Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kapot moederbord valt niet binnen garantie

(Onderwerp aangemaakt op: 10-04-2017 10:02 PM)
4140 Weergaven
Laurensv
Journeyman
Opties

Beste lezers,

Op 13-06-2016 heb ik een Samsung Galaxy S6 aangeschaft met een mobiel abbonement. Een maand of twee later krijgt het toestel een zachte tik op de achterkant, waardoor er een barst ontstaat op de achterkant. Hierdoor heb ik meteen een hoesje gekocht voor het toestel om te voorkomen dat dit weer gebeurd en de barst erger wordt. 

Afgelopen donderdag 06-04-2017 gebruik ik mijn telefoon om muziek te luisteren in de auto. Wanneer mijn muziek ineens uitvalt kom ik er achter dat mijn toestel uitgevallen is. Thuis blijkt dat de telefoon niet meer wilt opladen of aan wilt gaan. Ik besluit de klantenservice van Samsung te bellen en het probleem voor te leggen. De medewerker raadt mij aan om het toestel voor reparatie op te geven via de site. Hij geeft hierbij aan dat ik nog garantie heb en deze klacht hier waarschijnlijk wel onder gaat vallen. Ik volg het advies op. Het toestel wordt opgehaald voor reparatie. 

Vanochtend 10-04-2017 krijg ik een bericht van DynaFix. Zij geven aan dat mijn moederbord kapot is en ik 420 euro moet betalen voordat ik mijn toestel terug krijg. Zij geven aan dat er val- stoot-, of drukschade is geconstateerd en daarmee mijn toestel niet meer onder de garantie valt. Ik snap dat deze schade geconstateerd is maar dit is al langer dan een halfjaar geleden gebeurd. Ik besluit weer de klantenservice van Samsung te bellen. Zij vertellen mij dat mijn verhaal inderdaad kan kloppen, maar ze dit nooit zeker kunnen weten. DynaFix geeft tijdens een telefoongesprek aan dat zij niet aan kunnen tonen dat er een verband is tussen de barst van maanden eerder en het kapotte moederbord. Ik ben als klant nu degene die kan bewijzen dat hier geen verband tussen is. 

Samsung geeft aan dat zij niks meer kunnen met mijn probleem. Het laatste gesprek zei de medewerker dat ik maar beter de voorwaarden had moeten lezen en een toestel niet meer onder de garantie valt wanneer er een barstje in zit. Ik snap dat ik zelf moet opdraaien voor de kosten van de barst. Dit is immers mijn eigen schuld. Ik weiger wel op de draaien voor de kosten van het moederbord, dit is ineens kapot gegaan zonder dat het toestel gevallen of ergens tegen aan gestoten was. 

Heeft iemand tips over hoe ik dit op kan lossen? Zijn er partijen die mij kunnen helpen met het probleem wat ik heb met Samsung? 

Met vriendelijke groeten

0 Likes
9 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Laurensv, wat een gedoe allemaal zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent met de uitkomst. Je geeft aan dat er door Dynafix is gezegd, dat zij niet kunnen aantonen dat dit probleem veroorzaakt werd door de barst. Heb je daar toevallig een bewijs van? Wellicht kan ik dan nog iets voor je betekenen.

Het feit blijft echter - hoe balen dat ook is - dat er sprake is van gebruikersschade, wat niet onder garantie valt. Ik hoop dat ik nog wat voor je kan doen, dus ik zie het bewijs graag tegemoet! 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Laurensv
Journeyman
Opties

Beste Tim,

Ik heb DynaFix gebeld met de vraag of zij een verband konden zien tussen de barst en het kapotte moederbord. Zij gaven aan dat zij alleen geconstanteerd hadden dat het moederbord kapot was en er een barst in de achterkant van het toestel zat. De conclusie van hen was dat het 'mogelijk' met elkaar te maken kon hebben. 

Dat de barst gebruikersschade is snap ik, het glas aan de achterkant van het toestel wil ik ook betalen. Dat het moederbord gebruikersschade is lijkt me sterk. Er zit een tijdsverschil van meer dan een halfjaar tussen het ontstaan van de barst (door een kleine stoot tegen een wasbak) en het kapot gaan van het moederbord. 

Vriendelijke groet

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Dan wil ik graag voor je uitzoeken hoe dit nou precies zit. Heb je toevallig een iRMA-nummer voor mij? Ik zou op basis van dat nummer graag het reparatiedossier erbij willen pakken. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Laurensv
Journeyman
Opties

Het iRMA-nummer wat ik heb doorgekregen is iRMADRSA14611584.

Vriendelijk bedankt dat je hier moeite voor wilt doen

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Bedankt voor het iRMA-nummer! Ik heb even geschakeld met het reparatiecentrum. Er is mij verteld dat de kosten die in rekening zijn gebracht, gelden voor het glas wat beschadigd is. De kosten betreffen dus niet het vervangen van het moederbord. Hier kan ik verder dus helaas niets in betekenen.

0 Likes
Laurensv
Journeyman
Opties

Oh dat is niet wat mij verteld is. 420 euro voor een nieuwe behuizing vind ik ook best duur. Bedankt voor je moeite in ieder geval! Ik zal morgen DynaFix nog maar eens bellen

0 Likes
Laurensv
Journeyman
Opties

Beste Tim,

Ik heb weer gesproken met een medewerker van DynaFix. Zij geven aan dat een kapotte achterkant tussen de 100 en 150 euro kost en de kosten die in rekening zijn gebracht óók gelden voor het kapotte moederbord. Op de vraag waarom er verschillende verhalen worden verteld zeggen zij dat zij niet kunnen zien dat jij gister contact met hen gehad hebt. Ik heb de medewerker verteld wat jij mij meldde, hij geeft aan dat zij dit nooit zullen doen. Kwam een beetje over alsof ze niet geloofden wat zei. Heel raar verhaal dit, sta weer zonder lege handen

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Het is inderdaad erg vreemd dat dit verteld wordt. Ik heb gisteren gemaild met Dynafix, maar wellicht hebben zij geen inzage in het mailcontact. Mij is verteld dat de kosten van deze reparatie gelden voor het vervangen van de behuizing en niet voor het moederbord. Dat heb ik specifiek gevraagd, omdat dit onduidelijk was voor ons beiden. Ik kan helaas niks anders maken van wat ik jou heb gezegd, omdat dit het antwoord is van het reparatiecentrum. Excuses voor de verwarring 😞

0 Likes
Laurensv
Journeyman
Opties
Heel raar dat ze ons beide andere antwoorden geven. Nogmaals erg bedankt voor je moeite
0 Likes