Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Weeknummers kloppen niet

(Onderwerp aangemaakt op: 08-02-2023 06:20 PM)
1560 Weergaven
Hannha
Explorer
Opties
Beste lezers, 

De weeknummers van de samsungagenda in mijn Galaxy kloppen niet. De agenda telt de week van zondag 1 januari als week 1, in tegenstelling tot zowel de Nederlandse als verschillende internationale weektellingen die online te vinden zijn. Die tellen de week van 2 t/m 8 jan als week 1.
Onhandig met plannen. 
Het wijzigen van de eerste dag van de week maakt geen verschil. 

Iemand een idee?

Groet, 

Hanneke 
0 Likes
20 Antwoorden
Sahri
Helping Hand
Opties
Op welke taal heb jij je toestel staan? Dit is namelijk een probleem mbt regio/taal.
Hannha
Explorer
Opties
Dat zal het zijn. Daar is iets mee aan de hand namelijk: hij staat op Nederlands, maar een groot deel van de onderdelen worden in het Engels weergegeven. Een enkele in het Nederlands. Dat doet-ie al sinds ik 'm heb. Het is een refurbished toestel. Overigens volledig nieuw in doos geleverd.
0 Likes
Sahri
Helping Hand
Opties
Da's apart dat een groot deel van de onderdelen in t engels wordt weergegeven terwijl de taalinstelling op nederlands staat. 🤔 Gebeurt dat ook in de rest van Android of alleen in Samsung Agenda? Heb je Google Calendar ook eens geprobeerd om te zien of het daar ook gebeurt?
Hannha
Explorer
Opties
Gek hè. Bijgaand twee printscreens. Op een zie je dat alleen 'Thema's' in NL wordt weergegeven.

Google calendar gebruik ik niet, ik doe alles via de agenda van Galaxy. Screenshot_20230208-205026_Settings.jpgScreenshot_20230208-210216_Settings.jpg
0 Likes
Hannha
Explorer
Opties
@Sahri ik zie dat ik m'n antwoord niet in de thread heb gezet, sorry
0 Likes
Sahri
Helping Hand
Opties
Heb zo t idee dat er met het toestel gerommeld is op softwarematig niveau. Zit er nog garantie op dat toestel?
0 Likes
Hannha
Explorer
Opties
Ja hè, dat klinkt wel aannemelijk idd. Garantietermijn al verlopen. Het is geen handige aankoop geweest, refurbished via een NL site, maar de telefoon werd verstuurd vanuit Spanje. Dat was al vreemd.

Dank je voor je input, kennis en moeite, echt fijn!
0 Likes
Sahri
Helping Hand
Opties
Opzich is 't geen onaardig toestel. Alleen jammer van de flaky software. Het is een optie om de taal van het toestel op engels (vk) te zetten en kijken wat samsung agenda dan doet.
NielsFL
First Poster
Opties
Ik heb dit ook met de Samsung kalender. De Google kalender app nummert de weken wel goed.

Het feit dat de Google kalender wel goed werkt, op hetzelfde toestel met dezelfde taal en locale, zegt mij dat dit een bug is in Samsung's app.