op 21-06-2017 12:36 PM
Hoe kan ik op dit toestel bestanden ( foto's en video's ) omzetten naar een SD kaart.
Ik weet dat ik moet klikken op bestanden en dan kiezen voor afbeeldingen
normaal gezien zou ik dan rechts bovenaan 3 puntjes moeten krijgen waar ik dan kan kiezen voor kopiëren maar die mogelijkheid krijg ik niet.
Ik krijg bv in de map afbeeldingen bovenaan "zoeken" en "meer".
Bij meer kan ik enkel kiezen uit bewerken, delen, weergeven als, sorteren op
Waar kan ik het dan wel vinden ?
Alvast bedankt voor jullie reactie
op 21-06-2017 12:44 PM
21-06-2017 12:58 PM - bewerkt 21-06-2017 12:59 PM
op 26-06-2017 09:44 AM
Hoi Anja, heb je het inmiddels voor elkaar gekregen?
op 26-06-2017 12:15 PM
Bedankt voor de reacties alvast
het lukt me nu inderdaad om alles te selecteren
Denk echter dat het toch nog fout loopt.
Ik had nu alle video's geselecteerd en verplaatst naar SD KAART ( in map mijn bestanden ) en daar gezet.
ben dan terug gegaan naar mijn bestanden en vervolgens de video's daar verwijderd
die stonden daar dus blijkaar dubbel terwijl ik toch verplaatsen had gedaan
Nu ben ik ze blijkbaar kwijt op beide plaatsen ?
Kan ik die nog ergens terug ophalen in een vuilbakje of zo ? Is de gsm van mijn dochter dus die gaat daar niet blij mee zijn 😞
Moet ik ergens anders dan naartoe copieëren dan naar mijn bestanden / SD KAART ?
sorry maar begrijp dit SD kaart gebeuren niet goed
op 26-06-2017 12:29 PM
Als je ze verplaatst, staan ze maar op een plek. Als je ze daarna verwijdert, heb je ze op de enige plek waar ze stonden verwijderd.
Als je ze kopieert, staan ze op twee plaatsen. Bij verwijderen haal je ze vervolgens van een plaats af.
Het is dus belangrijk om te weten of je voor kopiëren of verplaatsen hebt gekozen. In het geval van kopiëren moeten ze nog ergens staan, in het geval van verplaatsen zijn ze definitief van de telefoon verwijderd. Misschien staan ze nog ergens in een Cloud, bijvoorbeeld OneDrive, Dropbox of Google Photos?
op 26-06-2017 12:52 PM
ze stonden nog op beide plaatsen dwz : mijn bestanden / sd kaart / DCIM / MAP VIDEO /
+ mijn bestanden / video's
Ik heb ze dan verwijderd uit mijn bestanden / video's maar nu zijn ze ook weg op mijn bestanden/sdkaart/dcim/video ?
Ik heb ze gelukkig wel kunnen terugvinden via Google Foto's.
Ze zijn dus niet volledig verdwenen
ik durf nu echter in de map mijn bestanden/afbeeldingen niets meer te verwijderen
ik kan proberen in de map mijn bestanden/sdkaart/dcim/camera alle afbeeldingen te verwijderen en dan opnieuw van de gewone map mijn bestanden/afbeeldingen alles te kopieren + te verwijderen uit basismap.
Ik vraag me enkel af of ik wel kopieer naar de goeie map voor de sd kaart ?
is het correct dat die staat onder mijnbestanden/sdkaart/DCIM/camera ?
op 26-06-2017 12:58 PM
op 26-06-2017 12:59 PM
Video's is een overzichtje alle video's op de telefoon en de SD kaart, maar is geen aparte map. In plaats daarvan linkt het bestand naar de 'echte locatie'. In dit geval stond het bestand dus op het pad sd kaart/DCIM/MAP VIDEO/ en heb je hem daar verwijderd. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Gelukkig heb je hem via Google Photos terug kunnen halen.