Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Grijze balken op scherm 'Samsung Galaxy S7 Edge'

(Onderwerp aangemaakt op: 24-10-2017 06:53 PM)
5740 Weergaven
MRE
Apprentice
Opties

Beste Community-leden,

Op 15-10-2017 heb ik een systeemupdate uitgevoerd op mijn in 2016 bij T-Mobile gekochte 'Samsung Galaxy S7 Edge'. Na het uitvoeren van de update waren er plotseling horizontale (grijze) balken op het scherm te zien. De weliswaar doorzichtige, maar uiteraard zeer storende balken zijn alleen weg te krijgen als ik de belichting van het toestel op 'maximaal' zet. Zodra ik de belichting iets terugschroef, worden de balken weer zichtbaar. De balken worden bovendien steeds groter, naarmate men de belichting verder terugschroeft.

Weinig belichtingWeinig belichtingMeer belichtingMeer belichtingMaximale belichtingMaximale belichting

Op de bijgevoegde foto's zijn de balken bij diverse belichtings-instellingen te zien. Ook is te zien dat de balken bij een maximale belichting verdwijnen.

Gezien het feit dat de balken pas sinds de systeemupdate van 15-10-2017 te zien zijn, vermoed ik dat het een softwarematige fout betreft. Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

M.v.g.

Maikel

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @MRE,

welkom op de Community!

Vreemd dat dit na een update is opgetreden. Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten om te kijken of je het daar ook ziet? Zo ja, kun je nog een back-up/reset proberen. 

Als resetten ook niets uithaalt, is de laatste optie om langs een servicepunt van ons te gaan, of het toestel via de ophaalservice ter reparatie aan te bieden.

Laat je weten of het is gelukt?  

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
11 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @MRE,

welkom op de Community!

Vreemd dat dit na een update is opgetreden. Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten om te kijken of je het daar ook ziet? Zo ja, kun je nog een back-up/reset proberen. 

Als resetten ook niets uithaalt, is de laatste optie om langs een servicepunt van ons te gaan, of het toestel via de ophaalservice ter reparatie aan te bieden.

Laat je weten of het is gelukt?  

rsz-846676
0 Likes
MRE
Apprentice
Opties

Beste @BruceH,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel zojuist in de 'veilige modus' opgestart. Helaas heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid. Sterker nog: in de veilige modus kreeg ik de grijze balken helemaal niet weg, ook niet bij een maximale belichting van het scherm.

Ik heb daarna mijn toestel weer in de 'normale modus' opgestart. Na een halve minuut heb ik de belichting in deze modus bij wijze van proef weer op maximaal gezet en de grijze balken waren weer verdwenen. Het toestel werkt nu weer zoals in het bericht hierboven beschreven: bij maximale belichting zijn er geen strepen te zien, bij het terugschroeven van de belichting komen de balken weer in beeld, bij het verder terugschroeven worden de balken groter.

Binnenkort zal ik eens proberen een back-up of reset uit te voeren. Uiteraard laat ik weten hoe dat afloopt.

M.v.g.

Maikel

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Maikel, wat jammer dat ook de veilige modus geen resultaat heeft geleverd 😞 Inderdaad zijn we nu erg benieuwd of een reset dit probleem wel verhelpt. We horen dus nog graag van je hoe dat is afgelopen!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Talí
Helping Hand
Opties

Hi MRE,

Ik heb ook hetzelfde probleem er is online een (tijdelijke) oplossing te vinden!!! https://techgadgyblog.wordpress.com/2017/03/11/samsung-galaxy-s7-s7-edge-screen-problems-solved/

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om stap 2 een half uur lang te laten draaien dus misschien is het daarmee permanent opgelost! Ik lees in de reacties dat voor veel mensen dit als permanente oplossing werkt.

Ik gebruik op het moment als tijdelijke oplossing Stap 4: Het installeren van de app Twilight. Hiervoor zet je je helderheid op maximaal (zodat de strepen weg zijn) en met de Twilight app kan je helderheid weer omlaag gooien (dit keer zonder strepen).

Tot slot kan je natuurlijk je toestel aanmelden ter reparatie MITS je geen gebruikersschade hebt.

Ik hoor graag of Stap 2 voor jou werkt of niet!

Succes!

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
MRE
Apprentice
Opties

Beste Community-leden,

@Tali-K: Hartelijk bedankt voor de suggesties.

Ik heb vanochtend de app "Dead Pixel Detect and Fix" geïnstalleerd en een halve dag laten draaien. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Daarna heb ik een volledige back-up van mijn toestel gemaakt en het toestel gereset naar de fabrieksinstellingen. Helaas waren ook daarna de grijze balken nog zichtbaar. Er zit dus niets anders op dan het toestel terugbrengen naar een servicepunt. Het zou uiteraard erg vervelend zijn als ik mijn toestel enkele weken kwijt ben. Hoe lang duurt gemiddeld een reparatie bij Samsung?

M.v.g.

Maikel (MRE)

0 Likes
Talí
Helping Hand
Opties
Hi MRE,

Jammer, bij mij heeft het helaas ook geen effect gehad =[. (Ik lees online wel dat het soms meerdere malen moet laten draaien, maar daar heb ik geen zin in).

Ik zou adviseren je toestel aan te melden via Samsung ophaal Service http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Duurt gemiddeld 3 dagen via Samsung. Via je winkelier is het 3 weken.

---------
Mvg,
T.K.
Talí
Helping Hand
Opties
Update:

De beeldtest app heeft bij mij niet geholpen, reset, cache legen etc. ook niet. De Twilight app werkte wel als tijdelijke oplossing (maar wel irritant).

Maar de grijzen balken zijn nu wel "spontaan" weg. Dit komt overeen met andere ervaringen online. Gelukkig duurde het bij mij maar een maand maar ik heb helaas niet kunnen achterhalen waar het precies aan lag.

---------
Mvg,
T.K.
0 Likes
snoepidog
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem.

Drie weken terug is mijn Samsung Galaxy S7 Edge opeens rare defecten beginnen te vertonen. Ik heb mijn Samsung nooit laten vallen en er zit een stevige hoes van Tech21 omheen.

Er lopen 4 grijzen horizontale balken over mijn scherm, die veranderen in breedte naarmate de helderheid wordt aangepast. 

Op 10 juli loopt mijn abonnement af en is het toestel 2 jaar. Valt dit onder de garantie van 24 maanden?

Toestel werkt verder optimaal, maar vind het erg storend.

Heb Samsung al tweemaal een bericht gestuurd, maar krijg geen antwoord.

Weet niet of ik nu op de goede plek ben, maar zou graag geholpen willen worden.

Met vriendelijke groet,

Snoepidog

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @snoepidog,

ik zie dat mijn collega je heeft beantwoord via een privébericht. Voor leden die tegen hetzelfde aanlopen, je kunt hem het beste ter reparatie aanmelden via onze ophaalservice

rsz-846676
0 Likes