op 08-06-2020 10:58 AM
Ik heb een probleem dat al een tijdje aansleept en maar niet opgelost geraakt.
(meestal) Tijdens de nacht wordt mute ineschakeld. Ik dacht eerst dat dit te maken had et niet storen maar niet storen heb ik afgezet en toch werd het volume op mute gezet. Dan dacht ik de schuldige app (een volume app) gevonden te hebben maar nadat die verwijderd was, keerde het probleem toch terug. Ik heb ééen nacht de telefoon in safe mode gezet en dan leek dit opgelost.
Nu heb ik een reset doorgevoerd en voor mij een aantal noodzakelijk apps weer geïnstalleerd (bankapp, andere telefoon app, andere contacten app, andere agenda, andere sms en nog zo wat van die zaken) maar toch had ik de voorbije nacht het probleem weer. Ik zal waarschijnlijk een aantal nachten op safe mode gaan om te zien of probleem dan van de baan is.
En dan zal ik waarschijnlijk een reset doen en toch een aantal dagen op de standaard apps draaien.
Ik weet dat ik het op die manier wel kan vinden, maar als ik app per app terug ga activeren, gaat dit we een zeer lagdradig eoperatie worden.
Samsung heeft wel een app Nice Catch die een aantal activiteitn opvolgt.
Deze app is terug te vinden in de galaxy store en volgt dus wel heel wat op maar niet het muten van de telefoon.
Mijn eerste vraag is nu of er iets bestaat dat muten van de telefoon kan opvolgen.
En dan is er nog de vraag of ik op een snellere manier achter de oorzaak (app, instelling) van mijn probleem kan komen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-07-2020 01:09 PM
Ik heb nu alle apps weer geïnstalleerd ( en ook de updates hun werk laten doen).
Nu heb ik het probleem niet meer, het zal dus waarschijnlijk door een update verholpen zijn.
Ik kan dus niet aangeven welke app de schuldige was maar die app zal door de update waarschijnlijk bij niemand anders hetzelfde effect hebben.
op 08-06-2020 11:06 AM
Ik gebruik ook een Galaxy Watch dat verbonden is met de telefoon.
Maar k heb recent niets gewijzigd in de Android Galaxy Wearable app maar je weet maar nooit dat dit er iets mee te maken heeft.
op 08-06-2020 11:24 AM
Hoi Piet,
Mogelijk heb je een Bixby Routine aangezet vanuit de notificaties (er worden af en toe nieuwe Routines aanbevolen) die 's nachts het volume aanpast. Kun je daar eens naar kijken?
Veranderingen van oproepvolume komen te staan in Ringer mode history, veranderingen van mediavolume worden over het algemeen inderdaad niet gedetecteerd. Maar als ik je goed begrijp gat hij helemaal op mute inclusief oproepvolume, dus dan zou daar iets moeten komen te staan.
op 08-06-2020 11:56 AM
op 08-06-2020 12:06 PM
Ik heb de telefoon gereset en een aantal apps geînstalleerd.
Bixby heb ik nog nooit gebruikt , waar vind ik die instellingen want bij meldingen vind ik niets terug ivm Bixby.
Ik kan Bixby voice wel activeren maar veel meer kan ik daar ook niet, hoe pak ik het aan?
op 09-06-2020 11:08 AM
op 09-06-2020 01:24 PM
Na de reset had ik onmiddellijk apps geïnstalleerd.
Bxby routines zijn niet standaard op een S9+ en ik heb er ook geen sidelo
op 09-06-2020 01:28 PM
Na de reset had ik onmiddellijk apps geïnstalleerd, het is dus maar dan een reset en ja nu heb ik het probleem nog steeds.
Bixby routines zijn niet standaard op een S9+ en ik heb er ook geen sideload van gedaan dus de bixbyroutines zijn het al niet.
Gisterenavond was ik vergeten nice catch aan te zetten en toen ik wakker werd omstreeks middernacht was de mute al aan, dan heb ik mute afgezet en nice catch geactiveerd maar deze morgen was er geen mute ingesteld.
Volgende nacht hopelijk op tijd nice catch aanzetten en zien of er iets in de log wordt geschreven als de telefoon gemute wordt.
op 09-06-2020 02:17 PM
Okay, laat het even weten. Anders zou je eens langs een servicepunt van ons kunnen gaan of gebruik kunnen van de Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ
op 10-06-2020 10:24 AM