op 06-08-2017 09:51 PM
De Galaxy J5 van mijn dochter start niet meer op, ook niet na een recovery start.
Telefoon gaat wel aan, maar blijft hangen in het startscherm "Samsung".
Wie kan mij vertellen wat te doen, want het valt voor een dertienjarige niet mee zonder telefoon :smileysad:
op 07-08-2017 04:16 PM
Hoi Weele,
Wat vervelend dat de telefoon van je dochter niet meer opstart 😞 Dat moet inderdaad heel pijnlijk zijn voor je dochter.
Met een recovery start - bedoel je daarmee de Veilige Modus? Hiermee worden alle gedownloadde applicaties tijdelijk uitgeschakeld waardoor, als het probleem hieraan ligt, het toestel weer hoort op te starten. Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.
Als je dit hebt geprobeerd en hij start niet op in de Veilige Modus, vraag ik je om je dochter's toestel op te starten naar het herstelmenu. Omdat hij vast staat op het Samsung-logo, heb je er misschien wat vingervlugheid voor nodig.
Zorg er eerst voor dat je het toestel geforceerd opnieuw op laat starten door de aan/uit-knop tegelijkertijd met de volume-omlaagknop ingedrukt te houden. Zodra het scherm zwart wordt, laat je de aan/uit-knop ingedrukt, maar laat je de volume omlaag knop los en druk je snel de volume omhoogknop en thuisknop in. Voor de duidelijkheid, je hebt nu dus de aan/uit-knop, volume omhoog-knop en thuisknop ingedrukt. Laat vervolgens de aan/uit-knop los, maar houd de overige twee ingedrukt.
Als het goed is, start je nu op in het herstelmenu. We kunnen twee dingen proberen. Bij het eerste verwijderen we geen persoonlijke gegevens, dus dat heeft de voorkeur. Kies in dit menu (door te navigeren met de volumeknoppen) voor wipe cache partition. Start vervolgens het toestel opnieuw op door voor Reboot te kiezen.
Als dat niet werkt, moeten we helaas een fabrieksreset proberen. Start op in hetzelfde herstelmenu als eerst, maar kies nu voor Wipe data/factory reset.
Laat je weten of het zo wel lukt? Ik hoor het graag van je.
op 14-08-2017 01:22 PM
Hey @Weele, ik ben benieuwd hoe het gaat na de tips van KevinW, laat je het hier weten? Mocht het niet gewerkt hebben, horen we het ook graag!
op 24-12-2017 09:20 AM
Beste ,
Heb hetzelfde probleem , mijn GSm blijft steeds hangen op het logo van Samsung en blijft heel de tijd oplichten ,
Heb de volledige reboot gedaan zelfs de Wipe data /factory reset....
Krijg telkens update instelling ---no commend
Wat kan ik nog doen ?
op 24-12-2017 09:45 AM
op 24-12-2017 10:52 AM