Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Volume wordt automatisch op mute gezet

(Onderwerp aangemaakt op: 08-06-2020 10:58 AM)
2444 Weergaven
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik heb een probleem dat al een tijdje aansleept en maar niet opgelost geraakt.

(meestal) Tijdens de nacht wordt mute ineschakeld. Ik dacht eerst dat dit te maken had et niet storen maar niet storen heb ik afgezet en toch werd het volume op mute gezet. Dan dacht ik de schuldige app (een volume app) gevonden te hebben maar nadat die verwijderd was, keerde het probleem toch terug. Ik heb ééen nacht de telefoon in safe mode gezet en dan leek dit opgelost.

Nu heb ik een reset doorgevoerd en voor mij een aantal noodzakelijk apps weer geïnstalleerd (bankapp, andere telefoon app, andere contacten app, andere agenda, andere sms en nog zo wat van die zaken) maar toch had ik de voorbije nacht het probleem weer. Ik zal waarschijnlijk een aantal nachten op safe mode gaan om te zien of probleem dan van de baan is.

En dan zal ik waarschijnlijk een reset doen en toch een aantal dagen op de standaard apps draaien.

Ik weet dat ik het op die manier wel kan vinden, maar als ik app per app terug ga activeren, gaat dit we een zeer lagdradig eoperatie worden.

Samsung heeft wel een app Nice Catch die een aantal activiteitn opvolgt.

• Vibration history (een lijst van apps dat vibratie aanroept)
  • Rinder mode history (apps die de ringer mode aanpassen)
  • call mode history ( apps die de call mode aanpassen)
  • Toast history (geschiedenis van toast popups)
  • Detect commercials (apps die reclame tonen na unlocken)
  • Screen wakeup history (apps die een wake-up veroorzaken)
  • Setting change history (lijst van aanpassingen aan de instellingen)

Deze app is terug te vinden in de galaxy store en volgt dus wel heel wat op maar niet het muten van de telefoon.

Mijn eerste vraag is nu of er iets bestaat dat muten van de telefoon kan opvolgen.

En dan is er nog de vraag of ik op een snellere manier achter de oorzaak (app, instelling) van mijn probleem kan komen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik heb nu alle apps weer geïnstalleerd ( en ook de updates hun werk laten doen).

Nu heb ik het probleem niet meer, het zal dus waarschijnlijk door een update verholpen zijn.

Ik kan dus niet aangeven welke app de schuldige was maar die app zal door de update waarschijnlijk bij niemand anders hetzelfde effect hebben.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
17 Antwoorden
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik gebruik ook een Galaxy Watch dat verbonden is met de telefoon.

Maar k heb recent niets gewijzigd in de Android Galaxy Wearable app maar je weet maar nooit dat dit er iets mee te maken heeft.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Piet,

Mogelijk heb je een Bixby Routine aangezet vanuit de notificaties (er worden af en toe nieuwe Routines aanbevolen) die 's nachts het volume aanpast. Kun je daar eens naar kijken?

Veranderingen van oproepvolume komen te staan in Ringer mode history, veranderingen van mediavolume worden over het algemeen inderdaad niet gedetecteerd. Maar als ik je goed begrijp gat hij helemaal op mute inclusief oproepvolume, dus dan zou daar iets moeten komen te staan.

kevin-sig
Piet9
Pathfinder
Opties
Dat zal ik zeker eens nakijken. Ik ga deze nacht ook Nice catch aanzetten en zien wat dat morgenvroeg oplevert.
Ik rapporteer wat ik te weten kom.
0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

Ik heb de telefoon gereset en een aantal apps geînstalleerd.

Bixby heb ik nog nooit gebruikt , waar vind ik die instellingen want bij meldingen vind ik niets terug ivm Bixby.

Ik kan Bixby voice wel activeren maar veel meer kan ik daar ook niet, hoe pak ik het aan?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Piet9,

Wordt het volume na de reset nog steeds automatisch op mute gezet?

rsz-846676
0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

Na de reset had ik onmiddellijk apps geïnstalleerd.

Bxby routines zijn niet standaard op een S9+ en ik heb er ook geen sidelo

0 Likes
Piet9
Pathfinder
Opties

Na de reset had ik onmiddellijk apps geïnstalleerd, het is dus maar dan een reset en ja nu heb ik het probleem nog steeds.

Bixby routines zijn niet standaard op een S9+ en ik heb er ook geen sideload van gedaan dus de bixbyroutines zijn het al niet.

Gisterenavond was ik vergeten nice catch aan te zetten en toen ik wakker werd omstreeks middernacht was de mute al aan, dan heb ik mute afgezet en nice catch geactiveerd maar deze morgen was er geen mute ingesteld.

Volgende nacht hopelijk op tijd nice catch aanzetten en zien of er iets in de log wordt geschreven als de telefoon gemute wordt.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, laat het even weten. Anders zou je eens langs een servicepunt van ons kunnen gaan of gebruik kunnen van de Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedemorgen Piet!

Is het nog gelukt om met Nice Catch te kijken wat er je Ringer mode uiteindelijk heeft aangepast? Het kan overigens geen kwaad om Nice Catch de hele dag te draaien; je kan er 7 dagen mee terugkijken, dus als je het 's avonds vergeet dan kun je hem ook gerust eerder aanzetten.

kevin-sig
0 Likes