Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wat is DAC-ondersteuning? (Digitaal naar analoge converter)

(Onderwerp aangemaakt op: 22-05-2020 12:01 PM)
711 Weergaven
Sasquita
First Poster
Opties

Ik heb een microfoon aangeschaft (de Lavalier USB-C microfoon) maar als ik 'm aansluit op mijn Galaxy S10 krijg ik de melding dat dit type USB niet wordt ondersteund. Ik zie nu in de beschrijving van de microfoon staan: 'Let op dat je tablet, laptop of smartphone DAC ondersteuning moet hebben (digitaal naar analoge converter).' Wat is dit en kan ik dit op een andere manier regelen?

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Sasquita,

 

DAC-ondersteuning betekent dat de chip op de telefoon het signaal 'vertaalt' naar iets bruikbaars. Heel soms zit de chip in de telefoon, maar meestal in de microfoon of headphone. In het geval van de S10 zit de chip dus ook niet in de telefoon, dus moet deze in de microfoon zitten om te kunnen werken. Als de microfoon dit ondersteunt, dan kun je er een converter tussenplaatsen met een DAC aan boord. De microfoon wordt dan aangesloten op een audiojack op het verlengstuk, en het verlengstuk op de USB-C poort op je telefoon. Uiteraard moet de converter dan een DAC aan boord hebben, zoals de originele van Samsung op deze pagina: https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note10/accessories/


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 Antwoord
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Sasquita,

 

DAC-ondersteuning betekent dat de chip op de telefoon het signaal 'vertaalt' naar iets bruikbaars. Heel soms zit de chip in de telefoon, maar meestal in de microfoon of headphone. In het geval van de S10 zit de chip dus ook niet in de telefoon, dus moet deze in de microfoon zitten om te kunnen werken. Als de microfoon dit ondersteunt, dan kun je er een converter tussenplaatsen met een DAC aan boord. De microfoon wordt dan aangesloten op een audiojack op het verlengstuk, en het verlengstuk op de USB-C poort op je telefoon. Uiteraard moet de converter dan een DAC aan boord hebben, zoals de originele van Samsung op deze pagina: https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note10/accessories/


kevin-sig