Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Synchroniseren agenda vanuit Outlook (Windows PC) naar S10

(Onderwerp aangemaakt op: 03-08-2023 04:34 PM)
758 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Huidige werkwijze: agenda en adressen hou ik bij in Outlook 365 (Exchange) op Windows PC. Eens in de zoveel tijd start ik een (betaalde) Outlook add-on, die de Outlook adressen+agenda 'one-way' synchroniseert met mijn en mijn vrouw's s10 Gmail calendar/ contacts.
Doe dit al ik weet niet hoelang, gaat goed.

Gisteren deed ik zomaar een 'testje' (zo van 'kijken wat er gebeurt'): voerde een event in Outlook agenda in en zag deze op mijn smartphone Samsung Calendar verschijnen.
Huh..?? Delete op smartphone, verdween in Outlook op mijn PC. Weer een keer, ging weer goed.
Echter, bij mijn vrouw verscheen in haar Samsung Calendar niets.

Ik maak gebruik van Outlook 365 (subscription, op Exchange bsis) en mijn vrouw is gelinkt als 'family member', of zoiets. Beiden S10, beiden maken van Samsung Calendar gebruik.

Nu zag ik bij mijn Calendar als Samsung Account: mijn outlook email.
Bij die van mijn vrouw staat haar Gmail adres.
Zij maakt op dit moment nog gebruik van Gmail, heeft Whatsapp op haar smartphone en alles waar een email adres voor nodig is, is dat nu (nog) Gmail.
Ik wil dat niets overhoop halen, waardoor dingen ineens niet werken, want dan hebben we de poppen aan het dansen... 🙂

Verder:
wanneer ik bij 'mijn' Samsung Calendar een entry invoer, dan bestaat er de mogelijkheid om voor een agenda te selecteren. Zie screenshot 2. Waar nu het vinkje bij staat, dat synchroniseert met Outlook PC. De andere doe het niet.

Screenshot 3: mijn calendar settings.

Ik vermoed dat ik in eerste instantie het Samsung-ID van mijn vrouw moet wijzigen in een haar Outlook account.

Maarrr... de grote vraag is: hoe doe ik dat en heeft dat effect op andere zaken?

Hoop dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen, voor mij is het allemaal niet echt duidelijk, helaas... 🙂

Hartelijk dank bij voorbaat!

Samsung Calendar-01-03082023 152919.pngSamsung Calendar-02-03082023 153510.pngSamsung Calendar-03-03082023 153759.png

0 Likes
4 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
sawul62
Voyager
Opties

Ik weet het niet hoor... 
Ik bedoel, ik vermoed dat het met het koppelen van de juiste accounts te maken heeft. Alleen weet ik niet wat en hoe. Het is dan niet zozeer een fout van de Samsung software.
Zoals gezegd, vermoedelijk zit het in het email adres dat gelinkt is aan het account-ID van mijn vrouw. Dat is een gmail adres, wijzigen in haar outlook adres lukt niet. Bestaat al.

Tja... wat nu?

SnagIt-04082023 135525.png

sawul62
Voyager
Opties

Misschien moet ik het Samsung account (Gmail) verwijderen en opnieuw aanmaken maar dan met het Outlook adres??
Ik weet echter niet wat er dan gebeurt, bij dat verwijderen bedoel ik

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Heb je al een foutrapport ingediend? Dit is wel aan te raden om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. 

Groetjes,

Daphne

0 Likes