Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's op juiste datum

(Onderwerp aangemaakt op: 14-04-2017 09:08 AM)
14389 Weergaven
Frank5
First Poster
Opties

Aloha allen,

Ik heb na een S3 en een S6 te hebben gehad nu een S7. Wat mij vanaf het begin als dwars zit is dat wanneer ik foto's overzet op de SD kaart van mijn S7 de datum van kopieren word geberuikt en niet de datum waarop de foto is genomen. Hierdoor staan al mijn foto's niet meer op een chronologische volgorde. Dit gebeurt met name bij Whatsapp foto's.

Het blijft mij dan ook verbazen dat ik in iedere willekeurige browser zoals een Windows verkenner ik alle data prima kan terugvinden en dus mijn foto's kan sorteren maar dat mijn S7 helemaal geen mogelijkheid daarvoor biedt.

Ik bekijk mijn foto's via de app QuickPic.
Het probleem is eigenlijk ook al ontstaan toen ik in 2015 mijn S6 in gebruik nam en nu kom ik er weer mee te maken nadat mijn SD kaart in mijn S7 is gecrasht. Na veel moeite en geduld heb ik bijna alle foto's en filmpjes terug (mede vanuit een cloud) en weer op een nieuwe SD kaart staan. Maar de juiste datum erbij krijgen lukt mij dus niet.

Is hier een oplossing voor en zo welke?? Ik zou deze dan heel graag horen 🙂
Het gaat wel om enkele duizenden foto's en iets in batchverwerking zou dan wel erg prettig zijn 😉

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Frank

(Een licht dwangneurotisch verzamelaar van foto's 🙂  )

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Aloha kakahiaka Frank5, oftwel goedemorgen!

Wat ik je wil adviseren om eens te proberen is om in plaats van kopiëren, knippen te gebruiken. Zorg er wel voor dat de 'orginele' foto's ergens veilig staan opgeslagen, waarna je de foto's kan knippen. Als je de bestanden kopieert wordt de datum van "gemaakt op" aangepast naar de datum en tijdstip dat je het bestand kopieert.

Ik hoop dat het wat uithaalt, zo niet let me know!

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Aloha kakahiaka Frank5, oftwel goedemorgen!

Wat ik je wil adviseren om eens te proberen is om in plaats van kopiëren, knippen te gebruiken. Zorg er wel voor dat de 'orginele' foto's ergens veilig staan opgeslagen, waarna je de foto's kan knippen. Als je de bestanden kopieert wordt de datum van "gemaakt op" aangepast naar de datum en tijdstip dat je het bestand kopieert.

Ik hoop dat het wat uithaalt, zo niet let me know!

rsz-846676
0 Likes
Frank5
First Poster
Opties

Aloha BruceH,

Bedankt voor jouw tip. Ik ben de afgelopen week eneorm druk geweest met het draaien van backups naar een nieuw NAS en ben nu pas toegekomen om jouw tip bij de telefoon van mijn vrouw toe te passen. En zoals het nu lijkt werkt het en staan alle foto's op de juiste volgorde met de juiste datum. Ik ben daar enorm blij mee dus Mahalo.

Nu nog mijn telefoon nog even aanpakken en dan ben ik weer helemaal bij.

Groet,

Frank
0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Wat fijn om te lezen, Frank. Hopelijk lukt het ook met jouw telefoon!

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Frank5
First Poster
Opties

Aloha Jaimy,

Zoals het nu lijkt staan alle foto's redelijk op juiste datum. Door een aantal keren te hebben gekopieerd in het verleden zijn er een aantal foto's die niet met een juiste datum op de SD kaart zijn gekomen. Ook foto's gedeeld via bijvoorbeeld Wahtsapp hebben dit "probleem"

Maar gelukkig staat het meeste nu wel goed 🙂

Groet,

Frank

0 Likes