Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Let op: nieuwe phishingmails in omloop!

(Onderwerp aangemaakt op: 06-11-2018 10:47 AM)
9751 Weergaven
BruceH
Community Manager
Opties

 

Er zijn helaas diverse valse Samsung winacties in omloop. Cybercriminelen versturen e-mailberichten (phishing mails) die de indruk wekken dat je een Samsung smartphone hebt gewonnen of een kortingscode kunt claimen. Cybercriminelen sturen deze nepmails om je persoonsgegevens te bemachtigen of een duur sms-abonnement aan je te verkopen. De beloofde prijs of kortingscode ontvang je nóóit.

 

Zie hieronder daarom een aantal tips om te voorkomen dat je de dupe wordt van dit soort frauduleuze acties. Mocht je nog aanvullende informatie willen, check dan onze website:

 

Nederlandhttps://www.samsung.com/nl/phishingmails/ 

Belgiëhttps://www.samsung.com/be/phishingmails/ 

 

  1. Controleer altijd de afzender van de mail. Eindigt het niet met @ Samsung.com, dan is het vaak te mooi om waar te zijn. 
  2. Bekende mailadressen waarvanuit de mails worden verzonden zijn: floortje@nieuwedingen.net & putka@winto.eu
  3. Indien je niet hebt deelgenomen aan een promotie, of geen pakketje van ons verwacht, is de kans erg groot dat dit een phishingmail betreft.
  4. Luister naar je gevoel, vaak is het te mooi om waar te zijn. Zo kun je ervan uitgaan dat je geen S9 voor €2,- kunt kopen. 
  5. Tot slot, kun je ons altijd benaderen via onze kanalen. Denk aan Facebook, Twitter, Messenger of uiteraard hier via de Community. Als je het niet vertrouwt, voel je vrij om ons te benaderen. Stuur dan een screenshot mee van de mail, zodat een medewerker je kan vertellen of de mail afkomstig is van Samsung of dat het een phishingmail betreft.
  6. ‘Vage link’. Ga met je cursor op de link staan, ZONDER erop te klikken. Bij programma’s als Internet Explorer, Firefox, Chrome en Outlook verschijnt de link linksonder in beeld. Zie je hier een webadres dat niets met Samsung te maken heeft, dan is het een nepmail. Let op: het phishing webadres lijkt vaak op een echt Samsung adres, zoals sansung.com.

 

Zie naast deze belangrijkste tips tevens ook onze extra tips. Hieronder een voorbeeld van hoe zo een mail eruit ziet:

 2019-01-07 14_55_56-NepMail_021_SmallFeature_720x720.jpg (720×720).png

 

rsz-846676
20 Antwoorden
Talí
Helping Hand
Opties
Goede tips!

Zou je ook het volledige mail adres van de Phisingmail hier kunnen delen? Hierdoor kunnen mensen die dat mail adres googlen bij deze post uitkomen!

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Die hebben geen Phis vergunning denk ik..
Stars-Moderator-signature-800x200-2
SjorsK
Maestro
Opties
Het nadeel aan criminelen is dat ze om de zoveel tijd hun mail adres veranderen om zo op zoek te gaan naar andere slachtoffers. Markeer het altijd als spam :winking-face:
0 Likes
RiaVosseberg
First Poster
Opties

<purdey@surboe.eu> Vandaag kreeg ik via dit mail adres een brief van Samsung binnen dat ik een prijs heb gewonnen.

NIET OPENEN !!

JoeriS
Mastermind
Opties

Bedankt voor de waarschuwing @RiaVosseberg, op deze manier krijgen we een mooi overzicht van de te negeren afzenders :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Verhagen308
First Poster
Opties
Dank voor waarschuwingen, vandaag ook zo'n mail ontvangen met onderstaande afzender.
<http://jfwiefo.nldnl2.be/EGDTcunEwD2OCmuEN4LkAX9Ngizh_niIRXWmNZozDNG49Se_cWEMk0Vyv01xyzGgJbM>
ton10
First Poster
Opties
Bedrijf wat er achter zit is "wereldwijdedealtjes.be

Domeinnaam houder is op te vragen bij DNSBelgium
Is bedijf in Cyprus. Wie pakt die aan?

 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

We verzamelen alle frauduleuze mals waar we bericht van krijgen, echter blijft het altijd lastig om dit tegen te gaan.

rsz-846676
0 Likes
unicum
First Poster
Opties

ik heb geen mail gehad dat ik iets had gewonnen ,maar eeen mail om mijn samsung producten te registreren

toen ik dat wou doen zag ik dat het een onbeveiligd adres was 

ik vraag me af of deze mail wel vansamsung afkomstig is 

0 Likes