op 18-01-2020 11:21 AM
Goedemorgen,
Een half jaar geleden heb ik een Samsung galaxy A40 gekocht, maar sinds enkele weken stelt de camera niet meer scherp. Het betreft hier de standaard camera op de achterzijde. De selfiecamera en de groothoek camera werken wel goed.
Ik heb gegoogled naar dit probleem en een aantal zaken geprobeerd:
- Telefoon schudden
- Tegen telefoon tikken
- Instellinge van camera resetten
- Scene-optimalisatie uitschakelen
- Opstarten in veilige modus
Dit heeft allemaal niet geholpen, de camera stelt nog steeds niet scherp.
Wat kan ik nog meer proberen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet Dionne
op 05-08-2020 10:07 AM
Hi @LS77,
Ik denk niet dat de update daarvoor zorgt. Heb je het al een in de Veilige Modus geprobeerd of een reset uitgevoerd?
op 12-04-2021 12:08 PM
ik heb het ook gehad met mijn a40; en ineens was het opgelost, maar sinds een paar weken stelt hij weer niet scherp. Dus ik denk zelf dat het een software probleem is. Je ziet op het beeld dat hij probeert scherp te stellen, maar dat lukt niet ; behalve als ik de camera voor veraf gebruik; dan stelt hij wel scherp; maar de meeste apps maken gebruik van de standaard camera..
op 12-04-2021 02:11 PM
Hi @Members_9uxeGWs,
Hoe gaat het als je de camera test met de interactieve controle via de Samsung Members app?
Test het ook eens in de Veilige Modus: https://bit.ly/1qwo9j7
Hoe gaat het dan? 👍
op 16-08-2021 01:14 PM
Hallo, ik heb dit probleem van een wazige camera ook met mijn Samsung Galaxy a40. Ook bij video. Selfie-modus en verkleinen (0,5) werken goed, de rest niet. Van alles geprobeerd, veilige modus, software reset, cache wissen, uitschakelen, update doorvoeren, niets werkt. Werkte van ene op andere moment niet meer. Geen gekke dingen gebeurd zoals laten vallen of waterschade. Wat kan dit nog veroorzaken?
op 17-08-2021 04:44 PM
Goedemiddag @Renate75,
Welkom op de Community!
Goed dat je al vele dingen geprobeerd hebt! Heb je ook de diagnose gedaan via de Samsung Members app? Zo niet, open de Samsung Members app > Klik op "ondersteuning" > Klik op "diagnose" > Klik op "camera" > Hoe is de kwaliteit dan?
Naast de stappen die je reeds gedaan hebt kan je het toestel ook nog geheel terugzetten naar de fabrieksinstellingen: https://bit.ly/30Nxs1U
Laat me weten wat het resultaat is 👍
op 17-08-2021 04:51 PM
op 19-08-2021 10:47 AM
Is het toestel inmiddels ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zo niet raad ik aan om dit te doen: https://bit.ly/30Nxs1U
op 19-08-2021 10:40 PM
Hallo Tessa,
Dank voor je reactie. Dat heb ik nog niet aangedurfd. Wel backup gemaakt, maar wat gebeurt er met mijn apps als ik de fabrieksinstellingen terugzet en daarna weer herstel met de backup? Ik hoorde van iemand die op deze manier toegang tot google authenticator was kwijtgeraakt. Dat zou zo mogelijk nog vervelender zijn, laat staan dat dit ook met andere apps gebeurt ...
op 23-08-2021 11:09 AM
In dit geval zou ik zelfs aanraden om de back-up niet gelijk terug te zetten, maar het eerst uit te testen en daarna handmatig te doen. Sommige applicaties, zoals een authenticator zullen opnieuw ingesteld moeten worden, wel zo veilig natuurlijk.
Mocht je hulp wensen bij het back-uppen en resetten omdat je het niet aandurft, kunnen wij dat ook op afstand voor je doen. Lees alles over onze Hulp op Afstand hier.
op 27-02-2022 07:52 PM