op 02-08-2019 08:49 PM
Hallo,
Ik heb een Galaxy S7 die ik 1,5 jaar geleden in een vodafone winkel heb gehaald met een abonement.
Uiteraard is het toestel voorzien van de laatste firmware
Met grote regelmaat heb ik een zeer slechte verbinding in huis 4G geeft dan enkel E aan !!
Vandaar dat ik de optie bellen via wifi aan wil zetten.
Echter is deze optie op mijn telefoon met geen mogelijkheid te vinden?
Dus contact gehad met vodafone, die verwijzen je door naar een link op hun site, dat is nog met een oudere android versie zelfs beschreven.
Ze konden me daar niet helpen, je moet contact met Samsung opnemen werd me verteld.....
Wellicht is het geen Benelux uitvoering zei ze, eeeeuh de telefoon komt uit jullie eigen winkel!!
Kortom Help....:)
op 06-08-2019 09:56 AM
op 06-08-2019 11:12 AM
Jazeker het toestel ondersteund het 100%
En vodafone ook
Ze hebben zelfs een handleiding met stap voor stap plaatjes zeg maar op de site echter ik heb dus die gehele optie niet?????
Vadafone gebruikt het wifi bellen en 4g bellen ter versterking van hun netwerk als het bereik binnen minder is dus.
Echt vreemd dat het op mijn S7 dus gewoon niet aanwezig is.
In een gesprek met Vodafone, " je moet echt contact met Samsung opnemen "
op 06-08-2019 11:37 AM
Nou volgens mij ben ik erachter
De CSC die er nu inzit G930FAUT5ESF6 dat is dus Zwitsers?????
En daar kennen ze die optie dus niet, erg fijn hoor voor mij als klant, ik kan niet meer doen als de Telefoon in de winkel van Vodafone hier halen
op 06-08-2019 12:21 PM
op 06-08-2019 12:35 PM
Wat ik al zei de telefoon komt uit de Vodafone winkel hier in Nederland
Ben al bij de winkel geweest en die weten niet eens waar het aan kan liggen waarom ik de optie bellen via wifi niet heb
Ook na aandringen " Nee je moet echt contact met Samsung opnemen ! "
Ik ben op internet aan het zoeken geweest en zo kwam ik erachter dat de SCS dus verwijst naar Zwitserland.
Dus Vodafone gebeld, alles weer uitgelegd, Tsja daar kunnen wij niets aan doen U moet echt contact opnemen met Samsung hierover.........pfffff
06-08-2019 01:30 PM - bewerkt 06-08-2019 03:42 PM
Slechte zaak.. Maar goed ik ga je proberen te helpen. Kan je een screenshot plaatsen van je software info en dan met name Software Serviceprovider moet erop staan. En ook waar je erachter kwam dat je CSC van zwitserland is.
Maar wat ik niet snap, Vodafone leverd namelijk altijd PHN (NL) toestellen al jaren! Dus als jij deze daar 100% zeker hebt gehaald moet je gewoon echt terug gaan en eisen dat ze jou een NL toestel geven. Dat jij pas na weet ik veel hoe lang erachter bent gekomen is niet jou probleem natuurlijk. Je betaald namelijk voor een NL toestel. Heb je hem niet via Belsimpel ofzo gehaald i.c.m. Vodafone abbo?
06-08-2019 05:01 PM - bewerkt 06-08-2019 05:03 PM
Nou hoe heb ik de SCS achterhaald
*#1234# en daar kan je het natuurlijk zo achterhalen
Na het googelen op dat nummer kwam ik bij Samsmobile terecht en daar stond dus dat die versie voor zwitzerland is??
Ik zie dat ik daar ook een NL firmware kan downloaden en flashen maarja als er iets hapert werkt de telefoon niet meer
In het verleden heb ik ook zoiets meegemaakt met mijn toenmalige S5 die had ik met abonnement van Ritel ( jaren geleden dus )
Je kon doen meedoen aan een geld terug actie, echter werd mijn emei nummer etc niet op de samsung site herkend wat bleek het was geen NL versie, ik terug naar Ritel nou mooi niet dat het opgelost werd hoor, de telefoon werkte immers en wel of geen NL uitvoering dat deet niets aan de werking af.