Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon niet uitgezet kan worden zonder dat mijn telefoon ontgrendelt is?

(Onderwerp aangemaakt op: 10-12-2017 12:08 PM)
1734 Weergaven
JanMartijn
Apprentice
Opties

Ik heb een vraag. Ik heb een samsung galaxy s7 edge. Mijn broer heeft een samsung galaxy s8. Ik heb een keertje iets ingesteld en heb geen idee meer wat ik heb ingesteld. Maar als ik mijn telefoon probeer uit te zetten en hij is vergrendeld dan moet ik mijn pincode invullen anders gaat mijn telefoom uit. Ook bij wifi en mobiele gegevens moet ik mijn pincode invullen anders kan ik het niet aan of uit zetten. Dit is alleen maar op het vergrendeld scherm. Bij het normale scherm is dit niet zo. 

Heeft iemand enig idee welke instelling dit is?

Alvast bedankt,

Jan Martijn

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten, vervolgens schakel je de veilige modus weer uit en start je het toestel normaal op. 

Hoe gaat het dan? 

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JanMartijn,

ik begrijp niet helemaal wat het probleem is. Het is normaal dat als je een vergrendelcode hebt, als een patroon of pincode, dat je het scherm eerst dient te unlocken om je Wi-Fi of mobiele data uit te zetten. (Inschakelen idem dito.) 

Wat betreft het uitschakelen, dien je een pincode in te voeren om hem uit te schakelen en als je dat niet doet, gaat hij alsnog uit? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik hoor 't graag. 

rsz-846676
JanMartijn
Apprentice
Opties

Hi @BruceH

Als ik mijn telefoon probeer uit te schakelen en mijn telefoon is gelocked, dan moet ik eerst een pincode invoeren voordat hij daatwerkelijk uitgaat. Wanneer ik dit niet doe dan gebeurd er helemaal niks. Ik heb dit ooit een keertje ingesteld bij mij zelf alleen weet niet meer welke instelling dit is. Alleen bij mijn broer gaat hij gewoon uit zonder dat je een pincode moet in toetsen. 

Groetjes,

Jan Martijn

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten, vervolgens schakel je de veilige modus weer uit en start je het toestel normaal op. 

Hoe gaat het dan? 

rsz-846676
JanMartijn
Apprentice
Opties
Hoe start ik mijn telefoon in de veilige modus op?
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties
JanMartijn
Apprentice
Opties

Thanks!

Het werkte inderdaad. Alleen zit er wel een glitch denk ik? Want je kan hem nu niet meer uitzetten zonder dat je je pincode hebt ingetoets. Oke dit is top! Maar als je op opnieuw opstarten drukt en je hebt je mobiel gecodeerd dan staat hij eigenlijk ook uit en kan je met find my mobile je mobiel niet meer traceren. 

Hoort dit zo? 

Groetjes,

Jan Martijn 

0 Likes
JanMartijn
Apprentice
Opties

We zijn nu wel veel contacten en gegevens kwijt is dit altijd zo?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je kunt de telefoon sowieso geforceerd opnieuw opstarten, ook zonder code: Volume - en de power knop ingedrukt houden.

Dat tweede is wel vreemd, veilige modus zorgt er alleen voor dat je tijdelijk geen apps van derden kunt gebruiken.

Kun je controleren of bij Accounts de synchronisatie nog aanstaat van Google, indien je deze synchroniseert, zou je ze weer moeten kunnen ophalen. 

rsz-846676
0 Likes