Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geheugen Galaxy telefoon uitbreiden met SD kaart

(Onderwerp aangemaakt op: 02-02-2022 09:22 AM)
2815 Weergaven
rudi1962
Voyager
Opties

Goeiemorgen, 

 

 

Ik had de volgende vraag na het bekijken van de specificaties van de S22+, zie ik dat goed dat je er geen SD-kaart meer kan insteken voor extra geheugen?

 

Mvg

0 Likes

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moiitje
Samsung Members Star ★★
Opties

De S21 had ook al geen SD-kaart slot meer dus het is heel waarschijnlijk dat de S22 dit ook niet zal hebben. 

Tijdens unpacked op 9 februari zullen we het zeker weten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
De S21 van afgelopen jaar had deze verandering al. Ik zie juist veel voordelen hierin, geen trage sd kaart meer en dus minder stroomverbruik en meer ruimte binnenin de telefoon voor belangrijkere zaken. Ik heb veel liever UFS 3.1 geheugen dan een traag sd kaartje. Ja als je 256 GB of 512 wilt kost het wat extra geld maar dat is optioneel.

Je zegt meer euro voor minder mogelijkheden, dit is allesbehalve waar.
De prijzen zijn wat ze zijn maar je krijgt dan wel een absoluut top toestel met heel veel features.

En niks moet he, ik gaf alleen een tip.

Je besturingssysteem is hooguit 20-25 GB niet 50 👍🏼 Dus je hebt dan van de standaard 128GB nog genoeg over waarschijnlijk.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Oplossing
Moiitje
Samsung Members Star ★★
Opties

De S21 had ook al geen SD-kaart slot meer dus het is heel waarschijnlijk dat de S22 dit ook niet zal hebben. 

Tijdens unpacked op 9 februari zullen we het zeker weten.

Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Bij de S21 was dit al verwijderd dus bij de S22 zal dit ook zeker niet terugkomen.
Voor sommige mensen is dit vervelend. Ik vind het een stap in de goede richting. Als iemand extra opslag wilt, voor het geld van en goede 512GB Sd kaart kun je bijv een goede 512 T5 SSD van Samsung kopen. Zoiets + het 256 GB model zou iemand genoeg opslag geven.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
rudi1962
Voyager
Opties

Ten eerste,ben ik niet mee akkoord, meer € voor minder mogelijkheden.
Ten tweede, zie ik niet in waarom ik een SSD moet kopen om mijn opslag te vergroten van mijn GSM?

En vergeet niet dat je makkelijk 40/50GB verliest aan de onnodige apps van samsung zelf en je android versie.

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
De S21 van afgelopen jaar had deze verandering al. Ik zie juist veel voordelen hierin, geen trage sd kaart meer en dus minder stroomverbruik en meer ruimte binnenin de telefoon voor belangrijkere zaken. Ik heb veel liever UFS 3.1 geheugen dan een traag sd kaartje. Ja als je 256 GB of 512 wilt kost het wat extra geld maar dat is optioneel.

Je zegt meer euro voor minder mogelijkheden, dit is allesbehalve waar.
De prijzen zijn wat ze zijn maar je krijgt dan wel een absoluut top toestel met heel veel features.

En niks moet he, ik gaf alleen een tip.

Je besturingssysteem is hooguit 20-25 GB niet 50 👍🏼 Dus je hebt dan van de standaard 128GB nog genoeg over waarschijnlijk.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
OnnoJ
Black Belt 
Opties
Het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur en daar valt niets aan af te dingen. Wil je per se een SD-card, dan is de S22 niet de telefoon voor jou.

Ik vind een SD-card geen noodzaak. Met cloud-opslag, backups en discipline in opschonen van onnodige apps en databestanden, kom je echt heel ver met 128GB geheugen.

Ben je grootverbruiker van opslag door je apps/games en datafiles, dan neem je een versie met meer geheugen.

Backup kan ook gemaakt worden met een OTG-adapter en een USB-stick. Kost echt niet veel, vaak nog minder dan een SD-Card.

Qua beveiliging en betrouwbaarheid is het veelal ook beter zonder een SD-card: Verlies je de telefoon en is de sd-card niet encrypted (meeste mensen doen dat niet omdat de extra opslag dan nóg langzamer wordt) dan ligt je data op de SD-card letterlijk voor iedereen op straat, zonder dat de beveiliging van telefoon hoeft te worden gekraakt.
SD-cards hebben ook de neiging om veel sneller en vaker kapot te gaan dan intern geheugen. Gaat die SD-Card kapot dan ben je dus echt alle data op de kaart kwijt.

Ieder zijn mening en voorkeur, ieders goed recht...

Overigens, vergelijkbare negatieve geluiden waren er bij het verdwijnen van de 3,5mm koptelefoonaansluiting. Nu hoor je er niets meer over want meeste gebruikers hebben wel een BT-headset of Buds...
0 Likes
Pieter-S
Pathfinder
Opties
En die extra slot is ook vaak bruikbaar voor een 2e SIM, dat is wel heel erg handig. Ik heb de versie met 1TB, dat is toch wel heel erg fijn zoveel opslag 😁
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

@Pieter-S 

In de toekomst zal er helemaal geen simtray meer zijn 👍🏼dan is het esim only en blijft er meer ruimte over in het toestel voor belangrijkere dingen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Pieter-S
Pathfinder
Opties
Als hij maar als Dual Sim te gebruiken is