op 21-05-2017 12:15 PM
Hallo allemaal.
Op mijn toestel geven de Basis en Amoled modes een roze gloed over het gehele scherm, alsmede dat witte scherm achtergronden overwegend roze kleuren. Nu is dit niet diep roze en ben ik van andere samsungs ook wel gewend dat wit iets donkerder of geel groener kleurt. Maar nooit zo verschillend met de adaptieve modus als met dit toestel.
Aangezien mijn toestel al bij dynafix is geweest voor calibratie begrijp ik dat dit zo niet te fixen is.
Hebben meer mensen hier last van?
Zitten zij ook alleen op adaptieve modus?
Weet iemand of hier iets vanuit samsung nog aan gedaan word in nabije toekomst?
Aangezien niet iedereen dit heeft ga ik er vanuit dat de verschillen in amoled schermen voor dit toestel groot zijn en vraag ik me ook af of ik nu met een inferieur scherm opgescheept zit.
Want zowel bij de T-Mobile shop als samsung NL vind ik weinig soelaas en al helemaal geen antwoord hierop.
Mvg Ronald.
op 23-05-2017 11:03 AM
Hi @Bisquit,
mijn collega heeft hem hier op Aanpasbaar display staan en nergens last van.
Kan je bij de Telefoon app intoetsen *#15987# en kijken wat de colour balance aangeeft, -1, -2, -3, etc.
Kan je ter verduidelijking een foto sturen waar de rode gloed goed op te zien is?
op 27-05-2017 01:25 PM
Hoi BruceH,
En hoe heeft jouw collega het bij Amoled cinema en Amoled Foto? En Basis?
Op aanpasbaar display heb ik ook geen last behalve ongelijk gekleurde scherm randen. Ook is mijn toestel al opnieuw gecalibreerd door dynafix, de reparatie service van samsung NL.
Dit hebben ze echter alleen bij aanpasbaar display gedaan.
Ter verduidelijking : Aanpasbaar display doet precies wat het zegt, past zich aan naar de licht omstandigheden. Kleuren zijn er erg fel, fotos van mensen tonen goed gebruinde gezichten ook al is de echte foto niet zo.
Daar heb je dus Amoled modes om de echte kleuren te zien, of daar dichterbij te komen.
Het zijn de Amoled+Basis modes die een magenta (roze?) gloed op de witte achtergrond geven. Dus een pagina als deze lezen op de mobiel is dan minder prettig.
Fotos laten het op mijn pc scherm niet duidelijk zien.
op 29-05-2017 03:18 PM