Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Whatsapp (Dual Messenger) backup

(Onderwerp aangemaakt op: 31-12-2021 01:42 PM)
1307 Weergaven
Taco1
Journeyman
Opties
Sinds de update eind november kan ik op mijn s21 geen media meer versturen en ontvangen via mijn tweede Whatsapp (kon altijd wel). Ik weet dat meerderen dit probleem hebben en wacht net als hen op een oplossing. Het lukt me helaas ook niet om van die whatsapp een backup te maken, en dat zou ik wel graag willen doen. Is er iemand die een workaround heeft voor dit probleem zodat ik in elk geval wel een backup kan maken?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Taco1
Journeyman
Opties
Hulp op afstand gedaan. Een oplossing zonder mijn gesprekken kwijt te raken konden we niet vinden. Omdat het me al lang genoeg duurde heb ik de afweging gemaakt alsnog Whatsapp opnieuw te installeren en niet te wachten op een update/oplossing. Anderhalve maand aan gesprekken etc kwijt, maar het werkt wel. Blijft vervelend dat er geen andere oplossing is gevonden...

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Willem012
Navigator
Opties
Voor de back-up:
Open WhatsApp. Tik op de drie stippen rechtsboven. Tik op 'Instellingen'. Tik op 'Chats' en vervolgens op 'Chat back-up' en dan op 'Back-up maken'. Als het goed is wordt nu dagelijks een back-up gemaakt op uw Google Drive account en op uw apparaat.
0 Likes
Taco1
Journeyman
Opties
Dat deed ik inderdaad altijd al (als het niet vanzelf ging) maar nu maakt hij geen connectie met d
Drive. Als ik dit doe krijg ik 'kan geen back-up maken van berichten'. Ik krijg ook met geen mogelijkheid de optie om de locatie aan te passen (ipv google drive bijv. Onedrive). Weet je hoe ik kan zorgen dat die foutmelding niet meer komt?Screenshot_20220101-193650_WhatsApp_34057_1641062210.jpg
0 Likes
Members_Sz4tjtq
First Poster
Opties

Al sinds update naar nieuwe Android versie ook dit probleem, nog geen werkwijze gezien die het oplost. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemorgen.

Dit is natuurlijk niet heel erg handig, Als je gaat naar Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Dual Messenger > Opties (3 puntjes) > Verwijder al mijn gegevens > Verwijderen.

Wanneer de data is gewist, start dan je telefoon opnieuw op. Je zult wel opnieuw moeten inloggen bij de apps die hier gebruik van maken.

Laat je me weten of het gelukt is?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Taco1
Journeyman
Opties
Hi Martijn,

Thanks voor het meedenken. Maar... als ik dit doe, ben ik dan niet juist al mijn chatgesprekken van mijn tweede whatsapp kwijt? Dat is juist wat ik wil voorkomen... ik wil een back-up kunnen maken én weer media kunnen versturen/ontvangen.
0 Likes
Taco1
Journeyman
Opties
Ik ben bang dat die ook niet gaat komen voorlopig...:(:
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

a, die kans is wel aanwezig. Er is afgelopen week wel een nieuwe update uitgerold voor de Samsung S21, heb je deze ook ontvangen? 

Wij kunnen ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: Hup op Afstand

Groeten,

Martijn

Taco1
Journeyman
Opties
De update inderdaad gezien, helaas zonder oplossing voor dit probleem. Hulp op afstand nog niet gedaan, zal ik nog proberen. Aan de andere kant; zo te lezen ben ik niet de enige, ik vraag me af dus hoeveel het oplevert. Proberen kan altijd natuurlijk!
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Er waren inderdaad wel wat issues met de update van Android 12, maar inmiddels behoren deze ook weer tot het verleden. Ik heb ook geen nieuwe meldingen meer voorbij zien komen.

Laat je ons weten of het gelukt is?

Groeten,

Martijn