op 18-05-2019 10:56 AM
hallo,
ik heb net een nieuwe samsung galaxy a 50 en wil graag apps kiezen die alleen op wifi werken. Bij mijn oude telefoon kon ik per app kiezen of ze gebruik kunnen maken van data. Vooral bij apps zoals youtube wil ik alleen gebruik maken van wifi. Ik weet dat ik data gewoon uit kan zetten maar daar denk ik niet altijd aan. Ik zie wel dat je apps alleen gebruik kan laten maken van data (ik zou niet weten waarom je dit wil) maar ik kan niks vinden van apps alleen gebruik laten maken van wifi
Rick
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-05-2019 03:57 PM
Sorry Rick, dan had ik je vraag niet goed begrepen! Standaard kan dit niet, maar je kunt hier een app als Samsung Max voor gebruiken: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.max.global. Deze app moet dan wel op de achtergrond actief zijn en kan je internetsnelheid verlagen. Als je Samsung Max hebt ingesteld, krijg je zoiets te zien wanneer je per ongeluk een geblokkeerde app opent met je mobiele data:
op 18-05-2019 11:34 AM
Hoi Rick,
Je kunt via Instellingen >> Verbindingen >> Gegevensgebruik >> Gegevensbesparing aanzetten. Dit voorkomt dat wanneer je van je mobiele data gebruik maakt, apps op de achtergrond verbinding maken met het internet. Wil je dat bepaalde apps wel verbinding kunnen maken op de achtergrond? Dan kun je hier ook uitzonderingen toevoegen. Uiteraard kan de app wanneer je deze opent wel verbinding met het internet maken.
Voor de beeldvorming: een casus om apps altijd van data gebruik te laten maken is wanneer je gevoelige data verstuurd over een bepaalde app. Bijvoorbeeld internetbankieren of gevoelige (bedrijfs-)gegevens. Bij een persoonlijk Wi-Fi netwerk is de kans minder groot, maar zeker bij openbare Wi-Fi netwerken kunnen mensen met je meekijken. Als je veel van dit soort netwerken gebruik maakt kun je er voor kiezen om deze apps altijd gebruik te laten maken van mobiele gegevens zodat de verbinding altijd persoonlijk en veilig is.
op 20-05-2019 03:43 PM
bedankt voor je reactie maar dit beantwoordt mijn vraag niet helemaal. Ik wil dat apps zoals youtube nooit gebruik kunnen maken van data. Als ik thuis kom en mijn telefoon niet automatisch met wifi verbind (dat doet het niet altijd maar dat is een ander probleem) en ik youtube ga kijken gaat mijn data veel te snel op. Mijn vraag is dus of ik in kan stellen dat apps nooit gebruik kunnen maken van data.
op 20-05-2019 03:57 PM
Sorry Rick, dan had ik je vraag niet goed begrepen! Standaard kan dit niet, maar je kunt hier een app als Samsung Max voor gebruiken: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.max.global. Deze app moet dan wel op de achtergrond actief zijn en kan je internetsnelheid verlagen. Als je Samsung Max hebt ingesteld, krijg je zoiets te zien wanneer je per ongeluk een geblokkeerde app opent met je mobiele data:
op 28-07-2020 07:26 PM
op 30-07-2020 01:34 PM
Hi! Staat er een bepaalde standaard-app op jouw A40 waar je dit ook mee ervaart? Het zou kunnen dat er een app afkomstig van een derde partij verantwoordelijk is voor deze issue. In dat geval kun je testen of de app die het niet doet, het wel doet in de 'Veilige Modus'. https://bit.ly/2JQrwvP Houd je me op de hoogte?