Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy s8+ geen nl alert.

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2020 02:25 PM)
1349 Weergaven
andre5
Explorer
Opties

Ik ben in het bezit van 2x Galaxy s8+  , op de een werkt NL Alert wel en de ander niet.

Beiden hebben dezelfde software updates t/m 22-3-2020.

Werkende s8+ heeft netwerk KPN. ( Youfone )

Niet werkende s8+ heeft netwerk Vodafone. ( Hollands Nieuwe )

Op de KPN  netwerk tel die werkt zie ik via icoon berichten > Instellingen > instellingen noodwaarschuwing. en kan daar onderliggende schermen bekijken en aanpassen zoals >> noodwaarschuwingen >> presidentiele waarsch - externe - ernstige amber - testberichten voor noodwaarsch. 

Op de Vodafone netwerk tel zie ik via icoon berichten > instellingen > noodwaarschuwing.roaming.

Hier stopt het bij en kan geen onderliggende schermen zien, alleen aan of uit zetten.

Komt dit door verschil van KPN< > Vodafone software op de telefoon of is er iets anders aan de hand.

Enigste verschil is de software KPN en Vodafoon met hun APN .

De s8+ zou standaard Nl Alert moeten ondersteunen zo ver ik weet.

Wie kan mij vertellen waar het verschil in Noodwaarschuwing en Noodwaarschuwing.roaming zit en/of hoe op te lossen ?

Bvd, Andre.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi André,

Dat er Roaming staat, zou impliceren dat het toestel niet op het netwerk zit waar deze normaal gesproken op zou zitten, en aangezien dit op softwareniveau gebeurt vermoed ik dat die S8 geïmporteerd is uit het buitensland (door je verkoper, natuurlijk). 

Je zou daarom kunnen proberen om NL-Alert handmatig in te stellen. Ga hiervoor naar Berichtinstellingen >> Meer instellingen >> Uitzendkanalen >> Mijn Kanalen en voeg kanaal 919 toe met als naam NL-Alert. Zo abonneer je je handmatig op NL-Alert.

Daarnaast is het handig om te weten dat de overheid ook een NL-Alert app aan het ontwikkelen is. Deze is nog in bèta, maar als je interesse hebt, dan kun je de app hier downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beeproger.nlalert.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Belsimpel verkoopt vrijwel altijd geïmporteerde toestellen. We kunnen proberen om de software aanpassen, maar dan zou je langs een servicepunt moeten gaan of gebruik moeten maken van de Ophaalservice. Het kan wel zijn dat zodra we jouw toestel naar originele staat proberen te herstellen, dat de buitenlandse software weer mee komt.

Onze servicepunten zijn momenteel gesloten, dus de Ophaalservice is je beste optie.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi André,

Dat er Roaming staat, zou impliceren dat het toestel niet op het netwerk zit waar deze normaal gesproken op zou zitten, en aangezien dit op softwareniveau gebeurt vermoed ik dat die S8 geïmporteerd is uit het buitensland (door je verkoper, natuurlijk). 

Je zou daarom kunnen proberen om NL-Alert handmatig in te stellen. Ga hiervoor naar Berichtinstellingen >> Meer instellingen >> Uitzendkanalen >> Mijn Kanalen en voeg kanaal 919 toe met als naam NL-Alert. Zo abonneer je je handmatig op NL-Alert.

Daarnaast is het handig om te weten dat de overheid ook een NL-Alert app aan het ontwikkelen is. Deze is nog in bèta, maar als je interesse hebt, dan kun je de app hier downloaden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beeproger.nlalert.

kevin-sig
andre5
Explorer
Opties

Kanaal 919 nu aangezet.

Het enigste verschil wat ik nu op de oorspronkelije verpakking zie is dat op de doos van het Vodafone toestel staat Europese sim only en op de andere doos is dit niet vermeld. ( en de provider sw is dus verschillend )

Dit zou dus jou vermoeden kunnen staven voor levering voor een ander/ of import van een ander land.

De verkoper was in van beide toestellen Bel Simpel.

Is er een mogelijkheid om het software aan te passen zodat beide toestellen gelijk zijn ? of is dit hardwarematig in de chips ingebakken? 

Trouwens de Samsung sw op beide toestellen is identiek.

Bijv backup van een ander toestel erop zetten ? 

Mag je ad APN info ingesteld via > instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten

ongestraft wijzigen zonder  providersoftware aan te passen ?

Het Vodafone netwerk is ( APN info is met wachtwoord ingesteld ) bij KPN niet.

Bvd Andre.

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Belsimpel verkoopt vrijwel altijd geïmporteerde toestellen. We kunnen proberen om de software aanpassen, maar dan zou je langs een servicepunt moeten gaan of gebruik moeten maken van de Ophaalservice. Het kan wel zijn dat zodra we jouw toestel naar originele staat proberen te herstellen, dat de buitenlandse software weer mee komt.

Onze servicepunten zijn momenteel gesloten, dus de Ophaalservice is je beste optie.

rsz-846676
0 Likes
andre5
Explorer
Opties

BruceH bedankt voor je info.

Ik zal kijken wat ik in de toekomst doe als de serv punten weer open zijn.

Het toestel werk verder OK.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Gelukkig maar! Als ik nog wat voor je kan doen, dan weet je de Community te vinden.

rsz-846676
0 Likes