op 12-10-2017 07:08 PM
14-10-2017 11:01 AM - bewerkt 14-10-2017 11:02 AM
Hoi Pege,
Dat houdt over het algemeen in dat de foto's beschadigd zijn. Je kunt nog proberen de betreffende foto's te openen via de app Mijn Bestanden, maar helaas is het meestal te laat wanneer je dat vlak ziet staan.
Foto's kunnen op een aantal manieren beschadigd raken, meestal heeft het te maken met de SD kaart. Zo kan het zijn dat het kaartje is verwijderd zonder het toestel uit te schakelen, dat het kaartje te lage lees- en schrijfsnelheden heeft (daarom wordt minimaal klasse 10 aangeraden), dat het kaartje zelf beschadigd is (het systeem geeft dan meestal een waarschuwing) of dat er corrupte bestanden op de kaart staan. Dit laatste kan ook gebeuren op het telefoongeheugen, al is dit er minder vatbaar voor. Ook kan het zijn dat de bestanden zijn opgeslagen door een andere app die een foute indeling heeft gebruikt.
Wat er precies in jouw geval is gebeurd kan ik natuurlijk zo niet weten. Het zou helpen na te gaan wanneer die grijze vlakken er zijn gekomen en wat er daarvoor is gebeurd.
op 12-10-2017 07:09 PM
14-10-2017 11:01 AM - bewerkt 14-10-2017 11:02 AM
Hoi Pege,
Dat houdt over het algemeen in dat de foto's beschadigd zijn. Je kunt nog proberen de betreffende foto's te openen via de app Mijn Bestanden, maar helaas is het meestal te laat wanneer je dat vlak ziet staan.
Foto's kunnen op een aantal manieren beschadigd raken, meestal heeft het te maken met de SD kaart. Zo kan het zijn dat het kaartje is verwijderd zonder het toestel uit te schakelen, dat het kaartje te lage lees- en schrijfsnelheden heeft (daarom wordt minimaal klasse 10 aangeraden), dat het kaartje zelf beschadigd is (het systeem geeft dan meestal een waarschuwing) of dat er corrupte bestanden op de kaart staan. Dit laatste kan ook gebeuren op het telefoongeheugen, al is dit er minder vatbaar voor. Ook kan het zijn dat de bestanden zijn opgeslagen door een andere app die een foute indeling heeft gebruikt.
Wat er precies in jouw geval is gebeurd kan ik natuurlijk zo niet weten. Het zou helpen na te gaan wanneer die grijze vlakken er zijn gekomen en wat er daarvoor is gebeurd.
op 23-10-2018 12:58 PM
Mijn Samsung S8 geeft al 3mnd na aanschaf de melding 'geen backup mogelijk' (terwijl deze wel gemaakt worden) en op aanraden van een medewerker van Samsung heb ik een SD kaart gekocht. Probleem leek niet opgelost, ik moest mijn foto's of andere grote bestanden van tlfgeheugen naar SD kaart verplaatsen en dan zou het zijn opgelost.
Nadat ik muziek en camera naar SD heb verpaatst zijn diverse oude foto's en willekeurige foto's die ik nieuw maak en grijs vlak met ! teken. Er is geen logica te vinden waarom de ene foto wel en de andere niet. Wat moet ik doen om de foto's die ik maak niet meer als grijs vlak te verliezen?
op 23-10-2018 04:40 PM
Je kunt het beste proberen om de foto's veilig te stellen door ze op een PC of laptop te plaatsen, dan ben je er zeker van dat je geen dierbare foto's verliest.
Het kan ook zijn dat de foto's corrupt zijn geworden door het verplaatsen. Als ze niet meer te openen zijn op zowel je toestel als de PC, kun je ze niet meer redden helaas.
op 23-10-2018 04:44 PM
Daar was ik al bang voor. De 'oude' foto's had ik inderdaad eerst op mn pc gebackuped dus daarvan ben ik niets kwijt (kan ze alleen niet meer op mn tlf openen) maar het vervelendste zijn de nieuwe foto's. Ik maak bv 10 foto's achter elkaar waarvan er 7 een grijs beeld krijgen met ! teken en 3 gewoon als normaal te zien en openen zijn.
Enig idee wat dat kan zijn of hoe ik dat kan voorkomen?
op 24-10-2018 11:47 AM
op 24-10-2018 11:50 AM
Alleen als ik opsla op de SD-kaart. Maar niet altijd dus, de helft van de foto's gaat goed, de andere helft niet.
op 24-10-2018 12:57 PM
op 24-10-2018 01:12 PM
Ja heb ik geprobeerd, heel vreemd.. Toch dank voor het meedenken.
Wellicht kun jij me helpen met mn initiele vraag waardoor dit allemaal is begonnen, hoe verwijder ik oude backups van mijn tlf geheugen? Niemand bij Samsung helpdesk of in de winkel kan hier antwoord op geven.