Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A70, hoe niet te verwijderen apps verwijderen

(Onderwerp aangemaakt op: 01-09-2021 01:31 PM)
668 Weergaven
lionman
Pathfinder
Opties
Bestaat er een mogelijkheid om een (dubieuze, ongewilde) app te verwijderen zonder alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Op internet is er wel wat te vinden, b.v. deze:

Echter: "apparaatbeheerders" is op mijn toestel niet aanwezig......
0 Likes
11 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

om welke  "dubieuze" app gaat het?

lionman
Pathfinder
Opties
Gelukkig nog niet aan de orde, maar ik lees wel eens wat. Phising SMS'jes schijnen b.v. na het klikken op een link een app te installeren die niet te verwijderen zou zijn.
Dat soort gevallen dus .......
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Meestal kun je de app gewoon verwijderen. Wat vaak gebeurt is dat een kwaadwillende app zelf een andere app installeert, en je dus niet weet dat je ook een tweede app moet verwijderen. Daarom is vaak het advies: doe een fabrieksherstel.

Of inderdaad, ze laten je de app een apparaatbeheerder maken.

Maar die apps installeren zich niet zomaar en zijn ze al helemaal niet zomaar apparaatbeheerder; hier moet je beveiliging voor uitzetten en meerdere waarschuwingen voor negeren. Bij het zien van een melding over wat een app allemaal kan is het dus altijd tijd om te kiezen voor "Verwijder".

Zo'n bericht ziet er zo uit.  Dit voorbeeld komt van een legitieme app :winking-face:

Screenshot_20210901-140549_Settings.png

kevin-sig
lionman
Pathfinder
Opties
Snap ik. Maar het verhaal in die link (zie startbericht) gaat over "apparaatbeheerders". In die kan ik met geen mogelijkheid terugvinden.
Het zou toch wel heel erg handig zijn als er toch een methode zou zijn om een halsstarrige app te kunnen verwijderen. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is behoorlijk ingrijpend.......
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Instellingen >> Biometrie en beveiliging >> Andere beveiligingsinstellingen >> Apps apparaatbeheer.

Daar kun je bestaande apps die deze mogelijkheid hebben apparaatbeheerder maken, en die toestemming ook weer intrekken.

kevin-sig
lionman
Pathfinder
Opties
Daar staan alleen "Vind mijn apparaat" (ingeschakeld) en "Outlook Apparaatbeleid" (uitgeschakeld).
En da's dus een heel ander verhaal dan wat websites als Anroidworld e.d. beloven om onwillige apps te kunnen verwijderen zonder een reset naar fabrieksinstellingen....
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Apps die apparaatbeheerder zijn, kun je niet verwijderen zolang ze apparaatbeheerder zijn. Maar je kunt natuurlijk altijd het apparaatbeheerderschap intrekken en de app dan alsnog verwijderen. Dat zou wat zijn, als je een antivirusapp installeert en daarna een fabrieksherstel moet uitvoeren als je over wilt stappen naar een andere aanbieder... Dat hoeft dus ook niet. 

Of dat bij een malafide app slim is, dat is een tweede. Zoals ik namelijk al zei: ze kunnen een tweede app geïnstalleerd hebben die je misschien niet gelijk opmerkt. Het verstandigste is dus een ingrijpende fabrieksherstel.

Maar het kan dus natuurlijk wel gewoon. 

kevin-sig
0 Likes
lionman
Pathfinder
Opties
Blijkbaar......
Ik vond nog een aardig artikel met tips. Maar of het allemaal doet wat wordt beloofd.....?
0 Likes