Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij S8 snel leeg na Oreo update

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2018 03:20 PM)
3007 Weergaven
Frederique
Apprentice
Opties

Beste, 

Sinds ik de update naar Oreo heb geïnstalleerd, is mijn batterij veel sneller leeg dan eerst. Voor de update kwam ik er makkelijk de dag mee door, maar nu moet ik 2 keer per dag opladen terwijl ik er hetzelde mee doe als voordien. 

Het is mij opgevallen dat tijdens de nacht mijn batterij 15% verliest (in vliegtuigstand) terwijl dit voor de update altijd maar 2à3% was. 

Voor de update haalde ik makkelijk 4,5 tot 5 uur met scherm aan (zelfs meer als ik alleen wifi gebruik i.p.v. 4G). Nu, na de update, haal ik amper 3,5 uur terwijl mijn gebruik hetzelfde is gebleven.

Dit is zeer vervelend zeker omdat de batterij voor de update heel goed was, maar nu vind ik hem eerder slecht.

Wat kan ik hieraan doen?

mvg, Frederique

25 Antwoorden
Flor0182
Apprentice
Opties
Ik heb het zelfde probleem. Voor oreo kwam ik met gemak de dag door. Na oreo moet ik mijn telefoon 2 keer opladen.
0 Likes
EvelienDrachten
First Poster
Opties

Ik heb precies hetzelfde. Voorheen deed ik zo'n anderhalve dag met mijn batterij. Nu heeft in in 20 minuten al 7% verbruikt met alleen maar Whatsapp, outlook  en messenger.

Hoop dat hier een oplossing voor komt, want dit werkt niet prettig als je veel onderweg bent.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi allemaal,

 

kunnen jullie tegen het einde van de dag als je toestel bijna leeg is een screenshot sturen van het batterijverbruik?

 

Dit staat onder Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Batterijverbruik

rsz-846676
0 Likes
EvelienDrachten
First Poster
Opties

Op advies van de webcare heb ik mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat heeft wel geholpen, maar hij is nog steeds sneller leeg dan voor de update.

ik denk dat de accu nu, met alleen gebruik van Whatsapp, Signal, messenger, Facebook en mail een dag mee gaat. Als ik foto's/videao's maak ga ik dat niet redden. Dat was voor de update wel het geval.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kijk het even aan en stuur nog even de screenshot door, dan krijgen we een beeld van de situatie!

 

Als je hebt gereset en de back-up hebt teruggezet en het komt nog voor, kan het zijn dat als er een fout in zat, hij deze weer heeft overgenomen. 

rsz-846676
0 Likes
Flor0182
Apprentice
Opties
Ja ik zal morgen een screenshot sturen van mijn batterijverbruik. Wat mij wel opviel is dat mijn telefoon ook aangaf google playservice intensief batterijverbruik. Die stond ook bij batterijverbruik boven aan. Aparte is dat ik niet eens een app of iets ge-opend heb van google play service.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik zie de screenshots graag tegemoet!

rsz-846676
0 Likes
Flor0182
Apprentice
Opties
Niet nodig meer😁, het probleem is opgelost mijn batterij werkt weer als eerst.🤙
0 Likes
EvelienDrachten
First Poster
Opties

Ik ben reuze benieuwd hoe dat je is gelukt. Bij mij is er verbetering na het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Nog niet zo optimaal als het was.

0 Likes