Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Go to solution Solved

J5 2017 melding custom binary blocked by FRP lock

(Topic created on: 29-08-2017 02:40 PM)
3401 Views

I have this problem too

sil72
Journeyman
Options

Nieuwe telefoon van 3 weken oud. Opnieuw opgestart omdat geluid niet werkte.

Krijgen we  bovenstaande melding en  start  niet meer op.

Telefoon gekocht bij   Saturn  net over de grens in Duitsland.

Iemand enig idee?

0 Likes

1 Solution

Accepted Solutions
Solution
sil72
Journeyman
Options

Telefoon is gereset, nadat hi door Pick Up service is meegenomen.

Puur domme pech geweest, aldus samsungmedewerker.

Fijn weekend !

View solution in context

0 Likes
14 REPLIES 14
KevinW
Samsung Members Star ★
Options

Hoi @sil72,

Heb je geprobeerd de firmware te wijzigen via een niet legitieme weg? Dus niet via Smart Switch of het instellingenmenu, maar op andere wijze? Deze melding zou namelijk niet mogen verschijnen tenzij dit is gebeurd.

Ik raad je aan Smart Switch te downloaden op een PC en hier een Noodherstel van de firmware uit te voeren. Wacht nog even met het herstellen van de back-up en start het toestel opnieuw op. Als de melding dan weer komt, raad ik je aan even terug te gaan naar de winkel. Er is dan iets aders mis met het toestel, omdat de firmware vers van Smart Switch afkomt.

kevin-sig
0 Likes
sil72
Journeyman
Options

dank voor je bericht.

Zoon heeft niks met zijn telefoon gedaan.

Hij zat  you tube te kijken, ineens start zijn telefoon opnieuw op en was het klaar.

Ik heb de oplader aangesloten  op de pc maar batterij lijkt dood en telefoon wordt niet herkend door PC

Dat zal toch nodig zijn om firmware up te  loaden niet ?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Options
Wat bizar... Laadt hij ook niet op als je hem eerst via het stopcontact probeert op te laden?

Het toestel moet inderdaad wel in een speciale modus kunnen opstarten (instructies verschijnen vanaf op het beeldscherm). Als dat niet werkt, zit er niks anders op dan hem omruilen/repareren via de winkel, of, als er een internationale Warranty Card bij de telefoon zit, via Samsung Nederland kijken of reparatie hier mogelijk is. (https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Waar-kan-ik-terecht-voor-reparatie-van-mijn-Sa...) Het klinkt dan als een kapot moederbord.

kevin-sig
0 Likes
sil72
Journeyman
Options
raar he,
Hij laadt ook niet meer op, niet via draad en ook niet via PC
Ik rij vanavond even naar de mediamarkt . Die hebben volgens mij een samsung afdeling.
Ik durf zelf niet goed met firmware te winkelen. Pc herkent telefoon niet, dus dat gaat al moeilijk.
Bedankt zover voor je advies!

0 Likes
Tim
GrandMaster
Options

Hi @sil72, laat ons weten hoe het is afgelopen bij 't servicepunt!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
sil72
Journeyman
Options

Er is een werkopdracht gemaakt en telefoon wordt morgen opgehaald.

Is het verstandig  om sd en sim uit de telefoon te halen?  Staat niets van in  hun mail..

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Options

Je kunt de SD- en simkaarten inderdaad het beste uit de telefoon halen voor deze wordt opgehaald ter reparatie.

kevin-sig
0 Likes
sil72
Journeyman
Options
oke ,
het is nog steeds onbegrijpelijk. Ook in den bosch werd gezegd, er heeft iemand illegale software gedownload en dan springt hij op deze blokkade. Kun je met het downloaden van een app of via een open netwerk een hacker binnenhalen ?
Ik hoop voor zoon dat het opgelost wordt . Al zijn verjaardagsgeld zit erin.. echt sneu..
0 Likes
Tim
GrandMaster
Options

Jeetje, wat een gedoe allemaal 😞 Hopelijk wordt 't snel voor je zoon opgelost!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes