Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kwaliteit USB-C versus USB micro

(Onderwerp aangemaakt op: 21-10-2018 10:28 PM)
647 Weergaven
Jan
Helping Hand
Opties

Beste Samsung gebruikers.

 

Ik gebruik sinds enige tijd een Samsung S9+ en kom van een S7.

Nu gaat mijn vraag over jullie ervaringen met de USB-C aansluiting.

Hoe tevreden zijn jullie hierover?

 

Ik vraag dit omdat de S7 een USB-micro aansluiting heeft en daarmee heb ik nooit problemen gehad met de gevoeligheid van de stekker. Inmiddels hebben wij 3 USB-C telefoons (A5-2017, S8 & S9+) in huis en alle drie hebben eigenlijk last van de gevoeligheid. Het komt blijkbaar nogal kritisch met de stekker waardoor hij of normaal laadt i.p.v. snel opladen of hij laadt helemaal niet op.

Ik heb de telefoon in de auto ook regelmatig aan een laadsnoer "hangen" en merk dat deze regelmatig blijkbaar toch "lostrilt" en daardoor helemaal niet aan het laden is. Los trillen is niet het goede woord maar blijkbaar door het rijden trilt wordt de verbinding verbroken. De telefoon ligt op de bijrijders stoel dus de trilling is best wel minimaal.

Kortom ik ben helemaal niet zo tevreden met de USB-C aansluiting.

 

Nu heeft mijn oudste dochter gekozen voor een nieuwe A7-2018 (omdat de vingerafdruk scanner aan de zijkant zit i.p.v. achterop) en inmiddels in huis en deze is, voor mij verrassend, weer uitgevoerd met een USB-micro aansluiting en dat is dan ook wel bijzonder. Of heeft Samsung inmiddels afgehaakt bij de USB-C vanwege de onbetrouwbaarheid hiervan?

 

2 vragen eigenlijk:

1.- Wat is jullie ervaring met de USB-C;

2.- Waarom is de A7-2018 weer uitgevoerd met de USB-micro?

 

Groeten,

 

Jan

 

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als je mij een privebericht stuurt met jouw adres- en contactgegevens en daarbij het serie- en IMEI-nummer van de telefoon + de aankoopdatum, zorg ik ervoor dat er een nieuwe lader jullie kant op komt. 

 

Hopelijk gaat het dan beter met opladen!

 

Zo niet, kun je altijd nog langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van de Ophaalservice. 

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Jan,

 

Dat is apart!

 

Wellicht dat de oplader z'n beste tijd heeft gehad of dat er wat anders aan de hand is.

 

Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd om eventueel vuil/stof te verwijderen uit de USB-poort?

 

Zelf ben ik van de S7 Edge naar de S8 gegaan en heb de issues die je ervaart zelf nog nooit ondervonden.

 

Wat betreft de A7, er is gekozen voor Micro-USB omdat de doelgroep hiervan meestal al een toestel heeft die Micro-USB heeft. Waardoor je eenvoudiger je oude laders kunt blijven gebruiken.

rsz-846676
0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Hi @BruceH,

 

De A5-2017 heb ik inderdaad al schoongemaakt en mijn vrouw heeft geen echte verbetering ervaren.

De S8 is na 3/4 jaar in de originele verzegelde doos gelegen te hebben nu ca. 2 maanden in gebruik met de nieuwe lader en het betreffende laadsnoer en de S9+ is nu ca. 4 weken ingebruik met ook de nieuwe lader en laadsnoer en heeft eigenlijk al dezelfde problemen. De kabels en laders worden af en toe wel door elkaar gebruikt maar dat mag geen probleem zijn lijkt mij.

Ik vroeg het gisteren toevallig aan een Duitse collega van mij en die liep ook niet over van enthousiasme over de USB-C. 

Ik snap dat er exemplarisch een probleem kan zijn maar wij ervaren het thuis met nu 3 verschillende type telefoons met USB-C en nu na de nieuwste A7-2018 met USB-micro kwam bij mij de gedachte op dat wellicht USB-C niet zo zalig makend was/is. 

 

Voor wat betreft het schoonmaken ik heb nog nooit een USB-micro poort schoongemaakt en nu dan na ca. 3/4 jaar wel voor het eerst de USB-C poort van de A5-2017.

 

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Als je mij een privebericht stuurt met jouw adres- en contactgegevens en daarbij het serie- en IMEI-nummer van de telefoon + de aankoopdatum, zorg ik ervoor dat er een nieuwe lader jullie kant op komt. 

 

Hopelijk gaat het dan beter met opladen!

 

Zo niet, kun je altijd nog langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van de Ophaalservice. 

rsz-846676
0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Met de nieuwe toegezonden lader en kabel gaat het veel beter.