesderoo
First Poster
Opties

IMG-20170614-WA0004.jpg

IMG-20170614-WA0003.jpg

IMG-20170614-WA0002.jpg

De winkelier is in dit geval ritel, heb het toestel los gekocht zonder abo.

Ik ben na ongeveer drie weken na aanschaf terug gegaan, winkel is namelijk niet echt om de hoek bij mij.

Er werd mij verteld dat ze niks kunnen doen aan het slechtr reageren van het scherm en het barsten van de lens en dat ik contact met samsung moest maken hiervoor.

Het is niet alleen met handschoenen maar ook zonder handschoenen reageerd het scherm slecht. 

Ik snap dat alles kapot kan maar als je een telefoon koopt die word geadverteert als zijnde extra stevig mag je hier dan toch ookwel wat meer van verwachten?

Het is ten eerste al vreemd dat de camera lens uitsteekt en is er niet een harder soort glas waarmee ze de lens haden kunnen maken?

0 Likes
RSlager
Apprentice
Opties

Dag,

helaas was de opleving van het het scherm van korte duur.

na een paar dagen goed te hebben gewerkt was het afgelopen weekend weer waardeloos.

Ik heb ook andere mensen laten proberen, maar die hadden hetzelfde probleem, het ligt dus ook niet aan mijn

vingers. (je weet maar nooit met werkhanden)

Soms doet het scherm het eventjes goed, maar meestal is het 10x niks. Bij het toetsen van letters moet dit met enig kracht gebeuren, soms wel 3, 4x voordat er iets verschijnt.

Erg vreemd dat het een paar dagen wel goed heeft gefunctioneerd.

Wat kan de oplossing zijn???

0 Likes