Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

toetsenbord s10 bovenste rij toetsenbord ontbreekt ineens

(Onderwerp aangemaakt op: 02-09-2020 02:09 PM)
2109 Weergaven
Petra1969
Apprentice
Opties

Sinds gisteravond ontbreekt er in mijn toetsenbord van mijn Samsung S10 ineens de bovenste balkrij boven de

cijfers. Dus de balkrij waar o.a. het icoontje voor de emoticons staat en het microfoontje (voor spraak naar tekst).

Ik maak heel veel gebruik van deze laatste mogelijkheid en dat kan nu ineens niet meer.

Ik ben al bij Vodafone geweest en de medewerker gaf aan dat alle instellingen goed staan dus dat hij

daar niets aan kan veranderen. Iets in de software? Conclusie: dan moet bij iedereen die bovenste

rij nu ontbreken.  Voor de zekerheid even deze info: ik heb samsung toetsenbord 5.0.30.11 geinstalleerd.

Hij adviseerde mij verder om de volgende update af te wachten.

Is het probleem dan niet opgelost dan laat ik de telefoon opsturen, want dan moet het een fout

in de software zijn. 

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ga naar instellingen telefoon dan algemeen beheer dan taal en invoer en dan samsung toetsenbord er is een optie om te resetten naar standaard. Probeer dat eens.  Er zijn ook andere instellingen als het goed is kun je de ontbrekende functie aanzetten.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Anders kun je je vinger ingedrukt houden op de komma, en vervolgens ingedrukt houden en slepen naar de Emoji.

Als je vervolgens op de Emoji tikt, kun je een Emoji kiezen. Dit blijft zo staan 👍

rsz-846676

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Ah, nu snap ik wat je bedoelt! Deze instelling heet 'Werkbalk toetsenbord', zodra je die inschakelt, krijg je de balk weer te zien.

Die vind je onder Instellingen -> Taal en invoer -> Schermtoetsenbord -> Tik op Samsung Toetsenbord -> Toetsenbordindeling en feedback -> Werkbalk toetsenbord 'AAN'.

Lukt het zo? 👍

rsz-846676

0 Likes
9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Screenshot aub :smiling-face:

0 Likes
Petra1969
Apprentice
Opties

Hoi hoi,

Nou hierbij. Zoals je ziet ontbreekt dus de bovenste regel waar normaal gesproken het icoontje voor de emoticons staat, het microfoontje en....eh...nog wat icoontjes, maar ik neem aan dat je weet wat ik bedoel.

Ik ben niet zo'n whizzkid, vandaar. 

Ik vind het echt superirritant, bij whatsapp gebruik ik altijd het microfoontje namelijk, dan hoef ik niet alles te typen steeds. 

Als je nog meer wilt weten, laat maar horen.

Thanks, Petratoetsenbord.jpgtoetsenbord.jpg

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ga naar instellingen telefoon dan algemeen beheer dan taal en invoer en dan samsung toetsenbord er is een optie om te resetten naar standaard. Probeer dat eens.  Er zijn ook andere instellingen als het goed is kun je de ontbrekende functie aanzetten.

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Anders kun je je vinger ingedrukt houden op de komma, en vervolgens ingedrukt houden en slepen naar de Emoji.

Als je vervolgens op de Emoji tikt, kun je een Emoji kiezen. Dit blijft zo staan 👍

rsz-846676
0 Likes
Petra1969
Apprentice
Opties

Hoi PAnonemous,

Dank voor je reaktie. Ik stuur je nog even een paar printscreens van de instellingen in mijn mobiel. Misschien dat je daar nog wat over kan 'roepen'. 

In principe heb ik het toetsenbord nooit gewijzigd, dat was dus al standaard.

Je hebt het over andere instellingen waarbij ik de ontbrekende functie aan kan zetten.

Bij Vodafone gaven ze aan dat de instellingen goed stonden, maarja, hij was wel heel snel met zijn conclusie.

Daarom stuur ik even die printscreens, wellicht dat jij daar nog conclusies uit kunt trekken.

Het is bijzonder irritant dat ik nu niet meer gebruik kan maken van de functie spraak naar tekst. 

Het is ook absurd natuurlijk dat het toetsenbord plotseling wijzigt zonder dat ik iets gewijzigd

heb aan de instellingen of whatever. 

Alvast hartelijk dank voor de moeite!!

Gr. PetraScreenshot_20200903-101116_Samsung Keyboard.jpgScreenshot_20200903-101224_Samsung Keyboard.jpgScreenshot_20200903-101309_Settings.jpgScreenshot_20200903-102716_Settings.jpgScreenshot_20200903-102732_Settings.jpg

0 Likes
Petra1969
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Dank voor je reactie. Dit zal ik eens proberen. De emoticons zijn voor mij dan nog van onderhevig belang.

Is natuurlijk ook irritant, maar dat ik nu geen gebruik kan maken van spraak naar tekst omdat het 

microfoontje ook in de bovenste balk van het toetsenbord staat, die nu ineens ontbreekt, vind ik echt

een ramp zogezegd. Ik zou bijna mijn 'oude' S8 weer in gebruik gaan nemen (nu als back up). 

Komt er geen oplossing dan laat ik hem opsturen door Vodafone. Ze lossen het maar op 😉

gr. Petra

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je nog een screenshot van hoe het toetsenbord eerst was ingesteld? Dan kijk ik even mee 😁

rsz-846676
0 Likes
Petra1969
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Ik heb daar geen screenshot van natuurlijk, moet je net ooit een keer een foto van een berichtje hebben gemaakt die je nog niet had verstuurd. Ik heb wel een foto van een S9 toetsenbord dat er hetzelfde uitziet.

Dat is het witte toetsenbord. Het zwarte toetsenbord is van mijn mobiel, zoals het er nu uitziet. (whatsapp).

Zoals je ziet, boven de rij met cijfers ontbreekt er een rij. De andere foto met wit toetsenbord is van de S9 (daar heeft iemand anders even voor mij  een screenshot van gemaakt), daar zie je dus wel de rij met 5 icoons, waaronder dus de emoticons en de voor mij zo belangrijke microfoon om in te kunnen spreken. (het groene microfoontje is wat anders natuurlijk). Kortom, de hele balk ontbreekt nu zoals je ziet. Ik heb niets in de instellingen gewijzigd. Het lijkt wel tovenarij.

Misschien is het wel heel simpel en voor de hand liggend maar ik ga niet zomaar klakkeloos iets proberen.

Jij kunt ook dat andere bericht lezen he, met al die schermprintjes van de instellingen die ik aan iemand anders heb gestuurd? 

Alvast bedankt weer. Groetjes, Petra

20200903_184130 - kopie.jpgIMG-20200903-WA0012 - kopie.jpg

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Ah, nu snap ik wat je bedoelt! Deze instelling heet 'Werkbalk toetsenbord', zodra je die inschakelt, krijg je de balk weer te zien.

Die vind je onder Instellingen -> Taal en invoer -> Schermtoetsenbord -> Tik op Samsung Toetsenbord -> Toetsenbordindeling en feedback -> Werkbalk toetsenbord 'AAN'.

Lukt het zo? 👍

rsz-846676
0 Likes